اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل در دست توسعه است

کارشناسان خبر از در حال توسعه بودن اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل داده‌اند. این سنسور از نوع اولتراسونیک بوده و دارای دقت بسیار زیادی نسبت به سنسورهای مشابه زیر صفحه کنونی است.

کمپانی اپل نیز در نظر دارد به جمع توسعه دهندگان اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بپیوندد. گفته می‌شود اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل از نوع اولتراسونیک بوده و احتمالا تا سال آینده نیز در هیچ یک از آیفون ها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

به نقل از یک گزارش جدید از سوی کره که روز گذشته منتشر شد، اپل مشغول کار بر روی یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک است. در حال حاضر شرکت‌های گوشی ساز چینی از تکنولوژی اپتیکال برای به ارمغان آوردن چنین قابلیتی استفاده می‌کنند. این تکنولوژی از نور بازتابنده برای خواندن شکل اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند. نسخه‌ی اولتراسونیک آن که توسط اپل، سامسونگ و کوالکام توسعه داده شده است، جزئیات کمی از پوست انگشت را نیز دریافت می‌کند.

در حالی که عملکرد آن پایین‌تر و قطعات آن گران‌تر هستند، خوانندگان بیومتریک اولتراسونیک گفته می‌شود که بسیار دقیق‌تر از انوع اپتیک خود هستند. در اینجا همچنین یک تکنیک سومی نیز وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی خازنی، تغییرات الگوهای الکتریکی را برای مطابقت اثر انگشت شناسایی می‌کند.

سامسونگ نیز ظاهرا تصمیم ندارد از یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه در گوشی گلکسی نوت 9 امسال خود استفاده کند. به جای آن، هدف نهایی استفاده از آن در گوشی مخصوص دهمین سالگرد فروش گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ با نام گلکسی اس 10 است. غول کره‌ای برخلاف دیگر تولیدکنندگان که از منابع دیگر شرکت‌ها برای تولید این سنسور استفاده می‌کنند، تمام اجزای مدنظر خودش را در داخل کارخانه‌های خود به تولید می‌رساند.

این بدان خاطر است که سامسونگ قصد دارد از این خواننده بیومتریک اولتراسونیک به جز گوشی های هوشمندش، در دیگر محصولات نیز مورد استفاده قرار دهد. انتظار می‌رود اسکنر مدرن سامسونگ را در خودروهای آینده و انواع لوازم خانگی مشاهده کنیم. تصور کنید خودروی شما تنها با لمس انگشتانتان روشن خواهد شد..!

اما اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل چه می‌شود؟

شرکت KTB Investment انتظار دارد بیش از 100 میلیون قطعه سنسور اثر انگشت درون صفحه در سال آینده به فروش برسد که به دنباله‌ی قطعات قابل فروش در سال جاری، عددی در حدود 210 میلیون دستگاه را تشکیل خواهد داد. همچنین در مورد اپل نیز شنیده می‌شود، هیچ یک از آیفون های این شرکت نمی‌توانند تا سال آینده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل میزبانی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هه تقلید کاررر ها

  2. گفتم که زود تر از سامسونگ میزنه