اندروید P

ویژگی‌های سلامتی دیجیتال اندروید P روی میزان کار کردن شما با موبایل متمرکز هستند

گوگل با معرفی اندروید P ، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را معرفی کرد که “Digital Wellbeing” از جمله جذاب‌ترین آنهاست. این ویژگی با تمرکز روی مدت زمان کار کردن با موبایل، کاربران را به استفاده کمتر از گوشی تشویق می‌کند!

طی یک روز، چه مقدار زمان برای خیره شدن چشمان‌تان به نمایشگرها صرف می‌کنید؟ اغلب ما نمی‌توانیم پاسخ مشخصی برای آن داشته باشیم، ولی احتمالا این زمان بسیار زیاد است. مطمئنا برای شرکتی همچون گوگل نیز عجیب است که بخواهد کاربران زمان کمتری را سرگرم کار کردن با اسمارت فون خود شوند. با این حال، به نظر می‌رسد این موضوع یکی از اهداف اندروید P است. “Digital Wellbeing” به معنی «سلامتی دیجیتال» یکی از ابتکار عمل‌های گوگل است که به واسطه آن کاربران می‌توانند درک درستی از میزان کار کردن با موبایل خود داشته باشند و در صورت لزوم، این زمان را کاهش دهند.

راه رسیدن به تعادل در فناوری با نمایشگر جدید “Dashboard” آغاز می‌شود. از این بخش می‌توانید در یک نگاه، جزئیاتی از اینکه چه مقدار زمان برای هرکدام از اپلیکیشن ها صرف کرده‌اید، چند بار قفل صفحه نمایش گوشی خود را باز کرده‌اید و چه تعداد اعلان روی نمایشگر گوشی شما نمایش داده شده است را پیش روی خود داشته باشید. جزئیات مخصوص هر اپلیکیشن نیز در دسترس کاربران است و توسعه‌دهندگان می‌توانند این قابلیت‌ها را در نرم افزارهای خود نیز بگنجانند. به عنوان مثال، اپلیکیشن YouTube می‌تواند نشان دهد شما چه مدت زمانی از طریق نسخه موبایلی یا دسکتاپ آن به تماشای ویدیوها پرداخته‌اید.

فهمیدن این‌که شما همواره مدت زمان زیادی را صرف تماشا ویدیوها می‌کنید، یک موضوع بوده و مقابله با عادت‌های بد، یک داستان کاملا متفاوت دیگر است. به همین دلیل است که اندروید P ، یک ویژگی دیگر با نام “App Timer” را اضافه می‌کند. به صورت خلاصه، شما مدت زمانی که می‌خواهید طی روز با یک اپلیکیشن خاص کار کنید را مشخص می‌کنید و این نرم افزار، شما را زمانی که به میزان تعیین‌شده برسید، باخبر خواهد کرد.

اعلان‌های آزاردهنده نیز در اندروید پی در نظر گرفته شده‌اند. زمانی که “Do Not Disturb” را فعال می‌کنید، این ویژگی تمامی اعلان‌ها را فیلتر می‌کند. اما موضوع مهم‌تر، روش انجام این کار در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید است: گوشی خود را چرخانده و صفحه آن را روی میز قرار دهید؛ شما حالت DND را فعال کرده‌اید! هرچند مخاطبانی که از قبل تایید شده‌اند، حتی در این حالت هم به شما دسترسی خواهند داشت.

در نهایت، گوگل با یک ویژگی جدید در تلاش است کنار گذاشتن گوشی پیش از خوابیدن را آسان‌تر کند. نسخه جدید اندروید حالا یک ویژگی تازه با نام “Wind Down” دارد که نمایشگر را در یک زمان از پیش تعیین شده در شب، سیاه و سفید می‌کند. از آنجایی که رنگ‌های سیاه و سفید برای مغز کمتر تحریک‌کننده هستند، کنار گذاشتن موبایل بسیار آسان خواهد بود.

“Digital Wellbeing” از جمله ابتکار عمل‌های بلندمدت گوگل است، به همین جهت این چهار مورد تنها ویژگی‌هایی نخواهند بود که به ما در ایجاد تعادل بهتر با تکنولوژی کمک می‌کنند. صفحه Dashboard، بخش App Timers، ژست DND و قابلیت Wind Down، پاییز امسال به عنوان بخشی از اندروید پی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*