اوباما از ناسا خواست که پروژه ارسال انسان به مريخ را آغاز کند

 باراک اوباما از ناسا خواسته که کار بر روی یک مأموریت بالقوه سرنشین‌دار به سیاره مریخ را آغاز کند.مقامات ناسا تائید کردند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از دانشمندان خواسته تا یک سیارک کوچک که قابل تغییر مسیر در مداری نزدیک به ماه بوده را انتخاب و از آن به عنوان پله‌ای برای ماموریت نهایی به مریخ استفاده کنند.

 این پروژه که پیش‌بینی می‌کند فضانوردان تا سال 2021 خواهند توانست چنین سیارکی را شناسایی کنند، در بودجه 17.7 میلیارد دلاری اوباما برای ناسا در سال مالی 2014 قرار دارد.این برنامه به عنوان توسعه‌ای برای طرحهای موجود جهت شناسایی سیارکهای در مسیر برخورد با زمین و همچنین بخشی از آماده‌سازیها برای یک ماموریت انسانی به سیاره سرخ در دهه 2030 در نظر گرفته شده است.

در سال 2010 اوباما پیشنهاد کرد که ناسا برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی را با ماموریت انسانی به یک سیارک تا سال 2025 ادامه دهد.این سازمان در حال ساخت یک موشک بالابر سنگین و کپسول فضای عمیق با قابلیت حمل فضانوردان به ورای مدار 402 کیلومتری ایستگاه فضایی است.این سیستم می‌تواند به ماه، سیارکها و در نهایت به مریخ سفر کند که هدف بلند مدت برنامه فضایی انسانی آمریکا است.

برنامه بودجه 2014 اوباما 104.6 میلیون دلار را برای آغاز کار بر روی ماموریت جدید پیشنهاد کرده که شامل شناسایی یک سیارک هفت تا 10 متری و بکسل کردن یا هل دادن آن بطور رباتیک به سوی زمین بوده تا در نهایت در یک مدار ثابت در نزدیکی ماه قرار بگیرد.

فضانوردان بر روی یک کپسول اوریون سپس به سوی سیارک پرواز کرده، بر روی آن فرود آمده و نمونه‌های سنگ را از روی آن برای بررسی بیشتر به زمین باز می‌گردانند.ناسا هنوز هزینه کلی این ماموریت را برآورد نکرده اما انتظار دارد که کمتر از برآورد 2.6 میلیارد دلاری سال گذشته موسسه پژوهشهای فضایی «کک» موسسه فناوری کالیفرنیا باشد.

پژوهش امکان سنجی بازیابی سیارک موسسه کک پیشنهاد جابجایی یک سیارک 500 تنی به نزدیکی زمین را برای ارائه یک مقصد منحصربفرد و مقرون بصرفه دهه آینده ارائه کرده بود.برآورد هزینه این موسسه، پروژه‌های در حال انجام ناسا را به حساب نیاورده و بازیابی یک نوع سیارک در مدار دورتر را پیشنهاد می‌کرد که نیازمند یک ماموریت طولانی‌تر و پرهزینه‌تر بود.ناسا همچنین به دنبال شراکت با شرکتهای نوپای استخراج معادن فضایی مانند شرکت Planetary Resources و صنایع فضای عمیق و همچنین سازمانهای علاقه‌مند به دفاع سیارکی است.

اوباما همچنین خواستار 823 میلیون دلار برای حمایت از تلاشها جهت ساخت تاکسی‌های خصوصی فضایی برای شکستن انحصار روسیه در انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی تا سال 2017 شده است.آمریکا پس از پایان یافتن برنامه 30 ساله شاتلهای فضایی خود برای ارسال فضانوردان به فضا در سال 2011 به روسیه متکی شده است.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*