جر و بحث بیل گیتس با یکی از میلیونرهای بیت کوینی خبرساز شد

جر و بحث بیل گیتس با یکی از میلیونرهای بیت کوینی خبرساز شد

اخیرا خبر جر و بحث بیل گیتس ، دومین مرد ثروتمند جهان با یکی از برادران میلیونر وینکلواس (Winklevoss) در مورد روش خاصی برای کسب درآمد از طریق فروش بیت کوین خبرساز شده است. این صحبت‌ها با اظهارنظر چند وقت پیش گیتس در مورد ارز رمزپایه شروع شد.

در چند روز گذشته، بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت و دومین مرد ثروتمند دنیا، بیل گیتس در جریان یک مصاحبه صحبت‌هایی بر ضد ارز رمزپایه بیت کوین مطرح کرد و گفت که اگر راه ساده‌ای برای فروش استقراضی (short-selling) این پول مجازی وجود داشته باشد، او وارد بازار معاملات بیت کوین می‌شود.

در ابتدا باید در نظر داشته باشیم که این روش خرید و فروش به صورتی است که جنس فروخته‌شده توسط فروشنده، به او تعلق ندارد و به روشی خاص، با امانت گرفتن یک کالا (مانند بیت کوین) و فروش آن در زمان نوسانات بازار، امانت‌گیرنده می‌تواند کسب درآمد کند.

نظر گیتس درباره این روش که در بازار سهام معمول است، باعث شد تا یکی از برادران میلیونر وینکلواس (Winklevoss) واکنش نشان دهد و نوعی درگیری لفظی جزئی در فضای مجازی بین این دو سرمایه‌دار شروع شود؛ دوقلوهای وینکلواس مدتی پیش از طریق ارزهای رمزپایه میلیون‌ها دلار به جیب زدند و بزرگ‌ترین کمپانی خرید و فروش بیت کوین را با نام بانک جیمینی (Gemini) تاسیس کردند.

جر و بحث بیل گیتس با یکی از میلیونرهای بیت کوینی خبرساز شد

برادران وینکلواس

جر و بحث بیل گیتس با یکی از این دوقلوها، با توییت تایلر وینکلواس و به چالش کشیدن گیتس برای خرید و فروش بیت کوین به روش استقراضی شروع شد. وینکلواس گفت که سرویس Bitcoin Futures به نوعی این امکان را فراهم می‌کند که علاقه‌مندان از طریق شرط‌بندی در مورد قیمت آینده بیت کوین، بدون خرید ارز رمز پایه، از آن کسب درآمد کنند.

هنوز مشخص نیست که نتیجه جر و بحث بیل گیتس با میلیونرهای بیت کوینی به کجا می‌رسد!

با توجه به افت و خیزهای قیمت بیت کوین که زمانی به مبلغ باورنکردنی 20 هزار دلار برای هر واحد رسید، چنین سرویسی که از دسامبر 2017 پایه‌گذاری شد، از نظر برخی صاحب‌نظران روشی امن‌تر برای کار با این ارز رمزپایه است.

تا زمان نگارش این مقاله ارزش بیت کوین برای هر واحد کمتر از 10 هزار دلار بوده و هنوز مشخص نیست که به بیل گیتس به صحبت‌های وینکلواس چه واکنشی نشان می‌دهد و آیا واقعا بخشی از سرمایه عظیمش را در بازار ارزهای رمزپایه وارد می‌کند یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. این آدم پولدارا هر غلطی بکنن خبر ساز میشن

  2. یکی نیست بگه به تو چه بیل گینتس تو کار همه دخالت میکنی

  3. بیل گیتس چرا اینقدر خبر سازه