موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

جهان موازی مفهوم عجیب و تا حدودی علمی تخیلی بوده که بر اساس برخی نظریه‌های فیزیک تئوری،‌ دنیایی شبیه به جهان ما، در یک بعد دیگر است؛ در همین رابطه، دانشمندان به تازگی احتمال وجود فرازمینی‌ها در دنیاهای موازی را بررسی کرده‌ و نتایج جنجالی را گزارش کرده‌اند.

جهان موازی (Parallel Universe) بخشی از نظریه چند دنیایی فیزیک تئوری بوده که بحث وجود داشتن دنیاهایی شبیه به دنیای ما در ابعاد دیگری از جهان را مطرح می‌کند. از طرف دیگر تحقیقات پیشین پژوهشگران در یافتن آثاری از موجودات فضایی در سراسر کیهان به نتیجه دلخواه نرسیده و در همین رابطه، دانشمندان اخیرا نتایج جالب‌توجهی در بررسی‌های خود در مورد حضور فرازمینی‌ها در جهان ‌های موازی گزارش کرده‌اند؛ در بررسی این تحقیقات با ما همراه باشید.

موجودات فضایی ساکن جهان موازی

برای دستیابی به این نتایج که در قالب دو مقاله، در ژورنال “Monthly Notices of the Royal Astronomical Society” به چاپ رسیده‌اند، محققان شبیه‌سازی‌های کامپیوتری پیچیده و گسترده‌ای را انجام دادند و جهان ما را با شرایط اولیه متفاوت، به شکل‌های مختلف به وجود آوردند.

این بررسی‌ها نشان داد که شانس فراهم شدن شرایط مساعد برای شکل‌گیری حیات در یک جهان موازی فرضی و یا چند جهان دیگر، بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود و ماهیت مرموز انرژی تاریک (Dark energy) هم در بالا رفتن این شانس نقش مهمی دارد.

موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

در ابتدا باید اطلاعات مختصری را در مورد انرژی تاریک مرور کنیم؛ این ماهیت یک نیروی نامرئی و مرموز است که گفته شده در فضای خالی وجود دارد و برخلاف نیروی جاذبه که اجرام را به هم نزدیک می‌کند، انرژی تاریک باعث دور شدن اشیا آسمانی از یکدیگر می‌شود. در حالی که ماهیت‌هایی مانند ستاره‌ها، سیاره‌ها و کهکشان‌ها از هم دور می‌شوند و فضای خالی بینشان بیشتر می‌شود، انرژی تاریک فضا را پر می‌کند و سلطه خود در جهان را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که دانشمندان از مدت‌ها پیش در مورد انبساط دائمی کیهان و دور شدن اجرام آسمانی از یکدیگر، از زمان انفجار بیگ بنگ تاکنون، صحبت‌های جنجالی را مطرح کردند و ثابت شده که گسترش کیهان و انبساط فضای اطراف نه تنها در جریان بوده،‌ بلکه نرخ آن هم رو به افزایش است.

جالب است بدانیم بر اساس تحقیقات پیشین، ادعا شده که به احتمال قوی حدودا 70 درصد جرم-انرژی جهان ما از انرژی تاریک تشکیل شده و در کمال تعجب، هنوز دانشمندان نمی‌دانند که این ماهیت دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند!

موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

در حالی که برخی می‌گویند انرژی تاریک همان ماهیتی است که انیشتین با نام ثابت کیهانی (Cosmological constant) از آن یاد کرد و عده دیگری هم معتقدند که این مفهوم اصلا وجود خارجی ندارد، به نظر می‌رسد که مقدار گزارش‌شده از آن در جهان به‌ اندازه‌ای است که اجازه شکل‌گیری کهکشان‌ها و در نتیجه، به وجود آمدن حیات در سیاره‌هایی مانند زمین را بدهد.

وقتی صحبت از مقدار کافی انرژی تاریک به میان می‌آید، منظور این است که اگر میزان این ماهیت از آنچه که هم‌اکنون برآورد شده بیشتر بود، اجرام آسمانی کیهان قبل از اینکه فرصت شکل‌گیری کهکشان‌ها فراهم شود، از یکدیگر دور می‌شدند.

از طرف دیگر، اگر میزان انرژی تاریک کمتر از 70 درصد کلی جرم-انرژی جهان بود هم وضعیت به گونه‌ای می‌شد که کهکشان‌ها قبل از شکل‌گیری،‌ به واسطه جاذبه از هم فرومی‌پاشیدند و عملا سیاره‌ای به وجود نمی‌آمد که حیاتی بتواند بر روی آن ظاهر شود.

موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

به همین خاطر است که سوال در مورد مقدار کافی و بهینه انرژی تاریک برای سال‌هاست که ذهن دانشمندان را مشغول کرده و در دو تحقیق جدید مربوط به شکل‌گیری حیات در جهان موازی هم دانشمندان تلاش کرده‌اند که با دقیق‌تر کردن برآورد این مقدار، بحث حیات فرازمینی و یا حتی فراجهانی را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

جهان موازی و انرژی تاریک

مقاله‌های مورد نظر به واسطه کار پژوهشی دانشمندانی از استرالیا، هلند و انگلستان تهیه شدند و همانطور که اشاره شد، با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری، مقدار انرژی تاریک موجود در شرایط مختلف شکل‌گیری جهان های موازی مورد بررسی قرار گرفت؛ در سناریوهای مختلف، مقادیر بین صفر تا چند صد برابر میزان انرژی تاریک حال حاضر جهان تنظیم شدند و در عین ناباوری، بررسی‌ها نشان داد که حتی اگر انرژی تاریک یک جهان موازی تا 300 برابر بیشتر از دنیای ما باشد، باز هم شانس شکل‌گیری حیات وجود دارد.

موجودات فضایی در یک جهان موازی زندگی می‌کنند!

تصوری از جهان‌ های موازی

پاسکال الهی (Pascal Elahi)، از دانشمندان حاضر در تیم تحقیقات جدید گفته است که بر طبق شبیه‌سازی‌ها، شتاب انبساط به وجود آمده از طریق مقادیر زیاد انرژی تاریک تاثیر چندانی بر شکل‌گیری ستاره‌ها و در نتیجه، اجرام آسمانی میزبان حیات ندارد.

بنابراین، چنین نتایجی را می‌توان به عنوان خبر خوبی برای طرفداران نظریه چند جهانی و همچنین، علاقه‌مندان به موضوع موجودات فضایی دانست، اما قبل از اینکه کسی بیش از حد خوشحال شود، باید توجه داشته باشیم که بحث جهان ‌های موازی هنوز در حد تئوری است و پیدا کردن حیات فرازمینی در همین دنیای واقعی که در آن زندگی می‌کنیم چالش‌های خاص خود را دارد،‌ چه برسد به جهانی که وجود آن هنوز ثابت نشده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. شاید اصن ماده تاریک وجود نداره،فاصله های دور که نمیتونیم ببینیم سیاه دیده میشه

  2. طبق اطلاعاتی که در مورد جهان موازی دارم این مقاله بالا امکانش بالای 90% است ولی انسان برای این بتواند به جهان موازی دست یابد طبق آخرین اطلاعاتم اولین چیزی که نیاز دارد باید به سرعت نور برسد و سپس جرم وسیله وی آنقدر زیاد باشد که تجزیه شدنش عملا ناممکن باشد حال برگردیم به اصل موضوع با توجه به اینکه انسان به سرعت های بالایی چون نور دست نیافته(همراه شرط دوم ) امکان برقراری ارتباط از این طریق عملا غیر ممکن است . پس بهتر است پس از این که توانستیم به سرعت نور دست یابیم امکان وجود حیات را در جهان های موازی برسی کنیم . و فعلا بهتر است در همین جهان خودمان به دنبال حیاط فرازمینی باشیم.
    با تشکر

  3. وارژه فرازمین در انگلیسی به دو مفهوم بکار برده میشود یکی همین موجوداتی که در سیاره های دیگر زندگی می کنند و تصادفی هم همه دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند ( در این مورد باید اندیشید و جستجو کرد چرا؟ نکند ما زمینی ها در مهدکودک نگهداشته میشویم و با کنترل زمان و فکر و غیره همچنان کودکان این کهکشان بزرگ مانده ایم!) و با استفاده از این تکنولوژی و انحنای فضا و پورتالهایی که گفته میشود در فضا هست و ناسا هم برخی را می شناسد!! می توانند مسیر های بسیار طولانی را در زمان کوتاهی رفته و آمد کنند. دیگر مفهوم به همین به موجوداتی گفته میشود که از بعد های دیگر وارد بعد ما میشوند و اینها با تغییر فراکانس خود برای ما قابل دید میشود ولی نمی توانند مدت زیادی فرکانس خود را پایین نگهدارند. برای درک بهتر باید اینطور دید همه چیز انرژی است و انرژی موجی است با فرکانس های بینهایت از بسیار کم تا فرکانسهای بالا که بنابه خواست خدا که راز آفرینش است در فرکانسهای مختلفی به ماده تبدیل میشود. اگر میخواهید این موجودات را ببنید فرکانس خود بالا ببرید موجودات با فرکانس پایین بیشتر گفته میشود منفی هستند و از انسانها بیزارند و در فرهنگ ما نیز هست که انسانها را به جان هم می اندازند و از انرژی منفی انسانها تغذیه می کنند. موجودات با فرکانس بالا بیشتر رو به مثبت دارند. اما فرازمینی های با جسم آنها هم خوب و بد دارند ( از دید دنیای دو قطبی ما) وجود فرازمینی ها را هیچ کس به رسمیت تخواهد شناخت زیرا به صرف دولتمردان نیست هر چند انسانهای زیادی آنها را می بینند و تماس دارند. اگر بوجود آنها را رسمی کنند در اینصورت باید تاریخ بشریت را از نو نوشت که آنهم به صرف دولتمردان نیست. همین دنبال نان و آب و تولید مثل بودن انسانها برای آنها بهترین است که فکر های سفر به کهکشان و دیدار سیارات مختلف با این عظمت را برایشان در حال حاضر صرف ندارد تا زمانی که انسانها از این حالت خواب و بیداری که هستند به یاری خداوند بیدار شوند زادگاه راستین خود را بیاد آورند. راهش در درون هر انسانی ( البته انسان داریم تا انسان ولی اینهم مورد دیگری است …) است و کلیدش راستی است.

