کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018

6 رونمایی مهم کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 – Microsoft Build 2018

اگر اخبار و اتفاقات کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 (Microsoft Build 2018) را از دست داده‌اید، خبر خوب اینکه ما در این مقاله به 6 رونمایی مهمی اشاره خواهیم کرد که در جدیدترین کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت انجام گرفته‌اند.

کمپانی مایکروسافت در هفته‌ای که گذشت میزبان کنفرانسی مختص توسعه دهندگان خود موسوم به مایکروسافت بیلد 2018 (Microsoft Build 2018) بود که طی برگزاری آن شاهد پرده برداری از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری این شرکت بودیم. بی‌تردید بیلد امسال، جذاب و کاملا هیجان انگیز بود.

در کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 شاهد مراسم‌های معرفی جذابی بودیم که شامل قابلیت های جدید ویندوز، دستیار مجازی بهبود پیدا کرده و سرویس‌های ابری سودمندتر می‌شود. هرچند برای بسیاری از آن‌ها باد تا انتهای سال منتظر بمانیم، اما این هیچ چیز از ارزش‌های بیلد کم نمی‌کند. اگر این کنفرانس و اخبار آن را از دست داده‌اید، خبر خوب این که در ادامه قصد داریم شش مورد از مهم‌ترین معرفی‌های انجام شده در کنفران مایکروسافت بیلد 2018 را به شما معرفی کنیم.

مهم‌ترین‌های کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018


گوشی شما با ویندوز همگام سازی می‌شود

مایکروسافت در این رویداد بزرگ از اپلیکیشن جدیدی به نام “Your Phone” پرده برداشت که می‌تواند گوشی های اندرویدی و آیفون ها را به ویندوز 10 متصل کند. شما قادر خواهید بود تا از اپلیکیشن پیام رسان گوشی‌تان در کامپیوتر استفاده کرده، به گالری تصاویرتان دسترسی پیدا کنید و نوتیفیکیشن‌های موبایلتان را مستقیما بر روی مانیتور کامپیوتر مشاهده کنید.

کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018

این یک موهبت بزرگ است که به لطف آن می‌توانید چند ساعتی گوشی‌تان را از خودتان دور نگه دارید. این قابلیت در حال حاضر به صورت آزمایشی است و انتظار می‌رود در پاییز پیش رو در اختیار عموم کاربران قرار گیرد.

کورتانا و الکسا کنار یکدیگر کار می‌کنند

در آینده‌ای نزدیک شما می‌توانید از طریق آمازون اکو، با کورتانا صحبت کنید یا الکسا را بر روی کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 خود داشته باشید. این همکاری بین مایکروسافت و آمازون برای در دسترس قرار دادن دستیاران مجازی هوشمند آنها در یک پلتفرم واحد آغاز شده است که برای نخستین بار سال گذشته معرفی شد. اما تا به امروز ما در عمل این پلتفرم را ندیده بودیم.

بر روی صحنه‌ی کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 ، نمایندگان مایکروسافت و آمازون از این پلتفرم در یک دیوایس اکو و سرفیس پرده برداشتند. البته این عملیات کاملا هم طبیعی نبود؛ پیش از آن که بتوانید با دیگر دستیار صحبت کنید، باید از فرامین صوتی «الکسا، کورتانا را اجرا کن» یا «کورتانا، الکسا را اجرا کن» استفاده کنید. شاید بهتر بود برای فراخوانی آن‌ها، تنها نام دستیارها را صدا زد. گفته می‌شود وقتی این دستیارها اجرا شوند، طبق روال طبیعی خود کار می‌کنند. پس این پلتفرم مشترک برای افرادی می‌تواند مفید باشد که وظایف مختلفی را باید مدیریت کنند.

این قابلیت همچنان در حالت آزمایشی باقی خواهد ماند و نوز مشخص نیست چه زمانی مصرف کنندگان عادی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. مایکروسافت یک سایت اختصاصی را برای ثبت نام شما ایجاد کرده است تا از روند پیشرفت یکپارچگی کورتانا / الکسا مطلع باشید.

تایم لاین برای آی او اس و اندروید

مایکروسافت با جدیدترین نسخه‌ی ویندوز خود از قابلیت ویژه‌ای به نام Timeline پرده برداری کرد. این قابلیت حالا هوشمندانه‌تر و بهتر از گذشته نیز شده است. تایم لاین ویندوز 10 همچنان بررسی تمامی اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید و با آن‌ها کاری انجام می‌دهید را دنبال می‌کند. شما می‌توانید تایم لاین را باز کرده تا تاریخچه‌ی استفاده‌هایتان را ببینید و هر زمانی که خواستید به عقب بازگردید.

