گوشی آنر 9 لایت

بررسی اولیه گوشی آنر 9 لایت ؛ میان‌رده‌ای خوش‌قیمت با امکانات و مشخصات مناسب

گوشی آنر 9 لایت (Honor 9 Lite)، گوشی میان رده جدید و مقرون به صرفه‌ای است که با قیمت مناسب و امکانات و مشخصات راضی کننده به تازگی وارد بازار شد. در این مطلب به بررسی طراحی، دوربین، مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری و سایر ویژگی‌های آنر 9 لایت می‌پردازیم.

انتخاب و خرید یک گوشی‌ با قیمت مناسب و امکانات بسیار زیاد در بازار موبایل، امروزه به عنوان یک مزیت و یک پیروزی فنی و اقتصادی برای افراد محسوب می‌شود. در این اوضاع بد بازار پس از اجرای طرح رجیستری و گران شدن دلار، انتخاب یک گوشی که اکثر نیازهای شما را برآورده کند و از نظر اقتصادی برای شما به صرفه باشد، بیش از گذشته به یک مزیت برای اقشار مختلف جامعه مخصوصا جوانان تبدیل شده است.

بهره‌وری مناسب با استفاده از سیستم پردازشی و رم قوی، حافظه کافی، به روز بودن سیستم عامل، دوربین حرفه‌ای و مناسب، دوربین سلفی قوی، زیبایی ظاهری، سبک بودن و استفاده از صفحه نمایش خوب را می‌توان مهم‌ترین معیار‌های مطرح برای خرید گوشی‌ در میان مردم به خصوص جوانان و نوجوانان دانست.

شاید باور نکنید اما می‌توان این امکانات و مشخصات را در یک گوشی میان رده با قیمت مناسب حدود یک میلیون تومان پیدا کرد. گوشی آنر 9 لایت (Honor 9 Lite) محصولی است که این مشخصات را در خود قرار داده و با قیمت مناسب حدود یک میلیون تومانی توانسته کارایی بالا و به صرفه بودن را در کنار هم داشته باشد.

گوشی آنر 9 لایت

در این مطلب قصد داریم این میان رده خوش قیمت که تازه به بازار ایران پا گذاشته است را با هم بررسی کنیم.

طراحی ظاهری

آنر 9 لایت در نگاه اول شاید طراحی برجسته‌ای نداشته باشد، اما نکته مهم این است که نمی‌توان در همان نگاه اول نیز به این گوشی ایرادی وارد کرد. این گوشی میان رده از برند آنر طراحی زیبا را در کنار سادگی فراهم می‌کند.

گوشی آنر 9 لایت

استفاده آنر از پلاستیک با ظرافیکی بی‌نظیر و حالت آینه‌ای پشت گوشی در طراحی ۹ لایت یکی از نکات برجسته و بارز ظاهر این تلفن هوشمند است. طراحی کم حاشیه‌ای که این روزها در اکثر پرچمداران به چشم خورده و دنباله‌روی آنها میان رده‌ها نیز از آن بهره می‌برند در گوشی آنر 9 لایت نیز به عنوان یکی از نکات برجسته در طراحی به شمار می‌رود. نکته‌ای که رعایت نکردن آن در آنر 9، از زیبایی آن گوشی کاسته بود، این بار در میان رده همان سری از محصولات آنر به چشم می‌خورد که طراحی این گوشی را چشم‌نوازتر کرده است.

گوشی آنر 9 لایت

همانند طراحی اکثر گوشی های هوشمند برند آنر که در یک سال و نیم اخیر به بازار ارائه شده‌اند، Honor 9 Lite نیز از قرار گرفتن دو دوربین اصلی به صورت افقی در پشت خود بهره برده و سنسور اثر انگشت هم همسایه‌ این دو دوربین در بخش پشت گوشی است. برند آنر در فضای کم زیر صفحه نمایش جا خوش کرده است. در بالای صفحه نمایش علاوه بر سنسورها، دو دوربین دیده می‌شود که علاوه بر ویژگی خواص بهبود کیفیت دوربین سلفی، بر طراحی خاص این گوشی افزوده است.

