IBM يک ميليارد دلار براي تحقيق و توسعه حافظه هاي فلش هزينه مي کند

آی بی ام روز گذشته نقشه خود در خصوص حافظه های ذخیره سازی فلش را اعلام کرد که شامل سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین کار بر روی یک سری از سیستم هایی است که در درایوهای SSD مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حرکت، آی بی ام، آخرین عضو گروه موزیکی است که قصد دارد فلش را به زودی وارد دنیای دیتاسنترها کند. طرح های توسعه ویژه داده های حجیم باعث می شوند که حافظه های فلش به بازیگر اصلی بخش تجاری تبدیل شوند. زیرا شرکت ها نیاز دارند داده های مهم شان را همیشه و با بیشترین سرعت ممکن در دسترس داشته باشند. و به همین دلیل بازیگران صنعت ذخیره سازی چون Fusion-io و EMC یا NetApp هم پیش از این از طرح ریزی نقشه های استراتژیک خود را در این زمینه خبر داده بودند.

استیو میلز، مدیر بخش نرم افزار و سیستم های آی بی ام هم معتقد است فلش اکنون در یک نقطه حیاتی ایستاده است و صنعت آی تی به زودی SSD را حاکم بر تمام دیتاسنترها خواهد دید. میلز می گوید نقطه عطف زمانی است که ابداعات تکنولوژیک در مقیاس اقتصادی عرضه شوند: «ما فکر می کنیم که با فلش یا SSD اکنون در آن نقطه ایستاده ایم.» ابزارهای ذخیره سازی فلش مدت زیادی است که وجود دارند، اما تا کنون چندان اقتصادی نبوده اند. میلز می گوید مقیاس اقتصادی، کاهش قیمت و فرصت های جدید در زمینه داده های حجیم، فلش را به عرصه دیتاسنترها خواهد آورد.

او اضافه می کند: «دیسک های چرخان فعلی به خوبی از عهده خدمت به ما بر آمده اند.» اما آنچه که مشخص است، اقتصاد در حال تغییر جهت به سمت فلش است. میلز می افزاید اکنون هزینه فلش برای سرور تقریبا ۱۰ دلار به ازای هر گیگابایت و هزینه هارد دیسک ۶ دلار به ازای هر گیگابایت است. اگر چه درایو های مرسوم دیگر چندان کارآمد نیستند. «جای شکی باقی نیست که فلش ها از نظر اقتصادی امروزه کاملا رقابتی شده اند.» زیرا ارزش های اقتصادی فراوانی را به همراه خواهند داشت. برای مثال:

– صرفه جویی در فضای دیتاسنتر با جای دادن یک پتابایت در هر طبقه
– خنک سازی راحت تر
– کارایی بهتر برنامه های
– دوام و ماندگاری بالا
– مدیریت بهتر داده ها

اگر هنوز شما به فکر استفاده از اس اس دی ها نبوده اید، شاید به زودی بتوانید یکی از آنها را جایگزین هارد دیسک کنید.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*