گوشی نوکیا ایکس 6

گوشی نوکیا ایکس 6 : تصاویر رسمی، مشخصات فنی و قابلیت های کلیدی

تمامی جزئیات، قابلیت ها و تصاویر رسمی گوشی نوکیا ایکس 6 ساعاتی پیش از معرفی به بیرون درز پیدا کرد. Nokia X6 نخستین گوشی دارای طراحی ناچ استایل برند نوکیا است.

تا ساعاتی دیگر کمپانی اچ ام دی گلوبال از گوشی نوکیا ایکس 6 که پیشتر آن را با نام نوکیا ایکس صدا می‌زدیم، در کشور چین پرده خواهد برداشت. با این حال، اطلاعات گسترده‌ای از این گوشی پیش از معرفی به بیرون درز پیدا کرده است. حالا دیگر نام این محصول تایید شده است و قرار خواهد بود با قیمت بسیار رقابتی 235 دلار وارد بازار شود. خوشبختانه امروز نیز برخی از تصاویر رسمی نوکیا ایکس 6 همراه با جزئیات تازه از آن به بیرون درز پیدا کرده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

گوشی نوکیا ایکس 6

گوشی نوکیا ایکس 6 نخستین محصول برند نوکیا خواهد بود که از نمایشگری ناچ استایل، مشابه آیفون ایکس اپل بهره می‌برد. در تصویر فوق می‌توانید ضخامت بسیار کم این گوشی را مشاهده کنید که در چانه‌ی زیرین گوشی نیز تنها لوگو نوکیا جای گرفته است. بخش ناچ بالای نمایشگر از دوربین جلو، یک اسپیکر تو گوشی و یک سنسور مجاورتی میزبانی خواهد کرد. قاب شیشه‌ای پشتی آن نیز یک ماژول دوربین دوگانه و اسکنر اثر انگشت را بر روی خود جای داده است. در تصاویر زیر می‌توانید برخی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این گوشی را مشاهده کنید که البته به زبان چینی نوشته شده است.

گوشی نوکیا ایکس 6

مشخصات و امکانات گوشی نوکیا ایکس 6

گوشی نوکیا ایکس 6 به یک نمایشگر 5.8 اینچی با وضوح +Full HD و نسبت ابعاد 19:9 تجهیز شده است. یک تراشه اسنپدراگون 636 قدرتبخش آن بوده و دوربین دوگانه‌ای متشکل از دو سنسور 16 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی نیز وظیفه‌ی عکاسی و فیلمبرداری را بر عهده دارند. این دوربین دوگانه همچنین از قابلیت‌هایی همچون هوش مصنوعی و HDR‌ بهره می‌برند.

گوشی نوکیا ایکس 6

برای عکاسی سلفی نیز، خبر خوب استفاده از دوربین 16 مگاپیکسلی همراه با تارنمایی 3 بعدی و فیلترهای زیباسازی چهره بر روی قاب جلویی این گوشی است. دوربین سلفی نوکیا X6 بهینه شده تا بتواند در شرایط نوری کم نیز تصاویری شفاف و مناسب را (با توجه به رنج قیمتی این محصول) تهیه کند. در راس بخش نرم افزاری این گوشی اندروید 8.1 است و می‌تواند محصول دیگر عضو پروژه اندروید وان شرکت اچ ام دی گلوبال نیز لقب بگیرد. برای عاشقان بازی های موبایلی نیز، نوکیا X6 حالت Do Not Disturb‌ را ارائه کرده است.

گوشی نوکیا ایکس 6

انرژی گوشی اندرویدی جدید نوکیا توسط یک باتری با ظرفیت 3060 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود که از تکنولوژی شارژ سریع 18 وات Quick Charge 3 کوالکام نیز پشتیبانی می‌کنید. به لطف این تکنولوژی، شما تنها با 30 دقیقه زمان می‌توانید 50 درصد باتری گوشی‌تان را شارژ کنید.

گوشی نوکیا ایکس 6

تا ساعاتی دیگر گوشی نوکیا ایکس 6 رسما معرفی خواهد شد و فروش آن نیز از اواخر هفته‌ی جاری در کشور چین کلید می‌خورد. این محصول به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز خواهد بود و با قیمت 235 دلار به فروش می‌رسد. البته انتظار می‌رود یک مدل بالاتر از آن همراه با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز به فروش برسد که متاسفانه قیمت این مدل مشخص نیست.

گوشی نوکیا ایکس 6

این گوشی را باید در جایی بین نوکیا 6 2018 و نوکیا 7 پلاس قرار داد. این دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام قدرت می‌گیرند و حالا گوشی نوکیا ایکس 6 می‌تواند جایگزین خوبی برای نوکیا 7 باشد.