نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر

نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر با یک نمایشگر وضوح بالا در راه است

ژاپن دیسپلی از نمایشگرهای جدید خود مخصوص دنیای واقعیت مجازی پرده برداشته است. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر (PlayStation VR) سونی نیز با بهره‌گیری آن‌ها، بتواند محتوایی به مراتب نزدیک‌تر به واقعیت را ارائه کند.

از آنجایی که هدست های واقعیت مجازی حالا به مراتب بیشتر از گذشته توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، وضوح صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا هرچه تعداد پیکسل‌های قابل نمایش بر روی آن بیشتر باشد، تجربه‌ی به دست آمده توسط شما نیز طبیعی‌تر بوده و باورپذیرتر خواهد بود. خبر خوب این که نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر (PlayStation VR) که مختص کنسول بازی پلی استیشن طراحی شده، همراه با نمایشگرهای جدید وضوح بالا به زودی توسط سونی معرفی خواهند شد.

نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر

ژاپن دیسپلی اخیرا از نمایشگرهای جدید خود با وضوح 1001ppi‌ و 803ppi پرده برداری کرده است که مختص استفاده در دیوایس‌های واقعیت مجازی طراحی شده‌اند. این نمایشگرها ارائه کننده‌ی وضوح بالایی هستند تا وقتی آن‌ها را به نزدیک‌ترین مکان جلوی چشم خود می‌برید،‌ محتوا طبیعی‌تر و واقعی‌تر از دیگر نمایشگرهای موجود در بازار به نظر برسد. از آنجایی که ژاپن دیسپلی نیز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سونی است (یک شرکت زیر نظر سونی، هیتاچی و توشیبا)، اینگونه به نظر می‌رسد که نمایشگرهای مذکور را برای نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر طراحی کرده باشد. البته از آنجایی که مشخص نیست نام این هدست جدید چه خواهد بود، ما فعلا با همان نام اصلی صدایش می‌زنیم.

در حال حاضر نخستین نسل PS VR از وضوح کمتر 386ppi در مقایسه با هدست اچ تی سی وایو پرو با وضوح 615ppi برخوردار است. اگر سونی بخواهد از این نمایشگرهای جدید ژاپن دیسپلی در نسل دوم پلی استیشن وی آر استفاده کند، لقب قدرتمندترین هدست واقعیت مجازی از نظر کیفیت تصویر را از آن خودش خواهد کرد. با این حال نمایشگر 803ppi تنها از نرخ رفرش 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نمایشگر 1001ppi این شرکت نیز تنها می‌تواند با نرخ رفرش 120 هرتزی پلی استیشن وی آر کنونی کار کند.

همچنین اندازه آن نیز به 3.25 اینچ در مقایسه با پلی استیشن وی آر کنون که دارای یک صفحه نمایش 5.7 اینچی است نزول پیدا خواهد کرد. با این حال، این نمایشگر به لطف تکنولوژی ویژه LTPS TFT LCD متناسب با چشم انسان طراحی شده است.

زمان عرضه نسل دوم هدست پلی استیشن وی آر

با توجه به شرایط کنونی بازار، انتظار می‌رود این نمایشگرها سال 2019 عرضه شوند. پس اگر سونی قصد داشته باشد نسل دوم پلی استیشن وی آر را امسال روانه‌ی بازار کند، از وجود این نمایشگرهای جدید بی‌بهره خواهد ماند. پس به این نتیجه می‌رسیم که PS VR 2 را نیز می‌توانیم سال آینده ملاقات کنیم.