اينفوگرافيک : روند تکامل 9 ساله Gmail

۹ سال از راه اندازی سرویس پرطرفدار ایمیل گوگل یا همان جی میل گذشت . سرویسی که واقعا با بقیه متفاوت است . وقت گوگل پشت محصولی باشد ، نباید توقع دیگری به جز خلاقیت بی نظیر داشته باشید . اکنون شما را دعوت به دیدن اینفوگرافیکی می کنیم که روند تکامل جیمیل را به شما نشان خواهد داد . مختصر و مفید !

ممکن است در برخی قسمت های اینفوگرافیک بالا با نکات مبهمی روبرو شده باشید . در ادامه با ذکر تاریخ بخش های مبهم ، به رفع ابهام آنها خواهیم پرداخت .

۳۱ اکتبر ۲۰۰۷ : جی میل اولین شرکتی بود که قابلیت استفاده رایگان از پروتکل IMAP را در اختیار کاربران قرار می داد .

۱۵ سپتامبر ۲۰۰۸ : اگر در جایی از ایمیل خود به مخاطب تان اشاره کنید که یک فایل را برایش ضمیمه خواهید کرد و در پایان یادتان برود ، قابلیت Forgotten attachment detector این موضوع را به شما گوشزد می نماید .

۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ : این قابلیت در واقع همان Gmail Offline است که بدون نیاز به اینترنت می توانید ایمیل هایی که قبلا دریافت کرده اید را مشاهده کنید . البته اگر ایمیل جدیدی برای تان بیاید با خبر نخواهید شد .

۱۹ مارس ۲۰۰۹ : قابلیت Undo Send در ابتدای شروع به کار ، حداکثر ۵ ثانیه به کاربر اجازه می داد تا در صورت ارسال اشتباهی ایمیل و یا هر دلیل دیگری ، ایمیل را برگشت بزند . این قابلیت اکنون تا ۳۰ ثانیه نیز اجازه برگشت زدن ایمیل ها را می دهد .

۲۷ نوامبر ۲۰۱۲ : با استفاده از جی میل دیگر باید مفهوم قدیمی ضمیمه کردن فایل ها را فراموش کنید . چرا ؟ چون محدودیت های زیادی در روش قدیمی ارسال مستقیم فایل وجود داشت . مثلا محدودیت های حجمی و … . اما با یکپارچه شدن جی میل و گوگل درایو ، هنگامی که شما یک فایل را ضمیمه می کنید ، آن فایل در گوگل درایو ذخیره خواهد شد و سپس لینک آن برای مخاطب تان ارسال می شود . روش هوشمندانه و خوبیست !

۲۸ مارس ۲۰۱۳ : قابلیتی که به تازگی به جی میل اضافه شده است و روش جدیدی برای ارسال ایمیل است . با زدن دکمه Compose ، یک پنجره از قسمت پایین صفحه باز خواهد شد و به شما امکان تایپ و ارسال سریع یک ایمیل را می دهد . بنابراین دیگر نیازی نیست به صورت دائم بین صفحه inbox و صفحه نوشتن ایمیل جابجا شوید .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*