تحریم زد تی ای

ترامپ خواستار لغو تحریم زد تی ای توسط اداره بازرگانی آمریکا شد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی تازه خبر از احتمال لغو تحریم زد تی ای (ZTE) در آینده‌ای نزدیک شده است. شرکت چینی زد تی ای به خاطر فروش محصولات و خدماتش به ایران و کره شمالی به 7 سال ممنوعیت صادرات به آمریکا محکوم شده است.

کمپانی سازنده‌ی گوشی های هوشمند چینی ZTE هم اکنون با تحریم 7 ساله‌ی واردات به آمریکا روبرو شده است و تمامی فروشگاه‌های این شرکت در آمریکا به دلیل آنچه که منابع نرم افزاری ناتوان قطعات و سخت افزارهای آن اعلام شده، بسته شده‌اند. اما در حالی که ایالات متحده این سازنده‌ی گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه را به جاسوسی از شهروندان و شرکت های آمریکایی از طرف دولت چین متهم کرده، دونالد ترامپ را متقاعد کرده است تا بار دیگر بتواند در ایالات متحده به فعالیت بپردازد.

به تازگی در یک توییت که نشان از صلح و دوستی دوباره دارد، پرزیدنت ترامپ تاکید کرده است که Xi Jinping مدیرعامل زد تی ای در حال کار بر روی راهی است تا بتواند تجارت از دست رفته‌ی آن‌ها را خیلی سریع بازگرداند. زیرا به خاطر تحریم زد تی ای ، بسیاری از شغل‌ها در چین از بین رفته است. در این توییت ترامپ همچنین به اداره بازرگانی آمریکا دستور داده است تا این تحریم ها را لغو کنند.

تحریم زد تی ای

تحریم زد تی ای و ممنوعیت صادرات محصولات این شرکت به آمریکا پس از آن اعمال شد که قوانین تحریم های ایران را نقض کرده و کالا و خدمات خودش را به ایران و کره شمالی فروخته بود. این شرکت مبلغی بالغ بر 1.19 میلیارد دلار جریمه شد و ممنوعیت صادرات آن نیز تا زمانی که اقدامات خاص مورد نظر اداره بازرگانی ایالات متحده را انجام ندهد، پابرجا خواهد بود. اما این اقدامات که شامل تغلیق پاداش و صدور مجازات به طرف‌های درگیر بود،‌ در بررسی‌های دقیق اداره بازرگانی آمریکا مورد تایید قرار نگرفت تا حکم ممنوعیت صادرات هفت ساله و تحریم زد تی ای اعمال شود.

حال این حرکت دونالد ترامپ یک تناقض آشکار نسبت به آنچه که در حال انجام است، به نظر می‌رسد. اوایل امسال وی تلاش‌های شرکت برودکام برای ادغام با والکام را با اشاره به امنیت ملی ایالات متحده مسدود کرد. بر اساس یک گزارش از کنگره در سال 2012، او در حال تلاش برای شرکتی است که معاملات جاسوسی علیه آمریکایی ها انجام داده است. زد تی ای در حال حاضر چهارمین تولیدکننده‌ی گوشی های هوشمند در ایالات متحده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دقیقا زد زد ایرانه مسخره

  2. درود به دونالد ترامپ