دوچرخه تاشوYikebike EV پنجاه درصد سبکتر از سبکترين دوچرخه جهان است

حتما همه شما در گجت نیوز در باره دوچرخه های تاشو مطالبی را خوانده اید اینبار شرکت تولید کننده Yikebik اعلام کرده دوچرخه های تاشو سبک و قابل حملی و البته ارزان تری را طراحی و روانه بازار میکند . درحال حاضر این مدل دوچرخه در محدوده قیمت 2000 تا 4000 دلار قرار دارد . در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تغییرات بزرگ در زیر ساخت های حمل و نقل در  دهه آینده به  دلیل مواجهه انسان با چالش حرکت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد .نیاز شدید به حفاظت از انرژی های موجود که در زمینه حمل و نقل به شدت رو به زوال رفته ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حرکت  موثر در اطراف شهرهایی که بیش از نیمی از 7 میلیارد جمعیت زمین در آنجا زندگی می کنند ، به ناچار باید دچار  تغییرات قابل توجهی شود.

تحقق داشتن یک ماشین در اندازه های کامل برای تمام انسان با وضعیت فعلی جاده های عمومی به نظر می رسد یک روز در دولت های جهان امکان پذیر شود .گسترش زیر ساخت های عمومی جاده های شهری به دلیل نیاز به زمین و جایی که جاده های جدید در آن ساخته شود بسیار دشوار و پر هزینه است و بهتر است که ما از امکانات موجود بیشترین و بهترین استفاده را ببریم . زیر ساختها حمل و نقل در یک کشور در رابطه مستقیم با رونق اقتصادی کشور و بهبود مداوم سرمایه گذاری مورد نیاز است . ساخت جاده های خصوصی یک امر اجتناب ناپذیر است و شرکت های خصوصی می توانند بدون توجه به بودجه دولتی بزرگراه ساخته و از شهروندان برای استفاده از این راه هنای خصوصی عوارض بگیرند .
از آنجا که ساخت جاده های جدید در هر کشور همواره بسیار پر هزینه است باید به فکر پیدا کردن گزینه های دیگر برای بهبود بهره وری  جاده های موجود به منظور جلوگیری از ازدحام وافزایش جریان حرکت وسایل نقلیه در این جاده ها است ، ساده ترین گزینه موجود در حال حاضر کاهش اندازه وسایل نقلیه مورد استفاده برای سفرها است . قسمت طنز این رویداد شگفت انگیز این است که اکثر مردم دوست ندارند صندلی های بیشتر را برای حرکت به سمت داشتن یک وسیله نقلیه کوچکتر از دست دهند .در بسیاری از جوامع غربی مردم اکثرا در خودرو های چهار صندلی را رانندگی می کنند که به ندرت دارای صندلی های کامل است و برای کوچکترین حرکتی مجبورند کل این وسیله نقلیه را برای تمام طول عمر خود جا بجا کرده ، سوخت بسوزانند ، انرژی هاای موجود را تلف کنند و گازهای گلخانه ای زیادی را در هوای شهر خود تولید کنند.

حرکت یک راننده به همراه یک مسافر در امریکا به طور متوسط 60 درصد از زمان اشغال یک وسیله نقلیه سواری مسافری است. استفاده از دو صندلی در اکثر مواقع برای اکثریت قریب به اتفاق رانندگان کافی است و این امر موجب کاهش اثرات وسیله نقلیه و کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل است.اندازه وسیله نقلیه به طور مستقیم به تراکم ترافیک کمک می کند .

یکی از ویژگی های حیاتی و مهم Yikebike EV حمل و نقل راحت و آسان این وسیله در فروشگاه ها است .بازار لوازم حمل و نقل به دلیل پر شدن جاده های جهان و تهدید تبدیل این جاده ها به پارکینگ های غول پیکر ، امروزه یکی از بازار های بسیار مهم دنیای امروز است .در بسیاری از کشور هنای در حال توسعه که به سرعت در حال ثروتمند شدن هستند ، حرکت با خودرو به اطراف شهر به دلیل قفل شدن شبکه حمل و نقل در شهرستان های بزرگ و پایتخت ها در بخش های زیادی از زمان روز به طور فزاینده ای مشکل ساز است .کشور های توسعه یافته به آرامی در حال یادگیری درس های خود در مورد محدودیت های استفاده از اتومبیل در مناطق متراکم شهری در سراسر جهان هستند ، دولت ها در حال حاضر به سرعت در تلاش برای ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل عمومی خود هستند .برای بازسازی چرخه شبکه های مسیر و پرداخت هزینه های ازدحام و جاده تلاش های زیادی انجام می شود که بدون شک یکی از راهکار های آینده است . مالیات تراکم در حال حاضر در محلهایی در استکهلم، لندن، میلان، و سنگاپور، با بسیاری از شهرستانها بزرگ تر به وجود آمده است.

