بازوی روباتیک Hadrian X

بازوی روباتیک Hadrian X تحولی عظیم در صنعت ساخت و ساز ایجاد خواهد کرد

بازوی روباتیک Hadrian X سریع‌ترین ماشین خانه‌سازی در دنیاست. کمپانی استرالیایی “Fastbrick Robotics” ادعا می‌کند این محصول جدید می‌تواند به محض اقتصادی شدن، بازار بسیار بزرگ ساخت و ساز را متحول کند.

بازوی روباتیک Hadrian X با توانایی قرار دادن بیشتر از هزار آجر در دقیقه، در هزینه و زمان ساخت به شکلی قابل توجه صرفه‌جویی خواهد کرد. اما چه زمانی شاهد به‌کارگیری این ربات بزرگ خواهیم بود؟

یک گروه ساخت و ساز می‌تواند خانه‌ای کوچک را در مدت زمان چهار تا شش هفته بسازد. در عوض، برخی سازندگان به منظور کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان، بخشی از پروسه کار را ماشینی می‌کنند. در همین راستا، کمپانی “Fastbrick Robotics” که مقر آن در شهر پرت واقع شده، رباتی جدید توسعه داده است که می‌توان آن را به عنوان سریع‌ترین ماشین خانه‌سازی معرفی کرد.

Hadrian X اساسا یک بازوی رباتیک بلند است که روی بارج یا دوبه، کامیون و جرثقیل سوار می‌شود. با بهره‌گیری از یک مدل سه‌بعدی، این ربات از آجرهای اختصاصی همراه با چسب استفاده می‌کند. سپس به کمک یک تسمه نقاله، آجرها به بخش انتهایی منتقل شده و در نهایت در جای خود قرار می‌گیرند.

به گفته یکی از مدیران این شرکت، کیل چیورز (Kiel Chivers)، بازوی روباتیک Hadrian X می‌‌تواند در هر ساعت بیشتر از هزار آجر استاندارد را در محل مورد نظر قرار دهد.

Fastbrick قصد دارد اواخر سال جاری میلادی نخستین خانه خود را که شامل سه اتاق و دو حمام می‌شود، بسازد. یک تیم انسانی نیز مسئولیت انجام کارهای نهایی همچون راه‌اندازی سیستم‌های الکتریکی و لوله‌کشی و همین‌طور نصب درها و پنجره‌ها را بر عهده خواهد داشت.

در آزمایش‌های انجام‌شده، این بازوی غول‌پیکر موفق شد فریم یک خانه کوچک را در زمان بسیار پایین 2 روز بسازد. هرچند، هنوز مدیران نسبت به زمان فروش این ماشین رباتیک مطمئن نیستند.

از آنجایی که این محصول جدید آجرهای مورد نیاز را خود می‌سازد، قادر به سفارشی کردن اندازه آنها برای قرارگیری درست در قسمت‌های مختلف خواهد بود. چیورز می‌گوید این ربات آجرهایی به بزرگی 2 هزار اینچ مکعب را مدیریت خواهد کرد. برای مقایسه، آجرهای استاندارد معمولا 115 اینچ مکعب اندازه دارند.

مطابق با گفته Fastbrick، فناوری مورد استفاده آنها در کنار کاهش هزینه‌های ساخت، هنگام انجام کار سبب بهبود دقت، سرعت و امنیت نیز می‌شود. زمانی که بازوی روباتیک Hadrian X به صورت اقتصادی آماده عرضه شود، این پتانسیل را خواهد داشت که بازار جهانی چندتریلیون دلاری ساخت و ساز را بلرزاند چرا که سرعت آن در انجام کارها بالاتر از نیروهای انسانی است. در ایالات متحده، مردم با کمبود آجرچین‌ها رو به رو هستند و تقاضا برای آنها احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد. با افزایش جمعیت و اندازه شهرهای مختلف آمریکا، دفتر آمار کار این کشور پیش‌بینی می‌کند تا سال 2025، مشاغل بنایی با رشد 15 درصدی همراه خواهد بود.

چیورز همچنین می‌گوید علاوه بر آمریکا، این ربات جدید می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از شرکت‌ها در انگلستان و استرالیا نیز باشد. وی اضافه کرد «افراد جوان، دیگر به آجرچینی به خاطر ماهیت کسل‌کننده، کثیف و خطرناک کار، به عنوان یک حرفه جذاب نمی‌کنند.»

در ادامه می‌توانید با نحوه کار این بازوی رباتیک بیشتر آشنا شوید.

ویدیوی تایم لپس از بازوی روباتیک Hadrian X

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همه چیز داره ماشینی میشه دیگه