ملزومات یادگیری فتوشاپ

مهارت‌هایی که باید پیش از یادگیری فتوشاپ آن‌ها را فرابگیرید

آیا شما هم تصمیم به آغاز یادگیری فتوشاپ (Adobe Photoshop) گرفته‌اید؟ ما در این مقاله شما را با مهارت‌هایی آشنا خواهیم کرد که باید پیش از آغاز آموزش، آن‌ها را بیاموزید تا بتوانید به یک متخصص در فتوشاپ تبدیل شوید.

ادوبی فتوشاپ یک دروازه بزرگ برای بسیاری از افراد خلاق است. طراحی گرافیک و عکاسی، جزو مشاغلی است که بیش از همه از این نرم افزار استفاده می‌کنند. اما بسیاری از کاربران عادی یا حداقل کسانی که نیازمند استفاده از این برنامه طراحی هستند نیز به دنبال یادگیری فتوشاپ هستند.

اما چگونه باید آموزش فتوشاپ را فرابگیرید و مهارت‌های لازم را به دست آورید؟ در نقطه‌ی شروع، پیش از آن که بخواهید با خود برنامه کار کنید باید برخی از اصول اولیه را به عنوان پیش نیاز یاد بگیرید. ما در این مقاله به شما تکنیک‌هایی را خواهیم آموخت که می‌توانند سرعت پروسه‌ی یادگیری فتوشاپ را افزایش ببخشند.

مهارت‌های پیش‌نیاز یادگیری فتوشاپ


در ابتدا مبانی طراحی را یاد بگیرید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

اگر شما معنا و مفهوم طراحی گرافیک را بدانید، یادگیری آن نیز برای شما قابل فهم‌تر و آسوده‌تر خواهد بود. شما باید مفهوم هم ترازی، کنتراست، فضای منفی، ریتم و غیره را بدانید. اگر شما بر مبانی طراحی گرافیک مسلط باشید، نیازی نیست حتما به کلاس‌های حضوری طراحی گرافیک بروید و می‌توانید به لطف آموزش‌های اینترنتی، مهارت‌های لازم را کسب کنید.

منابع بی‌شماری به صورت رایگان و پرداختی برای یادگیری نکات دقیق طراحی وجود دارد. شما هنوز هم نباید از فتوشاپ استفاده کنید. اگر خیلی عجله دارید، می‌توانید برای یادگیری از مدرسه طراحی Canva استفاده کنید. همچنین HackDesign نیز یک خبرنامه عالی است که هر هفته منتشر می‌شود. با ثبت نام در این خبرنامه، هر هفته یک درس طراحی برای شما ارسال خواهد شد.

سپس بر روی مهارت ادراک رنگ تمرکز کنید و آن را بهبود ببخشید.

آموزش فضای کاری فتوشاپ را شروع کنید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

ادوبی با ورود به فتوشاپ، شما را با فضای کاری آن آشنا می‌کند. وقتی برنامه را باز کنید یک صفحه شروع را مشاهده خواهید کرد که آموزش‌های فتوشاپ نیز در آن گنجانده شده تا با نحوه استفاده از فضای کاری برنامه آشنا شوید. کافیست تصاویر نمونه را باز کرده و دستورالعمل‌های ویدیویی را دنبال کنید.

اگر نیاز دارید برای هر ابزار آموزش منحصر به فرد آن را مشاهده کنید، صفحه پشتیبانی Workspce را به سایت‌های بوک مارک شده مرورگرتان اضافه کنید. همچنین فتوشاپ قابلیتی به نام “Rich Tooltips” نیز دارد که به شما توضیح متنی همراه یک ویدیو آموزشی را برای یادگیری هر ابزار ارائه می‌کند. فقط کافیست نشانگر موس را روی یک ابزار ببرید.

هر روز یک ابزار را انتخاب کنید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

جعبه ابزارهای فتوشاپ در سمت چپ پنجره برنامه قرار دارد و ممکن است کوتاه یا طولانی باشد. اما در این جا ابزارهای بیشتری نیز وجود دارد که به حالت مخفی درآمده‌اند. شما باید بر روی فلش کوچک سمت راست، قسمت پایین هر ابزار کلیک کنید تا ابزارهای بیشتر هر دسته بندی نمایان شوند. در اینجا نزدیک 65 ابزار دسته بندی شده برای انتخاب، کراپ و برش، رتوش، نقاشی، رنگ آمیزی و نوشتن وجود دارد. پس در اینجا شما باید یک روش خوب برای یاد گرفتن آن‌ها در پیش بگیرید.

هر روز یک ابزار را انتخاب کنید. آموزش‌های ابتدایی آن‌ها را مشاهده کنید که نشان می‌دهند چگونه می‌توانید از ابزارها در یک پروژه واقعی استفاده کنید.