  4. “از طرف دیگر تحقیقات پیشین پژوهشگران در یافتن آثاری از موجودات فضایی در سراسر کیهان به نتیجه دلخواه نرسیده؟؟؟؟؟”
    اشفتگی در پیامهایتان خیلی دیده میشه یکروز میگید انها مشاهده شده اند ویا تماس گرفته اند وروز بعد عکس حرف دیروز را میزنید! چرا؟

    • وقت بخیر

      بحث وجود فرازمینی ها به صورت رسمی تایید نشده و نمیشه که بر اساس ویدیوها و عکسهای منتشر شده از یوفوها یا همان اشیا ناشناس پرنده، گفت که موجودات فضایی واقعی هستند.
      لطفا اگه در مطلب های گذشته گفتیم که وجود بیگانگان تایید شده تیتر مطلب رو در جواب به این کامنت بنویسید، اگر هم فقط دارین بر اساس پست هایی که در مورد یوفوها مینویسیم، نتیجه گیری میکنید که مطالب ما آشتگی داره باید بگم که کم لطفی یک مخاطب به وب سایتی که تا این حد سعی میکنه که مطالبش دقیق و به روز باشن اصلا امیدبخش نیست و باعث دلسردی میشه…

      به هر حال ممنون از توجهتون

      • “وجود فرازمینی ها به صورت رسمی تایید نشده” از طرف کدام نهاد ویا سازمان ویا دولتی باید تائید بشه؟
        ایا فکر کرده اید که پس از تائید قطعی چه برسر موضوعات مهمی که اکنون برایش هزاران ویا میلونها نفر جانشان را نثار میکنند چه خواهد امد؟ ویا کشورهائی که خودرا ژاندارم جهان میشمارند اجازه روشن شدن موضوع را خواهند داد؟

        • کاربر عزیر موضوع بحث ما درباره صحبت شما در مورد ناهماهنگی و تناقض در مطالب وب سایت بود.
          لطفا به جای صحبت در مورد تئوری های توطئه تیتر یا لینک مطالبی که باعث شده شما با کم لطفی از کلمه آشفته برای توصیف مقاله ها استفاده کنید رو در جواب این پیام بنویسید.
          ممنون

          • من مقاله ها را نفی نمیکنم که هیچ متشکر هم هستم فقط عقیده دارم که کسانی که موجودات فرازمینی را بدون دلیل نفی میکنندرا نباید زیاد جدی گرفت! حتی در کتب آسمانی هم از موجودات دیگری در جهان دیگری یاد شده ، شاید بشه گفت جهانهای دیگر بیلیونها! برروی کره خاکی خودمان اینهمه شواهد
            موجود است بعد اسمش را میگذاریم عجایب!

          • من مقاله ها را نفی نمیکنم که هیچ متشکر هم هستم فقط عقیده دارم که کسانی که موجودات فرازمینی را نفی میکنندرا نباید زیاد جدی گرفت! حتی در کتب آسمانی هم از موجودات دیگری در جهان دیگری یاد شده شاید بشه گفت جهانهای دیگر بیلیونها!بروی کره خاکی خودمان اینهمه شواهد
            موجود است بعد اسمش را میگذاریم عجایب!

  5. چیزی که زیاده عالم. یکیش عالم خواب یه دنیاییست برای خودش.

  6. به نظر من جهان های دیگه وجود داره و اینکه چرا ما اونا رو درک نمیکنیم بخاطر کامل نبودن گیرنده های ماست. ما فقط از فرو سرخ تا ماورا بنفش رو میبینم و کلی طول موج دیگه رو قادر به دیدن نیستیم. همینطور طول موج اصوات که چند دسیبل هست رو نمیدونم.
    اگر ما نمی بینیم دلیل بر نبودن نیست. ما جاذبه و درد و محبت رو نمی بینیم اما قابل درک هستند قبول داریم. جهان های دیگه برای ما قابل دید و قابل درک نیست. اما چون قابل درک نیست دلیل بر نبودش نیست.