گوشی اسمارتیزان آر 1 معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند 1 ترابایتی!

گوشی اسمارتیزان آر 1 معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند با حافظه 1 ترابایتی!

گوشی اسمارتیزان آر 1 (Smartisan R1) جدیدترین گوشی ساخت کمپانی چینی اسمارتیزان است که امکاناتی منحصربه‌فرد دارد. در ادامه، ضمن مشاهده عکس ها و تصاویر رسمی این موبایل چینی، با مشخصات، امکانات فنی و قیمت اسمارتیزان آر 1 آشنا خواهید شد.

اسمارتیزان آر 1 جدیدترین پرچمدار شرکت سازنده است که نه‌تنها امکانات جالب و به‌روزی دارد، بلکه طراحی و مشخصات سخت افزاری آن به گونه‌ای‌ست که می‌توان از آن به عنوان یکی از زیباترین گوشی های چینی نیز یاد کرد. ضمن اینکه، یکی از مشخصات Smartisan R1 را می‌توان برای اولین بار در دنیای گوشی های هوشمند مشاهده کرد.

طراحی گوشی اسمارتیزان آر 1

گوشی های اسمارتیزان همیشه زیبا بوده‌اند و مدل R1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روزها که طراحی ناچ استایل گوشی های هوشمند روند رو به رشدی داشته، اسمارتیزان نیز سعی کرد در گوشی جدید خود بر این موج سوار شود؛ با این تفاوت که بریدگی نمایشگر آن مشابه اسنشال فون اندی رابین است. بریدگی صفحه نمایش اسمارتیزان R1 در قسمت بالای آن واقع شده و میزبان دوربین سلفی و شکاف اسپیکر است. دربخش پایین نمایشگر حاشیه بسیار کمی وجود دارد که باعث شده 84 درصد از پنل جلو گوشی را صفحه نمایش آن تشکیل دهد.

بخش پشتی موبایل جدید اسمارتیزان را شیشه‌ای سه‌بعدی پوشش داده و بر روی قاب آلومینیومی گرید 7 آن نیز خطی مشاهده می‌شود که در گوشی های اخیر این کمپانی دیده شده بود. اسکنر اثر انگشت در زیر لوگوی Smartisan قرار گرفته و دکمه آن نیز به صورت گرد طراحی شده است.

گوشی اسمارتیزان آر 1 معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند 1 ترابایتی!

مشخصات اسمارتیزان آر 1

در بخش سخت افزار، اسمارتیزان آر 1 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از سوی دیگر، رکورد میزان حافظه داخلی را نیز شکسته است؛ حافظه داخلی گوشی اسمارتیزان آر 1 از نوع UFS 2.1 بوده و ظرفیتی یک ترابایتی دارد که برای اولین بار است در تاریخ ساخت گوشی های هوشمند اتفاق می‌افتد.

از دیگر مشخصات اسمارتیزان آر وان می‌توان به نمایشگر 6.17 اینچی با وضوح تصویر 2242 در 1080 پیکسل و نسبت 18.7 به 9 اشاره کرد که همانند گوشی های آیفون اپل، حساس به فشار است. این صفحه نمایش پوششی با تکنولوژی گوریلا گلس 3 دارد، نسبت کنتراست آن 1500:1 است و وسعت رنگی تا 96 درصد (DCI-P3) را پوشش می‌دهد.

چیپست گوشی جدید چینی ها همانند سایر پرچمداران اندرویدی موجود در بازار، اسنپدراگون 845 کلاک‌شده در سرعت 2.8 گیگاهرتز است و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Adreno 630 استفاده می‌شود. این اسمارت فون زیبا در چهار مدل به بازار عرضه خواهد شد:

  1. مدل 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  2. مدل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  3. مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  4. مدل 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی

دوربین اسمارتیزان آر 1 دوگانه است و سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX363 با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، لرزشگیر 4 محوره و سیستم تشخیص فاز دوگانه دارد. سنسور دوم این دوربین، 20 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX350، گشودگی دریچه f/1.75، اندازه پیکسل 1 میکرومتر با لنز 6P است. در دوربین سلفی نیز سنسوری 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پشتیبانی از حالت زیباسازی با هوش مصنوعی دیده می‌شود.

گوشی اسمارتیزان آر 1 معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند 1 ترابایتی!

از تکنولوژی‌های ارتباطی گوشی R1 اسمارتیزان می‌توان به بلوتوث 5.0، وای‌فای دوبانده، NFC+eSE و درگاه USB-C با سیستم Display Port 1.4 اشاره کرد. این موبایل چینی مانند بسیاری از محصولات هم‌وطنش، دو سیم‌کارته از نوع نانو است و از تکنولوژی LTE بهره می‌برد.

گوشی اسمارتیزان آر 1 از جمله معدود اسمارت فون هایی است که به فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 مجهز است. باتری به کار رفته در این موبایل ظرفیت 3600 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از تکنولوژی Power Delivery 3.0  در کنار شارژ بیسیم 10W پشتیبانی می‌کند. از معایب گوشی جدید اسمارتیزان می‌توان به عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین، حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره داشت.

قیمت اسمارتیزان آر 1

رنگ‌های گوشی اسمارتیزان آر 1 شامل سفید (Pure White) و مشکی (Carbon Black) است که رنگ سفید آن تنها به مدل‌های 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی محدود می‌شود. اسمارتیزان آر 1 را می‌توان در رده گوشی های پرچمدار ارزان قیمت نیز برشمرد.

  • قیمت مدل 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 549 دلار
  • قیمت مدل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 627 دلار
  • قیمت مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 705 دلار
  • قیمت مدل 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، 1388 دلار

گوشی اسمارتیزان آر 1 معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند 1 ترابایتی!

اسمارتیزان R1 از هم‌اکنون در وب‌سایت رسمی و نیز، فروشگاه آنلاین JD.com قابل خرید است. در جعبه این گوشی موبایل، کابل مبدل USB-C، شارژر +Quick Charge 4، آداپتور مبدل USB-C به 3.5 میلی‌متر و ابزار خارج‌کردن سیم‌کارت قرار دارد. همچنین، کیس‌های رنگی و جالبی برای این گوشی زیبا به صورت آنلاین به فروش می‌رسد که قیمت پایه آنها 15 دلار است.

گالری عکس اسمارتیزان آر 1