خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan سرانجام معرفی شد

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan پس از سال‌ها توسعه معرفی شد. این خودرو از امکانات و قابلیت های بیشماری برخوردار است، در ادامه با مشخصات، قیمت و دیگر جزئیات رولز رویس کولینان بیشتر آشنا شوید.

سه سال پیش بود که برای نخستین بار کمپانی رولز رویس خبر از توسعه‌ی یک خودروی شاسی بلند با نام Cullinan را رسانه‌ای کرد. رولز رویس Cullinan یکی از برجسته‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان و نخستین SUV ساخت شرکت رولز رویس خواهد بود. خودروسازی لوکس بریتانیایی در توصیف این SUV از عبارت یک خودروی باکیفیت بالا در تمام بدنه استفاده کرده است که ما با نگاهی به آن می‌توانیم کاملا حرفشان را تایید کنیم.

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

خودروهای شاسی بلند رولز رویس با هدف مشتریانی طراحی شده است که به یک خودروی قدرتمند، سوپر لوکس و با قابلیت‌های رانندگی اسپورت مجهز باشد. این خودرو به نسل جوان کمک خواهد کرد تا یک خودروی فوق‌العاده جذاب شاسی بلند با برند رولز رویس را سوار شده و به لطف فرمول موفقیت آمیز طراحی این شرکت، تجربه‌ی اقتصادی را در کنار تمامی محاسن این خودرو، به دست بیاورند.

خودرو شاسی بلند رولز رویس از یک صندوق بار بازشدنی به نام Claps برخوردار است. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید شما با باز کردن در صندوق Claps این خودرو می‌توانید اسباب و چمدان‌هایتان را در خارج از خودرو نگهداری کنید. این در به صورت خودکار با لمس یک کلید باز می‌شود تا جمعا 560 لیتر فضای ذخیره سازی پیش روی شما قرار گیرد. همراه صندلی‌های تاشوی عقب، این ظرفیت به 1930 لیتر نیز می‌رسد که به قول سازنده «حجم کافی برای جابجایی یک نقاشی انتزاعی بزرگ مارک روتکو» خواهد بود.

صندلی‌هایی به نرمی یک مبل راحتی

صحبت از صندلی‌ها شد، لازم به ذکر است که صندلی‌های ردیف عقب این خودرو با دو پیکربندی متفاوت عرضه می‌شوند. پیکربندی این صندلی‌ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. در پیکربندی دونفره‌ی پشت، یک کنسول مرکزی در اختیار دو سرنشین عقب قرار خواهد گرفت که می‌توانند لیوان‌های نوشیدنی خود را بر روی آن‌ها بگذارند.

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

صندلی راننده نیز به همین شدت جذاب است. نه تنها نشستن پشت فرمان این خودرو، بهترین حس ممکن برای یک راننده را به لطف یک صندلی جذاب به شما القا می‌کند، بلکه به سیستم گرمایشی و تهویو نیز مجهز است. از نظر سیستم‌های ایمنی و کمکی، خودروی شاسی بلند رولز رویس Cullinan را باید یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در نوع خود در جهان دانست. تجهیزات استانداردی همچون دید در شب، یک سیستم چهار دوربینه با نمایش پانورامیک، دید دور خودرو، هشدار تقابل با ترافیک، هشدار خروج از خط، هشدار تصادف، هات اسپات وای فای و بسیاری دیگر از امکانات بر روی این خودرو نصب شده است. در اینجا 5 درگاه USB‌ را نیز می‌توانید بیابید که با آن‌ها قادر به شارژ دیوایس‌های خود خواهید بود. این درحالیست که گوشی شما در صورت پشتیبانی،‌ می‌توان به صورت بیسیم در جلوی کابین شارژ شود.

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

نخستین خودرو شاسی بلند رولز رویس مبتی بر پلتفرم تمام آلومینیومی لوکس طراحی شده است که در بدنه‌ای زیبا و دل‌ربا پیداه سازی شده است. در حالی که این خودرو در زمین طراحی شده، اما با دیدن آن بدان فکر می‌کنیم که احتمالا موجودات فضایی نیز در ساخت چنین سفینه‌ی زمینی نقش داشته‌اند. اما تمامی این قابلیت‌هایی که در بالاتر گفتیم، با حداقل زحمت و زدن یک کلید ساده در اختیار شما قرار می‌گیرند.

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

سیستم Krismer به تعلیق هوای خودتنظیم شونده، یک نسخه‌ی کاملا پیشرفته‌تر و مهندسی شده نسبت به هر سیستم تعلیق هوای دیگری است که رولز رویس در دیگر محصولاتش مورد استفاده قرار داده است. این سیستم در هر ثانیه میلیون‌ها بار محاسبه می‌کند تا خود را با جاده‌ها سازگار سازند.

مشخصات خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

قدرت لازم برای به حرکت درآوردن این قول بریتانیایی توسط یک پیشرانه  6.75 لیتری بیتوربو V12 تامین می‌شود که قادر به ارائه‌ی گشتاور کاملا مناسب 850 نیوتون‌متری در 1600 دور بر دقیقه و توان تولید 563 اسب بخار انرژی است. این نیروی تولید شده به لطف یک سیستم انتقال قدرت جدید، به هر چهار چرخ خودرو منتقل خواهد شد.

خودرو شاسی بلند رولز رویس Cullinan

حداکثر سرعت این خودروی شاسی بلند 2660 کیلوگرمی، چیزی معادل 250 کیلومتر بر ساعت است، این درحالیست که شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن توسط شرکت سونی اعلام نشده است. Cullinan قرار است با قیمت 325 هزار دلار وارد بازار ایالات متحده شود.

گالری تصاویر