پتنت لپ تاپ لنوو

پتنت لپ تاپ لنوو مجهز به سه نمایشگر تاشو منتشر شد

پتنت لپ تاپ لنوو به تازگی منتشر شده است. این پتنت لپ تاپی را به نمایش می‌گذارد که از سه نمایشگر تاشو برخوردار بوده و چیزی شبیه به لپ تاپ مجهز به سه نمایشگر شرکت ریزر است که در نمایشگاه CES معرفی کرده بود.

لنوو، کمپانی فعال در حوزه فناوری چینی حضور بسیار پررنگی را در بازار لپ تاپ ها دارد. اخیرا این شرکت پتنتی را از یک لپ تاپ به ثبت رسانده که دارای سه نمایشگر تاشو و چندین تغییر همزمان است. این اطلاعات از طریق اسنادی به دست آمده است که ماه گذشته در سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی به انتشار رسیده بود.

پتنت لپ تاپ لنوو که در اصل سال 2016 به ثبت رسیده است،‌ یک لپ تاپ همراه با نمایشگر منعطف را به تصویر می‌کشد که چندین منطقه مشاهده را ارائه می‌کند. این نمایشگر شامل یک پنل اولد است که می‌تواند از دو راه، چه به بیرون و چه به داخل تا شود. این به کاربران اجازه می‌دهد تا سه نمایشگر را در مقایسه با لپ تاپ های کنونی که از یک نمایشگر برخوردارند، در اختیار داشته باشند.

پتنت لپ تاپ لنوو

پتنت لپ تاپ لنوو

ماهیت انعطاف پذیری مکانیزم تاشو، این قابلیت را فرآهم می‌کند که دستگاه به گونه‌ای تنظیم شود تا نمایشگرها در دو سمت چپ و راست نمایشگر اصلی قرار گیرند. لنوو معتقد است که چنین حالتی برای ارائه‌ها و بازی‌های چندنفره می‌تواند گزینه‌ی بسیار سودمندی باشد. در حالی که پتنت لپ تاپ لنوو به صراحت ذکر نمی‌کند که پنل‌های نمایشگر لمسی هستند، اما چنین قابلیتی ضمنی است، به خصوص اینکه در اینجا تکلیف کیبورد دستگاه چه می‌شود.

پیشنهاد شده که در هر دو طرف لپ تاپ یک دوربین و میکروفون تعبیه شده باشد. این اسناد منتشر شده نشان می‌دهند اصول مهندسی که در طراحی پتنت لپ تاپ لنوو استفاده شده، می‌تواند هم برای لپ تاپ های دو نمایشگره و هم سه نمایشگره مورد استفاده قرار گیرد. این پتنت همچنین ذکر می‌کند که گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز نیز می‌توانند از طراحی سه نمایشگر تاشو مشابه پتنت لپ تاپ لنوو بهره‌مند باشند. این کمپانی سالیانی است که در حال کار بر روی دیوایسی است که به یک نمایشگر منعطف مجهز باشد. در واقع لنوو نخستین تبلت دارای طراحی خمیده خود را در کنفرانس Lenovo Tech World‌سال گذشته به نمایش گذاشت.

به غیر از لنوو، چندین سازنده دیگر گوشی های هوشمند نظیر هواوی و اوپو نیز در حال کار بر روی دستگاهی با نمایشگر انعطاف پذیر هستند. غول کره‌ای، کمپانی سامسونگ نیز پر واضح است که در حال کار بر روی گوشی انعطاف پذیر خود است. انتظار می‌رود دیوایس‌های دارای نمایشگر انعطاف پذیر اواخر امسال وارد بازار شوند. با این حال هنوز هیچ جزئیاتی به صورت رسمی تایید نشده است.

اما در راستای پتنت لپ تاپ لنوو ، شرکت ریزر نیز که برای ساخت دستگاه‌ها و لوازم جانبی مخصوص بازی مشهور است، پیش از لنوو از لپ تاپی در CES سال گذشته پرده برداری کرده بود که به 3 نمایشگر مجهز شده است. با این حال، زمان تجاری سازی آن و ورودش به بازار مشخص نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این قرتی بازیا چیه

  2. حال نکردم باهاش