سیستم عامل Android Things 1.0

گوگل سیستم عامل Android Things 1.0 را با پشتیبانی طولانی‌مدت معرفی کرد

سیستم عامل Android Things 1.0 بعد از طی کردن مراحل آزمایشی، سرانجام توسط گوگل معرفی شد. Android Things 1.0 با پشتیبانی طولانی‌مدت، برای دستگاه‌های IoT یا اینترنت اشیا توسعه پیدا کرده است.

Android Things، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید از گوگل که دستگاه‌های اینترنت اشیا را هدف گرفته است، از سال 2016 تا به امروز در فاز پیش‌نمایش بود. حالا گوگل یک نسخه پایدار و آماده استفاده از این پلتفرم را با نام سیستم عامل Android Things 1.0 معرفی کرده است.

پشتیبانی سه‌ساله از سیستم عامل Android Things 1.0

مدیران می‌گویند سه سال پشتیبانی رایگان -برطرف کردن مشکلات پایداری و بسته‌های امنیتی- را برای هرکدام از نسخه‌های بلندمدت Android Things، همراه با گزینه‌های اضافی برای پشتیبانی گسترده‌تر، ارائه خواهند کرد. سازندگان در صورت اتمام زمان تعیین‌شده برای پشتیبانی، در ارائه آپدیت‌های خود آزاد هستند.

همراه با سیستم عامل Android Things 1.0 ، گوگل نیز از پشتیبانی خود از سیستم‌های روی ماژول (SoM) جدید خبر داده است. این ماژول‌های SoM بر اساس پلتفرم‌های سخت افزاری NXP i.MX8M، کوالکام SDA212، کوالکام SDA624 و مدیاتک MT8516 هستند.

به گفته گوگل، «این ماژول‌ها برای استفاده در تولید با پشتیبانی طولانی‌مدت تضمین‌شده برای سه سال گواهی شده‌اند تا در نتیجه آن، ارائه نمونه‌های اولیه به بازار آسان‌تر باشد. سخت افزار توسعه و طراحی‌های مرجع برای این ماژول‌های SoM طی ماه‌های آینده در دسترس قرار می‌گیرد.»

سیستم عامل Android Things 1.0

در حالی که پشتیبانی از رسپبری پای 3 مدل B و دستگاه‌های NXP i.MX7D به عنوان سخت افزارهای توسعه برای آزمایش و ارائه نمونه‌های اولیه ادامه پیدا می‌کند، پشتیبانی از NXP i.MX6UL پایان پیدا خواهد کرد.

گوگل می‌گوید محصولات IoT که از پلتفرم Android Things قدرت خواهند گرفت -اسپیکرهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند و دستگاه‌های دیگر- بین زمان فعلی و پایان تابستان به دست کاربران می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فک میکردم گوگل انحصاری شده باشه