گوشی منعطف

پتنت دیگری از گوشی منعطف و نمایشگر شفاف سامسونگ ثبت شد

گوشی منعطف سامسونگ ، طبق گزارشات در سال 2019 و احتمالا در نمایشگر MWC همین سال سرانجام معرفی خواهد شد. طی مدت زمان اخیر، تعداد زیادی پتنت از گوشی انعطاف پذیر سامسونگ به ثبت رسیده است که هنوز از تعلق داشتن آن‌ها به گوشی گلکسی ایکس مطمئن نیستیم.

سامسونگ گلکسی ایکس که همان گوشی منعطف افسانه‌ای این شرکت محسوب می‌شود، از حدود شش الی هفت سال قبل مورد انتظار کاربران بوده است. با وجود اعلام معرفی گوشی انعطاف پذیر سامسونگ در سال آینده بعد از مدت‌ها انتظار، هنوز درباره شکل ظاهری گوشی منعطف این شرکت و قابلیت‌های آن اطلاعات زیادی نداریم.

از طرفی دیگر روز به روز تصاویر جدیدتری از پتنت‌های متعلق به دستگاه‌های تاشوی این شرکت منتشر می‌شود که کار را برای حدس شکل ظاهری این گوشی سخت کرده است. به تازگی تصاویر جدیدی از یک پتنت متعلق به گوشی منعطف سامسونگ منتشر شده که با سایر عکس‌های مربوط به حق اختراع‌های به ثبت رسیده در این زمینه تفاوت دارد. این پتنت در دفتر ثبت اختراعات و علامت‌های تجاری ایالات متحده آمریکا و به شماره US009959030 به ثبت رسیده است.

تصویر پتنت جدید گوشی منعطف سامسونگ

پیشتر (بر اساس تصاویر پتنت‌ها) با گوشی هایی برخورد کرده بودیم که از چند جهت دارای قابلیت تا شدن بودند، اما گوشی تازه رویت شده به صورت افقی تا می‌شود. اگرچه این احتمال بعید به نظر می‌رسد، اما شاید کاربر همیشه مجبور به استفاده از گوشی منعطف سامسونگ گلکسی ایکس در حالت افقی باشد.

گوشی منعطف

لولای به کار رفته درون گوشی عادی نبوده و به لمس حساس است. یکی از کاربردهای تا کردن و باز کردن دستگاه، قفل آن به صورت خودکار و همچنین بیدار کردن گوشی از حالت آماده به کار (روشن کردن نمایشگر) محسوب می‌شود.

گوشی منعطف

از تصاویر می‌توان نتیجه گرفت احتمالا رابط کاربری گوشی منعطف سامسونگ پویا است، به این معنی که بسته به نحوه و میزان تا شدن، به شیوه‌ای خاص محتواها را نمایش می‌دهد. به عنوان نمونه اگر کاربر کمی صفحه نمایش را تا کند، آیکون‌ها بر اساس وضعیت جدید به شیوه‌ای متفاوت چیده خواهند شد.

نمایشگر شفاف سامسونگ

در روز به ثبت رسیدن اسناد حق اختراع گوشی منعطف جدید این شرکت، پتنت دیگری نیز از سوی سامسونگ به ثبت رسید که به یک نمایشگر شفاف مخصوص گوشی هوشمند تعلق داشت. این شرکت کره‌ای برای نخستین مرتبه تلویزیون دارای صفحه نمایش شفاف را در سال 2015 معرفی کرد، اما متاسفانه به خاطر برآورده نشدن بودجه لازم، خط تولید آن را مدتی بعد متوقف کرد.

نمایشگر شفاف

با این حال، اکنون شاهد به ثبت رسیدن پتنت نمایشگر گوشی شفاف توسط این شرکت در کنار حق اختراع یک گوشی منعطف تازه هستیم. تولید صفحه نمایش‌های گوشی به خاطر ابعاد آن‌ها کار به مراتب دشوارتری است، مخصوصا این که باید سایر سخت افزارهای قرار گرفته درون یک گوشی هوشمند را نیز در نظر گرفت.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای استفاده از نمایشگر شفاف، توسعه قابلیت‌های واقعیت افزوده درون گوشی های هوشمند به شیوه‌ای متفاوت است. در حال حاضر تنها راهکار پیش رو به منظور پیاده‌سازی ویژگی‌های واقعیت افزوده درون دستگاه‌های موبایل، توسعه دوربین‌های آن‌ها به شیوه‌ای متفاوت است، اما با استفاده از صفحه نمایش شفاف، راهکاری متفاوت پیش روی گوشی‌سازان قرار می‌گیرد.

پتنت‌های گوشی منعطف سامسونگ از سال‌ها قبل رویت می‌شوند، اما در نهایت 2019، سال معرفی آن اعلام شد. به همین دلیل بعید نیست تا رونمایی اولین گوشی مجهز به نمایشگر شفاف سامسونگ نیز حداقل چند سال زمان باقی مانده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. پس کی معرفیش میکنن این دوساله هی داره رو کاغذ طرح میده

  2. تو خواب همچین چیزایی رو بینیم