اچ تی سی یو 12

گوشی اچ تی سی یو 12 ؛ مشخصات، قیمت و زمان عرضه گوشی بدون فریم HTC

اچ تی سی یو 12 (HTC U12) پرچمدار سال 2018 اچ تی سی خواهد بود که 2 خرداد ماه معرفی می‌شود. به همین بهانه در این مقاله به جمع بندی شایعات اعم از مشخصات، قیمت و زمان عرضه ی آن خواهیم پرداخت.

گوشی اچ تی سی یو 12 احتمالا پرچمدار بعدی شرکت تایوانی HTC‌ باشد. این گوشی قطعا از نوآوری‌ها و امکاناتی بهره‌مند خواهد بود تا بتواند با بزرگان بازار رقابت کند. اما اگر کنجکاو هستید تا با پرچمدار سال 2018 اچ تی سی پیش از زمان معرفی آشنا شوید، ما در این مقاله به جمع بندی شایعات در ارتباط با آن خواهیم پرداخت.

اخیرا اچ تی سی پوستری مربوط به یک رویداد سخت افزاری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، در حالی که یک تیم از مهندسان این شرکت حالا به عنوان سازندگان گوشی های پیکسل شناخته می‌شوند، غول تکنولوژی تایوانی کمتر از 10 روز دیگر میزبان یک رویداد خبری ویژه است. علیرغم فرار مغزها، اما اچ تی سی هنوز تسلیم نشده است و خودش را مهیای عرضه‌ی یک پرچمدار دیگر می‌کند تا نشان دهد همچنان در سال 2018 نیز این شرکت می‌تواند نفس بکشد.

اچ تی سی یو 12

شاید این گوشی اچ تی سی یو 12 (با یک برادر دیگر به نام +U12) نام داشته باشد. به هر ترتیب بر روی پوستر تبلیغاتی این شرکت تاریخ 23 می (2 خرداد) دیده می‌شود که می‌تواند نخستین روز ملاقات ما با پرچمدار سال 2018 اچ تی سی را نشان دهد.

در ابتدا نگاهی سریع به جدیدترین شایعات مربوط به این گوشی خواهیم انداخت.

اچ تی سی یو 12 – HTC U12

  • طراحی فلزی / شیشه‌ای مشابه مدل یو 12 پلاس، اما با نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی فراتر از 80 درصدی
  • تراشه‌ی پرسرعت اسنپدراگون 845 و سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای LTE
  • دوربین دوگانه پشتی
  • عرضه در ژوئن (تیر ماه) با قیمت بیش از 750 دلار

طراحی

چشمانتان را ببنید و به یو 11 پلاس فکر کنید. حالا حاشیه‌های دور آن را حذف کنید.

شایعات خبر از حضور یک نمایشگر باریک و بلند با نسبت ابعاد 1:9 بر روی این گوشی می‌دهد که می‌تواند بدنه‌ی دیوایس را خالی از هرگونه حاشیه اضافی کرده تا به راحتی بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید. اگر اچ تی سی بخواهد روند کنونی بازار را حفظ کند، از طراحی مشابه گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس استفاده خواهد کرد که تنها حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش حذف شده‌اند.

اچ تی سی یو 12

در واقع اچ تی سی یو 12 هم اکنون در سایت Open Development شرکت ورایزن با عنوان صاحب طراحی بدون فریم و حاشیه‌های بسیار باریک در هر چهار طرف خود است. گفته می‌شود این گوشی در نسخه‌های مشکی، قرمز رزی، بنفش و نیمه شفاف وارد بازار خواهد شد. در زیر تصاویری از نمونه‌ی پیش تولیدی نسخه‌ی آینه‌ای (یا همان نیمه شفاف) U12 را می‌توانید مشاهده کنید که به تازگی منتشر شده‌اند.

نوآوری Edge Sense اچ تی سی که به کاربران اجازه می‌دهد از کناره‌های گوشی برای دسترسی به امکانات و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند نیز به نظر به U12 نیز خواهد آمد و حتی قابلیت‌های گسترده‌تری از گذشته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اج سنس بخش مهمی از رویدادی خواهد بود که اچ تی سی قرار است خرداد ماه از آن میزبانی کند.

سایت ورایزن همچنین از حضور محافظ گوریلا گلس بر روی نمایشگر‌ خبر داده است، در حالی که فریم‌های اطراف آن فلزی هستند. پس این گوشی نیز همانند نسل فعلی خود از طراحی پریمیوم و باکیفیتی بهره‌مند خواهد بود که حتی قادر به ارائه‌ی پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بیسیم نیز خواهد بود. پرچمدار آینده‌ ی اچ تی سی از تاییدیه IP68‌ بهره‌مند است. با توجه به تمامی این موارد نمی‌توان انتظار داشت غول تایوانی حتی برای جذب مشتری بیشتر هم که شده بخواهد گوشی جدیدش را با قیمت نامعقولانه ارزان‌تری نسبت به نسل فعلی آن روانه‌ی بازار کند.

نمایشگر، قدرت پردازشی و حافظه

سریع، اما نه صرفه جو

ما می‌خواهیم حدس بزنیم که تمامی شایعات در مورد پنل 6 اینچی +QHD با نسبت ابعاد استاندارد 18:9 واقعیت دارد. حالا ورایزن نیز تایید کرده است که این گوشی از یک نمایشگر 6 اینچی Super LCD با وضوح WQHD برخوردار است. ما از گوشی های 6 اینچی فعلی بازار خسته شده‌ایم، هرچند این پنل اکنون باریک‌تر از گوشی های دارای نمایشگری با نسبت 16:9 شده است که نتیجه‌ی آن محصولی بزرگ، اما کوچک‌تر از آنچیزی است که از یک فبلت 6 اینچی انتظار داریم.

