راهنمای انتخاب مدل گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

راهنمای انتخاب مدل گلکسی اس 9 از بین سه حافظه‌ی 64، 128 یا 256 گیگابایتی

آیا شما هم در انتخاب مدل گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 & S9 Plus) با توجه به سه ظرفیت داخلی متفاوت 128 ،64 و 256 گیگابایتی آن مشکل دارید؟ ما در این مقاله در انتخاب مدل درست به شما کمک خواهیم کرد.

کمپانی سامسونگ چند هفته پس از معرفی گوشی های خانواده گلکسی اس 9 خود سرانجام تصمیم گرفت با افزایش حافظه داخلی گوشی‌هایش، علاوه بر مدل 64 گیگابایتی، مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی آن‌ها را نیز عرضه کند. بنابراین حالا اگر شما قصد داشته باشی یکی از این سه مدل گلکسی اس 9 سامسونگ را خریداری کنید، با توجه به اختلاف قیمتی که بین آن‌ها وجود دارد ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب مدل گلکسی اس 9


حافظه داخلی متفاون از کارت حافظه میکرو اس دی است

شما شاید پیش خودتان بگویید که چرا من هزینه‌ی بیشتری برای خرید یک مدل گلکسی اس 9 با حافظه داخلی بیشتر کنم وقتی می‌توانم از یک کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنم؟! این سوال مهمی است که شاید برای اکثر خریداران پیش آمده باشد. در پاسخ باید گفت که کارت حافظه میکرو اس دی نمی‌تواند رفتار مشابهی با حافظه داخلی گوشی شما داشته باشد. زیرا سامسونگ هنوز هم کارت حافظه را به عنوان یک فضای جانبی می‌شناسد و نمی‌توان از آن به عنوان یک حافظه داخلی استفاده کرد؛ در اصل سامسونگ آن را به عنوان یک فضای جداگانه می‌شناسد. البته این رفتار منافعی نیز دارد؛ زیرا می‌توانید بدون اخلالی در کارکرد گوشی آن را از اسلات خارج کنید، اما معایب آن بیشتر از منافعش است.

کارت های حافظه گزینه‌ی خوبی برای داده‌های حجیم هستند، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان گزینه‌ی خوبی برای دسترسی سریع و قابل اعتماد به داده‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی‌ها و فیلم هایتان را بر روی یک کارت میکرو اس دی ذخیره کنید، اما اپلیکیشن‌ها و دیگر داده‌های حساس فقط در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌شوند. مقادر قابل توجهی از داده‌ها را نمی‌توان بین فضای داخلی و کارت حافظه جابجا کرد؛‌ پس باید یکی از گزینه‌ها را برای ذخیره سازی انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب مدل گلکسی اس 9

در اختیار داشتن یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به شما گزینه‌های زیادی برای ارتقا فضای ذخیره سازی پس از خرید گوشی‌تان را ارائه می‌کند، اما به جای آن شما می‌توانید پیش از خرید یکی از سه مدل گلکسی اس 9 با حافظه داخلی متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید.

جایی که گوشی را از آن می‌خرید مهم است

مدل‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با حافظه‌ی داخلی بیشتر اغلب به عنوان مدل‌های آنلاک در فروشگاه‌های اینترنتی یافت می‌شوند. به طور مثال اگر در خارج از کشور هستید و قصد خرید یک مدل گلکسی اس 9 با حافظه 256 گیگابایتی را دارید، نمی‌توانید برای خرید آن به صورت فیزیکی به فروشگاه‌ها سر بزنید یا از طریق شرکت‌های مخابراتی آن را خریداری کنید.

خرید یک گوشی آنلاک به مراتب بهتر از نسخه‌هایی است که شرکت‌های مخابراتی آن را عرضه می‌کنند. زیرا این شرکت‌ها تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی شما نصب می‌کنند که قادر به حذف آن‌ها نیستید. اما این معضل در نسخه‌های آنلاک وجود ندارد.

انتخاب یک حافظه‌ی درست

پس به این نتیجه رسیدیم که یک کارت حافظه میکرو اس دی نمی‌تواند از داده‌های مهم و داده‌های اپلیکیشن‌های گوشی شما محافظت کند و در اصل قادر نیست جایگزین حافظه داخلی گوشی شما را بگیرد. پس حالا که به این نکته پی برده‌اید، کدام مدل گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با چه میزان حافظه‌ای مناسب شما است؟

در درجه‌ی اول شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با بودجه‌ی شما همخوانی داشته باشد. برای خرید مدل 256 گیگابایتی اس 9 یا اس 9 پلاس شما باید 100 دلار بیشتر از نسخه‌ی 64 گیگابایتی آن هزینه کنید. پس اگر با محدودیت بودجه مواجه باشید، خرید این نسخه عملا منتفی است.

راهنمای انتخاب مدل گلکسی اس 9

در سمتی دیگر، خیلی از کاربران که حافظه‌ی کمتر از 256 گیگابایتی می‌تواند تمامی نیازهایشان را برطرف کند، می‌توانند با پرداخت 50 دلار کمتر از آن، نسخه‌ی 128 گیگابایتی اس 9 و برادر بزرگ‌ترش را خریداری کنند. در این بین بسیاری از کاربران نیز می‌توانند با حافظه‌ی 64 گیگابایتی مدل اصلی این گوشی‌ها سر کنند که دیگر در آن صورت نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتر نخواهند داشت. اما اگر شما همواره بازی‌هایی با حجم بالا را دانلود می‌کنید و یا در طول سال ویدیوهای 4K‌ مختلفی را با دوربین گوشی خود ضبط می‌کنید، این نسخه نمی‌تواند مناسب شما باشد و باید یکی از دو مدل 128 یا 256 گیگابایتی را خریداری کنید.

اما اگر نیازمند مدل 256 گیگابایتی اس 9 و اس 9 پلاس هستید، خبر خوب این که سامسونگ تخفیف 20 دلاری را تا روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه برای خرید آن در نظر گرفته است که می‌تواند بهترین زمان برای خرید شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خب خریدن کارت حافظه به صرفه تره

  2. واقعا خرید سامسونگ همش ضرره

  3. واقعا ممون
    هرکدومو بخری ضرر نکردی