آنچه که باعث قدرتمندتر شدن تایم لاین شده است، قابلیت همگام سازی آن با دیوایس های ویندوز 10 خواهد بود. و اکنون مایکروسافت تایم لاین را به اندروید و آی او اس نیز آورده است. بنابراین اگر شما از برنامه‌های مشابهی بر روی گوشی و کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، شما می‌توانید برخی از کارها را با موبایل خود آغاز کرده و ادامه‌ی فعالیتتان را با کامپیوترتان انجام دهید. تایم لاین بر روی اندروید، شامل بخشی از مایکروسافت لانچر است. بر روی آی او اس نیز آن در یک تب در مرورگر Edge گنجانده شده است.

کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018

در حال حاضر، مایکروسافت این قابلیت را با بسیاری از اپلیکیشن های خود همگام سازی کرده است. این شرکت همچنین برنامه نویسان را تشویق می‌کند تا اپلیکیشن‌های خود را با تایم لاین همگام سازی کنند.

مایکروسافت سود مالی بیشتری از گوگل و اپل به توسعه دهندگان ارائه می‌کند

سالهاست که تمامی فروشگاه‌های اپلیکیشن بزرگ، 30 درصد از هزینه‌های درآمدی هر اپلیکیشن را از آن خود می‌کنند. این میزان تا حدی زیاد است، اما مایکروسافت در حال تغییر کسب درآمد توسعه دهندگان است؛ غول ردموندی در برخی از موارد می‌خواهد تنها 5 درصد سود یک اپلیکیشن را از آن خود کرده و تا 95 درصد را در اختیار توسعه دهنده قرار دهد.

کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018

این یک انگیزه‌ی بزرگ برای توسعه دهندگام است تا اپلیکیشن‌هایی برای فروشگاه مایکروسافت (که هنوز در تلاش برای جذب توسعه دهنده است) بسازند. این سود 95 درصدی توسعه دهندگان تنها مختص به برنامه‌های مصرفی و نه بازی‌ها است. مایکروسافت همچنین اگر به تبلیغ برای اپلیکیشن شما بپردازد، مقدار بیشتری از 5 درصد را از سهم شما کاهش خواهد داد.

راهی برای تب‌های قدرتمندتر

نسخه ی بعدی ویندوز مایکروسافت تغییرات بزرگی را در چگونگی استفاده از آن خواهد داشت: به جای هر ویندوز جداگانه برای یک اپلیکیشن، شما قادر خواهید بود تا مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را در یک تب نگهداری کنید. به طور مثال شما می‌توانید یک ویندوز را برای تب‌هایی شامل نرم افزار Microsoft Word و چندین سایت در مرورگر اج در نظر بگیرید.

این قابلیت به نظر یک گزینه‌ی هوشمند نیز دارد که به شما کمک می‌کند تا در کارهایتان، برنامه ریزی بهتری را انجام دهید. مایکروسافت همچنین به دنبال تغییر کارایی کلیدهای ترکیبی Alt+Tab است، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم کلیدهای ترکیبی نیز همراه تب‌ها تغییر پیدا کنند.

کینکت زنده است و در فضای ابری قرار دارد

در کنفرانس مایکروسافت بیلد 2018 این شرکت یک سورپرایز برای گیمرها داشت؛ مایکروسافت همچنین کینکت را زنده نگه داشته است، اما آن را حالا در فرم و شکل متفاوتی نگهداری می‌کند. به جای آن که کینکت یک وسیله‌ی جانبی برای ایکس باکس باشد، مایکروسافت آن را به یک سرویس ابری تبدیل کرده است. اینطور به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان قادر خواهند بود از طریق دوربین‌ها و سنسورهای عمقی خود اطلاعات را در فضای ابری به کینکت ارسال کنند،‌ مایکروسافت آن‌ها را پردازش کرده و مجددا به دیوایس بازگرداند.

این بدان معناست که سازندگان می‌توانند هر نوع دوربینی که خواستند را به عنوان یک کینکت برای ایکس باکس طراحی کنند تا این وسیله جانبی، بیشتر از یک وسیله مختص کنسول بازی ایکس باکس کارایی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*