قابلیت های جدید اندروید پی گوگل

با تمام قابلیت های جدید اندروید پی گوگل آشنا شوید

همانطور که احتمالا می‌دانید گوگل دیروز از جدیدترین آپدیت اندروید، با نام اندروید P‌ پرده برداشت. حال در این مقاله در نظر داریم شما را با تمام قابلیت های جدید اندروید پی گوگل آشنا کنیم.

گوگل روز گذشته بر روی صحنه‌ی کنفرانس Google I/O 2018 از جدیدترین به روزرسانی پلتفرم اندروید با شماره نسخه‌ی 9.0 و نام نهایی نشده‌ی P پرده برداری کرد. این پلتفرم طبق روال همیشه، از قابلیت های جدیدتری نسبت به نسل‌های پیشین خود برخوردار است که به لطف عرضه‌ی نخستین نسخه ی پیشنمایش اندروید 9 حالا می‌توانیم با تمامی قابلیت های جدید اندروید پی گوگل آشنا شویم.

ظاهرا گوگل همچنان علاقه‌مند است تا پشتیبانی از طراحی جدید ناچ را حفظ کند، زیرا بسیاری از گوشی های بازار همراه با این سبک طراحی به عرضه در آمده‌اند، اما شاید همچنان با ایده آل فاصله داشته باشند. اما این تمام ماجرا نیست. در نسخه‌ی بتای اندروید 9 بسیاری از ویژگی‌های خوب را می‌توانیم بیابیم که در آینده‌ای نزدیک می‌توان آن‌ها را در گوشی های اندرویدی جدید نیز مشاهده کرد. ما در این مقاله در نظر داریم به معرفی مهم‌ترین قابلیت های جدید اندروید پی گوگل بپردازیم.

قابلیت های جدید اندروید پی


باتری تطبیقی

باتری تطبیقی چیز جدیدی نیست، بلکه گوگل در طول سال‌ها است که در حال کار بر روی آن است. اما آن حالا در اندروید جدید، می‌تواند تغییر قابل ملاحظه‌ای در سطح سیستمی اعمال کند. این سیستم از سرقت اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها جلوگیری می‌کند و در زمان قفل صفحه، کاهش استفاده‌ی 30 درصدی از پردازنده را به همراه خواهد داشت که می‌تواند در بخش نمایشگر و بازی همچون پوکمون گو معجزه کند.

ناوبری با لمس انگشتان و نشانگر هوم

قابلیت های جدید اندروید پی گوگل

پیرو دنیایی که همواره ترندها دنبال می‌شود، گوشی های اندرویدی جدید (و البته نه تنها گوشی های گوگل پیکسل) یک نوار هوم جالب را در قسمت پایین نمایشگر دریافت خواهند کرد. این تا حدودی چیزی شبیه به آنچیزی است که می‌توانیم در آیفون ایکس اپل ببینیم. دکمه‌ی آخرین اپلیکیشن‌ها (Recent apps)‌ حالا با لمس انگشتان به سمت بالا قابل دسترس است؛ گرچه هنوز یک کلید بازگشت به عقب را نیز می‌توان در این سیستم ناوبری جدید اندروید P‌ مشاهده کرد.

چرخش دستی

قابلیت های جدید اندروید پی گوگل

چرخش خودکار حالا دیگر در اندروید جدید، همان مزاحم همیشگی نیست. چرخش صفحه به صورت دستی نیز قابل تنظیم خواهد بود. کافیست بر روی یک نشانگر که در نوار ناوبری قرار دارد ضربه بزنید.

اکشن‌های اپلیکیشن

اکشن‌های اپلیکیشن چیزی شبیه به آنچیزی است که هواوی با استفاده از هوش مصنوعی به گوشی های خودش آورده است، اما حالا آن را می‌توانیم در سطح سیستم اندروید ببینیم. سیستم عامل آن کاری که شما می‌خواهید انجام بدهید را پیش‌بینی می‌کند و آن را برای دسترسی خیلی سریع‌تر شما در پس زمینه‌ لود می‌کند. به طول مثال وقتی هدفون‌هایتان را به گوشی متصل کنید، سیستم به شما اجازه می‌دهد تا به گوش دادن ادامه‌ی پلی لیست موزیک‌های اسپاتیفای بپردازید. گرچه این قابلیت بسیار جذاب است، اما هنوز با اپلیکیشن‌های شخص ثالث غیر پیشفرض کار نمی‌کند.

اسلایس‌ها

قابلیت های جدید اندروید پی گوگل

آیا می‌خواهید زمانی که بیشترین نیاز را دارید، به بخش خاصی از یک برنامه منتقل شوید؟ اسلایس‌ها این کار را انجام می‌دهند. به گفته‌ی گوگل آن‌ها نگاه عمیق‌تری به برنامه‌های مورد علاقه‌ی شما را ارائه می‌کنند. به طور مثال در اپلیکیشن Lyft جستجویی را در اختیار شما قرار خواهند داد تا بسته به قیمت و زمان مدنظرتان برای سفر، گزینه‌ی مورد نظر پیدا شود و آن را رزرو کنید.

سلامت دیجیتال

قابلیت های جدید اندروید پی گوگل

صاحب محصولات دیجیتالی اعتیاد آوری همچون یوتیوب و اندروید، حالا از قابلیتی به نام سلامت دیجیتال در اندروید پی خود پرده برداشته است. سلامت دیجیتال که یکی از جالب‌ترین قابلیت های جدید اندروید پی نیز محسوب می‌شود، شامل یک داشبورد می‌شود که به شما نشان می‌دهد چگونه از گوشی خود استفاده می‌کنید، چه میزان زمان صرف کار در برنامه ها کرده‌اید، چقدر صفحه گوشی شما قفل بوده است یا در حین استفاده، نوتیفیکیشن‌هایی را برای شما ارسال خواهد کرد.

گزینه‌ی Timer این اپلیکیشن می‌تواند یک تایمر را برای میزان استفاده شما از یک اپلیکیشن خاص تنظیم کند. در اینجا همچنین یک حالت رژیم DNA جدید نیز قرار دارد که می‌تواند تمامی تماس‌ها را متوقف، صداهای نوتیفیکیشن‌ها را قطع و حتی پیشنمایش‌های پاپ آپ را نیز که معمولا به نمایش درمی‌آیند، متوقف کند.

قابلیت Wind Down از سه بخش تشکیل شده است. یک نایت لایت را در شب روشن می‌کند، گوشی را در حالت DNA قرار می‌دهد و حتی زمانی که نزدیک خوابتان می‌شوید صفحه را به شکل سیاه و سفید درمی‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با رابط کاربری سامسونگ ترکیب شه چی میشه ایول