برنامه بزرگراههای خصوصی در شهرستان های پر ازدحام جهان به یک امر عادی تبدیل شده است ،  در حال حاضر این برنامه شارژ شامل عوارض راه – توکیو، مکزیکوسیتی ، بنگلور، تورنتو، ملبورن، سیدنی، پکن، شانگهای، اسلو، دبی، نیویورک، سان فرانسیسکو، سانتیاگو، ام 6 انگلستان و بسیاری از جاده های ایتالیا تبدیل به یک امر عادی شده و مفهوم استفاده رایگان از جاده های عمومی از یک قرن پیش به کتاب های تاریخ سپرده است . به طور خاص ، کشورهای در  حال توسعه بدون منابع مالی و یا زیر ساختهای دولتی در حال تلاش برای مقابله با هجوم چهارچرخ های حاصل از افزایش جمعیت و ثروت خود هستند.پرداخت هزینه هنای ناشی از حرکت و پارک در جاده ها توسط کابر جواب نهایی است به این معنی که اگر شما در آینده مایل به رانندگی در جاده های عمومی باشید به احتمال زیاد باید به با توجه به اندازه وسیله نقلیه خود در جاده ها و پارکینگ ها پول پرداخت کنید . در حال حاضر در میان شرکت های حمل و نقل (تولید کنندگان خودرو و موتورسیکلت) بر سر تولید کوچکترین و سبکت ترین شکل از وسایل نقلیه است که توسط هر کس و در هر مکانی قابل استفاده باشد .
ما در حوزه حمل و نقل موتوری کوچکتر از خودرو و در مسیر داستان خود از خودرو چند سال به عقب برگشتیم و دوباره در پوشش خبری خود به گزینه های حالت انتقال دو گانه یک سال پیش نگاهی انداختیم .
Honda U3-X

در  بازار لوازم حمل و نقل موتوری می تواند 2 تا 5 کیلومتر سرعت داشته و از آن می توان در حمل و نقل عمومی استفاده کرد .به نظر می رسد بتوان با این دستگاه به عنوان پلی برای گره موجود در حمل و نقل استفاده کرد .با Yikebike وزن خود را کاهش دهید ، این وسیله با 11.2 کیلوگرم وزن از پتانسیل خوبی برای حمل و نقل برخوردار است . این سکه مینییاتوری و تاشو الکتریکی در Eurobike 2009  معرفی شده و وزن آن از 11.5 کیلوگرم به 11.2 کیلوگرم رسیده است و با یک بار شارژ می تواند تا 15 کیلومتر مسافت را طی کند .زمان معرفی این وسیله بیش از 3 سال پیش است و در این مدت کاملا به رسسمیت شناخته می شود . در مجله تایم رتبه 15 را در میان 50 اختراع برتر قرن بدست آورده است . همچنین در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) این اختراع قابل توجه در کنار اختراعاتی مانند بلک بری،گوگل،تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی(MRI)،سفینه فضایی و واکسن ضد ایدز به عنوان پانزدهمین اختراع برتر ایستاده است .YikeBike همچنین در کتاب رکورد های جهانی گینس به عنوان سبکترین و کوچکترین دوچرخه الکتریکی جمع و جور در جهان ذکر شده است . و با پیشرفت های سال جاری میلادی در جایگاهی بهتر از جایگاه قبلی خود قرار گرفته است .

شرکت های بزرگ دیگری از جمله شخصی مانند تویوتا، هوندا، BMW، نیسان، فولکس واگن، سوزوکی و جنرال موتورز همه دنبال راه حمل و نقل ثانویه هستند اما Yikebike هنوز هم امیدوار کننده ترین دستگاه حمل و نقل جدید حال حاضر بازار است.این دوچرخه جدید قادر است تا در کمتر از نیم ساعت شما را به راحتی 10 کیلومتر جابه جا کند.رای ما برای دومین تیم برنده از دستگاه هایی که در حال حاضر در دسترس قرار دارند  Karbon Kinetics با قیمت 4200 دلار که دارای وزن 15.6 کیلوگرم است و توان حرکتی تا برد 64 کیلومتر را دارد . جنبه های منفی آن در مقایسه با  Yikebike وزن و اندازه نهایی آن است که بطور قابل توجهی بزرگتر از Yikebike است .

در حال حاضر سه مدل از Yikebike وجود دارد مدل اول YikeBike Carbon که بدنه آن به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و با وزن 11.2 کیلوگرم دارای قیمت 3995 دلار است .

مدل دوم YikeBike Synergy که بخشی از آن کربن و بخش دیگری از آن آلومنیوم است با وزن 12.7 کیلوگرم دارای قیمت 2995 دلار آمریکا است.

و سومین مدل از این خانواده  YikeBike Fusion که عمدتا از آلومنیوم ساخته شده است و باوزن 14 کیلوگرم دارای قیمت 1995 دلار است.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*