تشخیص چهره سه بعدی اپل

شیائومی می 8 به سیستم تشخیص چهره 3 بعدی مجهز خواهد بود

پرچمدار سال 2018 شیائومی با نام شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه معرفی می‌شود. گفته می‌شود که این گوشی چینی به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مشابه آنچه که در فیس آی دی آیفون ایکس یافت می‌شود برخوردار است.

شیائومی می 8 نام پرچمدار آینده‌‌ی شیائومی است که تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد. در گزارشی تازه، گفته شده که پرچمدار جدید شیائومی به تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی قدرتمندی مشابه فیس آی دی آیفون ایکس اپل تجهیز شده است.

زمانی که شیائومی می 6 عرضه شد، همه بر این باور بودند که آن بهترین گوشی چینی تاریخ لقب خواهد گرفت. اما از آن زمان تا به حال همه چیز در بازار گوشی های هوشمند تغییر کرده است. نمایشگر تمام صفحه حالا به یک اصل در بین گوشی ها تبدیل شده است. تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز حالا به واقعیت تبدیل شده است. دوربین دوگانه را نیز نباید فراموش کنیم، همانطور که می‌دانید بسیاری از پرچمداران به این قابلیت تجهیز شده‌اند.

اما نسل جدید گوشی می 6 در اصل باید می 7 نام می‌گرفت، اما شیائومی قصد دارد به پاس جشن هشتمین سال فعالیت خود در بازار موبایل جهان، پرچمدار آینده‌ی خود را با نام شیائومی می 8 روانه‌ی بازار کند. ساعاتی پیش حساب کاربری رسمی این شرکت در ویبو پستی را با محتوای «برنامه ریزی شده است. در شنژن ببینید» به انتشار رسانده است. این نشان می‌دهد که پرچمدار سال 2018 شیائومی آماده‌ی رونمایی و فروش در آینده‌ای نزدیک شده است. در واقع اگر این گوشی در ماه جاری میلادی (اردیبهشت/خرداد) معرفی شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم فروش آن از ژوئن (تیر)‌ آغاز شود.

شیائومی می 8 مجهز به سیستم تشخیص چهره قدرتمند

مشخصات شیائومی می 8

هر شش نسل گوشی های پرچمدار سری Mi شیائومی همگی در پکن معرفی شده بودند، اما این بار غول گوشی ساز چینی تصمیم گرفته تا رویداد بزرگ خودش را در شنژن برگزار کند. طی چند هفته‌ی گذشته برخی از جزئیات گوشی شیائومی می 8 به بیرون درز پیدا کرده بود. به طور مثال ما شنیده‌ایم که این گوشی از طراحی تمام صفحه، دوربین دوگانه عمودی پشتی و قاب پشتی فاقد اسکنر اثر انگشت برخوردار است. به جای آن یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مشابه آنچه که در گوشی ویوو ایکس 21 UD دیده‌ایم می‌تواند امنیت گوشی را تامین کند. این گوشی همچنین می‌تواند از سیستم تشخیص چهره سه بعدی نیز پشتیبانی کند.

شکی نیست که تراشه اسنپدراگون 845 قدرتبخش Mi 8 خواهد بود که با یک رم 8 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی مختلف همراه می‌شود.

شیائومی می 8 مجهز به سیستم تشخیص چهره قدرتمند

اما این پایان ماجرا نیست. در گزارشی تازه انتشار یافته، تصویر جدیدی از گوشی شیائومی می 8 به انتشار رسیده است که طراحی ناچ نمایشگر این گوشی را تایید می‌کند. همچنین به لطف این تصویر، ما می‌توانیم یک تکنولوژی تشخیص چهره با ساختاری سه بعدی را حدس بزنیم که می‌توانید قدرتی مشابه فیس آی دی آیفون ایکس را به ارمغان بیاورد.

شیائومی می 8 مجهز به سیستم تشخیص چهره قدرتمند

اصل قضیه این است که ساختار نوری، اطلاعات خاص نور را بر روی سطح جسم منتشر کرده و توسط دوربین آن را ثبت می‌کند. با توجه به تغییر سیگنال نور تابیده شده از جسم، دوربین موقعیت و عمق جسم را محاسبه می‌کند و سپس کل فضا را بازیابی خواهد کرد. بر خلاف سیستم تشخیص چهره سنتی، فناوری دارای ساختار نوری امن‌تر بوده و می‌توان با خیالی آسوده برای پرداخت‌های موبایلی نیز از آن استفاده کرد.