پورت micro usb، شیار جک هدفون، شیار‌های بلندگو در کنار سوارخ میکروفون این گوشی در کناره پایین قرار گرفته‌اند و در قسمت کناره بالا هیچ شیار، پورت یا جکی وجود ندارد. درگاه ورود سیم کارت در قسمت بالای کناره سمت چپ و دکمه‌های تنظیم صدا و روشن/خاموش در بالای کناره سمت راست گوشی دیده می‌شوند.

استفاده از پلاستیک در این گوشی، وزن سبک‌تری نسبت به گوشی‌هایی فلزی یا فلز و شیشه فراهم کرده است. گوشی آنر 9 لایت تنها 149 گرم وزن دارد که به همراه عرض 71.9 سانتی‌متری، طول 151 سانتی‌متر و ضخامت 7.6 سانتی‌متری در خوش دست بودن و القای حس مناسب به کاربر تاثیر به سزایی دارد.

سخت افزار و حافظه

گوشی آنر 9 لایت از چیپست پردازشی Kirin 659 هواوی بهره برده که در چند محصول میان رده‌ی آخر هواوی و آنر همچون پی اسمارت (Huawei P Smart) و 7 ایکس (Honor 7x) از آن استفاده شده است. این چیپست پردازشی قابلیت خوبی برای انجام امور روزانه، بازی کردن، مرور کردن اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی دارد که استفاده از رم 3 گیگابایتی به آن در سرعت بهتر اجرای برنامه‌ها کمک می‌کند. هر چند نباید از آنر 9 لایت با این چیپست انتظار بهره‌وری یکی گوشی پرچمدار را داشت، اما می‌توان روی آن به عنوان یک میان رده همه فن حریف یاد کرد که می‌تواند در رقابت رودررو برخی از میان رده‌های نامی بازار را شکست دهد. حافظه ذخیره‌سازی این گوشی نیز 32 گیگابایت است. البته گوشی آنر 9 لایت در نسخه 64 گیگابایتی خود از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد که به اجرای همزمان تعداد بیشتری از برنامه‌ها و سرعت پردازشی که کاربر آن را حس می‌کند اثر می‌گذارد.

گوشی آنر 9 لایت

این گوشی آنر نیز مانند بیشتر گوشی‌های اندرویدی جهان قابلیت افزایش میزان حافظه دخیره‌سازی خود را از طریق کارت حافظه میکرو اس دی به جای سیم‌کارت دوم دارد. بر اساس اعلام شرکت سازنده 256 گیگابایت نهایت حافظه‌ای است که میکرو اس دی استفاده شده در این گوشی می‌‌تواند داشته باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی آنر 9 لایت از فناوری IPS LCD ساخته شده است که اندازه‌ی آن 5.65 اینچ است. صفحه نمایش این گوشی از بیشتر پرچمداران این روزهای دنیا تبعیت کرده و از نسبت تصویر 18:9 یا همان 18 به 9 برخوردار است. این نسبت صفحه، رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل را با تراکم 428 پیکسل در هر اینچ فراهم کرده است.

گوشی آنر 9 لایت

کیفیت این صفحه نمایش را می‌توان به راحتی بالاتر از یک میان رده‌ ساده دانست و این نکته می‌تواند یکی از دلبری‌های آنر 9 لایت برای خریدارانش در مقایسه با سایر رقبا باشد. نور پس زمینه مناسب، وضوح بالای رنگ‌ها و لذت بردن از نمایش فیلم یا بازی کردن را می‌توان سه ویژگی مهم این صفحه نمایش برای کاربران آن دانست.