اچ تی سی یو 12

اولین شایعه‌ای مرتبط با اچ تی سی یو 12 در ماه مارس (فروردین ماه) به بیرون نشت پیدا کرد. آن زمان اعلام شد که پرچمدار جدید اچ تی سی همراه با چیپستی عرضه خواهد شد که با توانایی ارائه سرعت دانلود 809.58 مگابیت بر ثانیه‌ای (کاملا نزدیک به 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای مودم X20 LTE در تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام)، رقبا را به چالش می‌کشد. گرچه سامسونگ کمی سعی بر انحصاری کردن گلکسی اس 9 داشت، اما حالا هم ال جی جی 7 و هم شیائومی می میکس 2 اس که معرفی شده‌اند، از این تراشه بهره‌مند هستند. پس حضور آن در اچ تی سی یو 12 نیز نمی‌تواند تعجب برانگیز باشد.

با توجه به پیکربندی رم 4 + حافظه 128 گیگابایتی در یو 11 و رم 6 + حافظه 128 گیگابایتی در مدل یو 11 پلاس، اگر اچ تی سی قصد بر دنبال کردن این استراتژی داشته باشد ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم کمپانی اچ تی سی یک مدل پیشرفته‌تر از یو 12 با نام اچ تی سی U12 پلاس را نیز همراه با رم 8 + حافظه 256 گیگابایتی (درست همانند شرکت‌های چینی همچون شیائومی و وان پلاس) روانه‌ی برخی بازارها کند. ما بر این باوریم که این پیکربندی در مدل اصلی شامل رم 6 + حافظه 64 گیگابایتی خواهد بود. البته مدل‌های دیگری با فضای ذخیره سازی بیشتر نیز قطعا به تولید خواهند رسید.

دوربین

ظهور دوربین دوگانه در پشت گوشی های اچ تی سی

گزارش‌ها حاکی از آن است که اچ تی سی قصد دارد برای نخستین بار از زمان عرضه ی گوشی M8 خود، به بازی مدرن پرچمداران چند لنزی وارد شود. گفته می‌شود U12 به دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 12+16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

اچ تی سی یو 12

حالا آنکه آیا همانند پرچمداران هواوی یکی از این سنسورها سیاه و سفید است، دارای قابلیت زوم اپتیکال برای لنز تله فوتو و یا یک سنسور عریض خواهد بود مشخص نیست، اما با توجه به نتایجی که از دوربین تک لنزی یو 11 حاصل شده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اچ تی سی یو 12 پلاس یکی از قدرتمندترین گوشی های سال 2018 برای عکاسی و فیلمبرداری خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از قدرت دوربین U12 در دست نیست، پس ممکن است تمامی اطلاعاتی که در بالا مشاهده کردید، به مرور زمان اصلاح شده و ما با واقعیت‌هایی متفاوت روبرو شویم.

باتری

مدیریت خوب رابط کاربری Edge و عدم افزایش زیاد ظرفیت

شایعات خبر از حضور یک باتری 3420 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب گوشی اچ تی سی یو 12 می‌دهند. شاید این ظرفیت خیلی زیاد نباشد، اما رابط کاربری HTC Sense مدیر خوبی برای نظارت بر فعالیت‌های پس زمینه است و به همین خاطر همیشه گوشی های اچ تی سی نسبت به ظرفیت باتری‌هایشان، از عمر باتری خوبی برخوردار بوده‌اند.

با این حال وضوح WQHD‌ نمایشگر به معنای 30 درصد استقامت کمتر باتری گوشی در مقایسه با یک نمایشگر +Full HD است، اما از آنجایی که تراشه اسنپدراگون 845 بر اساس دومین نسل تکنولوژی پردازش 10 نانومتری به تولید می‌رسد، چندان جای نگرانی وجود ندارد. گرافیک‌های زیر سیستمی و نور پس زمینه میلیون‌ها پیکسل را در این مورد نگهداری می‌کنند و حتی شما می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی خود به صورت مصنوعی وضوح تصویر را نیز کاهش دهید تا شارژ کمتری از باتری مصرف شود. پس گرچه عمر باتری پرچمدار جدید اچ تی سی عملکرد خوبی را ثبت خواهد کرد، اما نمی‌توان انتظار عمر 2 روزه را با هر بار شارژ از آن داشت.

قیمت و زمان عرضه

ماه ژوئن با صدها دلار قیمت

اچ تی سی 23 مه رسما از گوشی اچ تی سی یو 12 همراه با مدل احتمالی پلاس آن پرده برداری خواهد کرد، اما زمان عرضه‌ی آن به 1 ژوئن (11 خرداد ماه) موکول شده است.

اچ تی سی هیچگاه قیمت پرچمدارهای خودش را (حتی زمانی که با رکود شدید همراه بوده) نسبت به نسل گذشته کاهش نداده است، پس ما انتظار خواهیم داشت خواهیم داشت گوشی های خانواده یو 12 با قیمتی بین 700 الی 800 یا حتی 900 دلار در اختیار مشتریان قرار گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. گوشی ها روز به روز گرون تر میشنو ارزش پول ما روز به روز ارزون تر

  2. اوفففففففففففف چخبره این همهههه