تصاویر گوشی اندرویدی نوکیا ایکس

تصاویر گوشی اندرویدی نوکیا ایکس در دنیای واقعی منتشر شد

ساعاتی پیش تصاویر جدیدی از گوشی اندرویدی نوکیا ایکس (Nokia X) چند روز پیش از رونمایی در چین، در دنیای واقعی منتشر شد. نوکیا X نخستین گوشی مجهز به طراحی ناچ شرکت اچ ام دی گلوبال است.

تصاویر تازه‌ای از گوشی اندرویدی نوکیا ایکس (Nokia X) به بیرون درز پیدا کرده است که ظاهرا جمعه 26 اردیبهشت ماه (16 می) رسما از آن پرده برداری شود. این تصاویر نخستین گوشی برند نوکیا همراه با طراحی ناچ را به تصویر می‌کشند که قرار است توسط شرکت اچ ام دی گلوبال به تولید برسد. گرچه اچ ام دی هنوز مشخصات و قیمت گوشی اندرویدی جدید خودش را تایید نکرده است.

با نگاهی به قاب پشتی گوشی اندرویدی نوکیا ایکس متوجه جنس شیشه‌ای آن می‌شویم. دوربین دوگانه عمودی نیز همراه با فلاش ال ای دی dual-tone و یک اسکنر اثر انگشت، همگی در نیمه‌ی بالایی قاب پشتی جای خوش کرده‌اند. درست در زیر آن‌ها نیز می‌توان لوگوی شرکت نوکیا را نیز مشاهده کرد.

تصاویر گوشی اندرویدی نوکیا ایکس

یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون در قسمت بالای گوشی به چشم می‌خورد. حاشیه سمت چپ آن ظاهرا از کلیدهای ولوم میزبانی می‌کنند و کلید پاور نیز در سمت راست جای گرفته است. بر اساس شایعات قبلی، یک درگاه میکرو یو اس بی 2.0 نیز در قسمت زیری قرار دارد. گوشی اندرویدی نوکیا ایکس به یک نمایشگر ناچ مجهز است که دوربین سلفی و اسپیکر روگوشی آن در قسمت ناچ پنل جلویی قرار دارد. حاشیه‌های کناری بسیار باریک هستند و تنها چانه‌ی پایینی حاشیه بیشتری دارد که برند نوکیا نیز در این قسمت حک شده است.

گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که شماره مدل این گوشی Nokia TA-1099 است. چندی پیش یک گوشی با همین شماره مدل در سایت رگولاتوری چینی تنا رویت شد تا به لطف آن، با مشخصات فنی گوشی اندرویدی نوکیا ایکس بیشتر آشنا شویم.

مشخصات گوشی اندرویدی نوکیا ایکس

نوکیا X به یک نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت 19:9 و وضوح +Full HD معادل 2280×1080‌ پیکسل بهره می‌برد. یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی قدرتبخش این گوشی است که این مشخصات مربوط به اسنپدراگون 636 کوالکام باشد. گرچه شایعات ادعا می‌کنند که ممکن است این گوشی با یک نسخه‌ی دیگر مجهز به تراشه هلیو پی 60 مدیاتک نیز عرضه شود.

تصاویر گوشی اندرویدی نوکیا ایکس

ما انتظار داریم گوشی اندرویدی نوکیا ایکس همراه با ظرفیت رم 3/4/6 گیگابایت و حافظه داخلی 32/64 گیگابایت به فروش برسد. انرژی لازم برای روشن ماندن صفحه از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. یکی از سنسورهای دوربین دوگانه این گوشی 16 مگاپیکسلی بوده، در حالی که دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسلی است. در راس بخش نرم افزاری نوکیا ایکس اندروید 8.1 اوریو جای دارد و ما انتظار داریم آن در سه نسخه‌ی مشکی، نقره‌ای، سفید و آبی به فروش برسد.