دوربین

آنر 9 لایت یکی از گوشی‌های 4 دوربینه بازار به حساب می‌آید. این گوشی از دو دوربین در پشت و جلو بهره می‌برد که سبب بالا بودن کیفیت عکس‌های شما به نسبت قیمت و مشخصات دوربین می‌شود. دوربین‌های اصلی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی رنگی و سنسور 2 مگاپیکسلی مونوکروم است که از دوربین 2 مگاپیکسلی تنها برای کیفیت بهتر عکس و تشخیص عمق استفاده می‌شود. دوربین‌های جلویی یا سلفی نیز همین مشخصات را دارند با این تفاوت که کیفیت دوربین‌های پشت بیشتر است. دوربین‌های اصلی و سلفی قابلیت ضبط ویدیوهای شما با کیفیت فول اچ دی یا همان 1080p را دارند.

گوشی آنر 9 لایت

قابلیت‌های عکاسی دوربین‌های جلویی و پشتی هر چند مانند آنر 9 نیست اما استفاده از HDR یا عمق تصویر (برای بوکه کردن پس زمینه یا همان مات کردن پس زمینه در تصاویر) سبب ثبت تصاویری زیبا و دوست داشتنی می‌شود. این دوربین‌ها همانند دوربین بیشتر تلفن‌های هوشمند میان رده در بازار از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برند.

شبکه موبایل

گوشی آنر 9 لایت علاوه بر پوشش نسل دوم و سوم تلفن همراه از نسل چهارم و چهار و نیم تلفن همراه (فناوری‌های LTE و LTE+) نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از +4G یک مزیت بسیار عالی برای یک میان رده در بازار تلفن همراه است و می‌تواند سرعت بالاتری از دیگر گوشی های میان رده را در استفاده از اینترنت همراه پدید آورد. سرعت پهنای باند دریافتی اینترنت همراه این گوشی می‌تواند تا 300 مگابیت بر ثانیه (37.5 مگابایت بر ثانیه) نیز برسد، در حالی که گوشی‌های 4G تنها قابلیت دریافت اطلاعات با سرعت پهنای باند 150 مگابیت بر ثانیه (18.75 مگابایت بر ثانیه) را دارند. به همین خاطر سرعت استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این گوشی بالا بوده و بیشتر از یک میان رده معمولی است.

سیستم عامل

این گوشی از آخرین نسخه عرضه شده از اندروید یعنی اندروید 8 اوریو بهره می‌برد. بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از یک گوشی میان رده، لذت استفاده از امکانات به‌روزترین نسخه اندروید تاکنون را تجربه کنید. بهر‌ه بردن از آخرین نسخه پایدار ارائه شده اندروید می‌تواند در بهره بردن از بیشتر اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید موثر باشد.

گوشی آنر 9 لایت

رابط کاربری

استفاده از نسخه 8 رابط کاربری EMUI تولید هواوی تاثیر به سزایی در سرعت و کارایی گوشی آنر 9 لایت داشته و می‌تواند لذت بردن از یک محیط به‌روز را برای شما دو چندان کند. رابط کاربری هواوی دیگر به بلوغ خود نزدیک شده و ایرادات موجود در آن به کمترین حد خود رسیده است. این رابط کاربری قابلیت‌های مدرن و جدیدی چون تشخیص چهره را برای این میان رده به ارمغان آورده است. هرچند هنوز هم شاید استفاده از رابط کاربری هواوی که روی گوشی‌های آنر نیز ارائه می‌شود، خوشایند نبوده و سلیقه آنها را تامین نکند.

گوشی آنر 9 لایت

نکته‌ای که باید در مورد این رابط کاربری ذکر کرد، سرعت بالای باز شدن قفل صفحه نمایش با استفاده از حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره است. هر چند تشخیص چهره با گرفتن عکس توسط دوربین سلفی (بر خلاف تشخیص چهره آیفون 10 و گلکسی اس 9)، صورت می‌گیرد اما سرعت نسبتا سریعی دارد و برای گوشی‌ هوشمندی در این سطح و قیمت، بسیار مناسب و همگون است.

باتری

ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای گوشی آنر 9 لایت ، 3 هزار میلی‌آمپرساعت است که برای گوشی‌های میانی رقمی استاندارد محسوب می‌شود. دوام این باتری در سطح متوسطی قرار داشته و با کنترل استفاده شاید بتوان در روز دوم نیز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کرد، اما در یک استفاده سنگین و پر از لحظات حضور در شبکه‌های اجتماعی، گرفتن عکس و فعال بودن اینترنت همراه، دوام باتری می‌تواند به یک روز نیز کاهش پیدا کند.

گوشی آنر 9 لایت

جمع بندی

آنر 9 لایت با استفاده از طراحی نسبتا جذاب، دوربین سلفی دوگانه، صفحه نمایش کم‌حاشیه و باکیفیت، سیستم پردازشی مناسب و سرعت نسبتا خوب، نسخه 8 اندروید، پشتیبانی از نسل چهار و نیم شبکه‌های تلفن همراه، توان مناسب در بازی کردن، عکس‌های مناسب با تشخیص عمق، رابط کاربری سریع، استفاده از تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت، باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی با دوام خوب، رنگ‌های جذاب و قیمت مناسب می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خرید گوشی با قیمت کم و امکانات بالا به شمار برود. این تلفن هوشمند با توجه به سیاست برند آنر، برای جوانان و نوجوانان می‌تواند انتخاب به‌صرفه، هوشمند و راضی‌کننده باشد. البته نباید از این گوشی انتظار بهره‌وری یک پرچمدار را داشت ولی می‌توان با پول کم، امکانات و شمایلی نزدیک به یک پرچمدار را با گوشی آنر 9 لایت تجربه کرد.

گوشی آنر 9 لایت

جدول مشخصات گوشی آنر 9 لایت

تاریخ معرفیدسامبر 2017
تاریخ ورود به بازار ایراناردیبهشت 1397
ابعاد151 در 71.9 در 7.6 میلی‌متر (5.94 در 2.83 در 0.3 اینچ)
وزن149 گرم
سیم کارتدو سیم کارت هیبریدی (نانو سیم)
نوع صفحه نمایشIPS LCD لمسی خازنی با نمایش 16 میلیون رنگ
اندازه صفحه نمایش5.65 اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه75.5 درصد
رزولوشن صفحه نمایش2160 در 1080 پیکسل
نسبت تصویر18:9
تراکم پیکسلی428 پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملاندروید 8 اوریو
رابط کاربریEMUI 8.0
چیپستهای سیلیکون کایرین 659
پردازنده8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.36 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53
پردازشگر گرافیکیMali-T830 MP2
حافظه داخلی32 یا 64 گیگابایت با قابلیت افزایش تا سقف 256 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی
رم3 یا 4 گیگابایت
دوربین اصلیدوگانه 13+2 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش LED، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، اچ دی آر، پانوراما، فیلمبرداری با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفیدوگانه 13+2 مگاپیکسلی، فیلمبرداری با کیفیت 1080p
جک 3.5 میلی‌متری هدفوندارد
اتصالات وای فایWi-Fi 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث4.2
یو اس بیمیکرو یو اس بی 2.0
سنسورهاسنسور اثر انگشت در پشت گوشی، شتاب‌سنج، سنسور جاذبه، قطب‌نما
باتری3 هزار میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری، جدا نشدنی توسط کاربر
رنگ‌بندیمشکی، آبی، خاکستری، سرمه‌ای، سفید، Magic Nightfall
قیمت1 میلیون تا 1 میلیون و 100 هزار تومان

گالری عکس های Honor 9 Lite

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام حسگر ژیروسکوب داره؟

  2. به نظرم با این مشخصات و مخصوصا قیمت ارزش خرید داره
    هواوی واقعا خوب پیشرفت کرده

  3. این رنگ واقعا زیباست

  4. دیجی کالا چه گرون میدهه؟؟؟ یه مدل اینن تر از اینو میده یک میلیونو 99 هزار تومن