به طور مثال می‌توانید از ویدیوهای آموزشی گام به گام با عنوان “Tutorial magic wand tool photoshop” که در یوتیوب قرار دارد استفاده کنید. Rich Tooltips خود فتوشاپ نیز گزینه‌ی خوبی برای شروع است. با آموزش مرحله به مرحله و روزانه، دیگر شما دست‌پاچه نمی‌شوید و می‌توانید به خوبی و با حوصله با ابزارها آشنا شوید. این راه همچنین گزینه‌ی خوبی برای یادگیری شرتکات‌های کیبورد در فتوشاپ نیز هست.

بر روی یادگیری هوشمندانه فتوشاپ متمرکز شوید

به نقل از وبلاگ شرکت ادوبی، فتوشاپ برنامه‌ای است که به عکاسان می‌آموزد تصاویرشان را پردازش کنند:

طی 21 سال گذشته، فتوشاپ معانی مختلفی برای افراد مختلف داشته است. جایی که آن برای گفتن یک داستان، تبدیل ایده به واقعیت، فکر کردن به چیزهای جدید، تجسم عالی و هر چیز دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از فتوشاپ برای ویرایش ویدیوها نیز استفاده کنید؟ یا پوسترهای تایپوگرافی شگفت انگیزی طراحی کنید؟ شما حتی می‌توانید یک ایمیل، خبرنامه HTML یا حتی تی شرت را نیز طراحی کنید. شاید رئیس شما بخواهد از آن برای طراحی سه بعدی نمونه کارها نیز استفاده کنید. شما فرصت‌های زیادی برای انتخاب یک مهارت یا موقعیتی که علاقه‌مند به آن هستید و میخواهید با فتوشاپ بر روی آن کار کنید، خواهید داشت.

فتوشاپ برای سه فضای کاری اصلی ملزومات، عکاسی، گرافیک و وب، طراحی شده است. اما شما می‌توانید فضای کاری دلخواه خود را نیز با توجه به یادگیری هوشمندانه‌ای که در پیش گرفته‌اید بسازید.

یک متخصص فتوشاپ را دنبال کنید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

یکی از آسان‌ترین راه‌های یادگیری فتوشاپ ، دنبال کردن یک حرفه‌ای و متخصص است. شاید پیدا کردن یک مربی در دنیای واقعی دشوار باشد، اما مربیان مجازی به راحتی می‌توانند به شما خدمات ارائه کنند. تنها کافیست تصمیم بگیدی در کدام بخش از فتوشاپ به آموزش نیاز دارید و سپس از متخصصان حاضر در اینترنت کمک بگیرید.

به طور مثال اگر می‌خواهید نقاشی دیجیتال را فرا بگیرید، یک هنرمند دیجیتالی پیدا کنید که آموزش‌های مرتبط با این موضوع را ارائه می‌کند.

کارشناسان فتوشاپ خود شرکت ادوبی نیز نظیر جولیان کاست و تری وایت می‌توانند به شما کمک کنند. شما باید آن‌ها را در ادوبی تی وی (Adobe TV) پیدا کنید. با این حال سایت‌های اینترنتی نظیر Lynda.com یا HowNow، KelbyOne و PluralSight نیز وجود دارد که ویدیوهای آموزشی از متخصصین نام برده را ارائه می‌کنند.

با کارهای کوچک خودتان را به چالش بکشید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

شما می‌توانید در آینده، مهارت های فتوشاپ خود را با ایده‌های مختلفی به چالش بکشید. سایت‌هایی نظیر Fiverr و DesignCrowd می‌توانند به شما کمک کنند تا خودتان را به چالش کشیده و حتی از آن کسب درآمد کنید. اما در حال حاضر شما به آن سطح نرسیده‌اید، پس چرا از ایده‌های پیش پا افتاده شروع نمی‌کنید تا سطح خودتان را افزایش ببخشید؟

به طور مثال شخصی ممکن است از شما بخواهد تا پس زمینه‌ی یک عکس را حذف کنید. یا یک تصویر آسیب دیده را ترمیم کنید. این می‌تواند چالش خوبی برای شما باشد که با مسئولیت نیز همراه است. البته شاید به عنوان فردی مبتدی نتوانید نتایج دلخواهتان را حاصل کنید، اما به هر حال باید از یک جا آغاز کنید.

به دنبال فرصت‌های داوطلبانه‌ی مجازی باشید. بسترهای نرم افزاری نظیر OnlineVolunteering.org و Creatives Without Borders نه تنها به یادگیری فتوشاپ شما کمک خواهند کرد، بلکه تجربه کار را نیز می‌توانید به لطف آن‌ها کسب کنید.

یک چالش 30 روزه را انجام دهید

ملزومات یادگیری فتوشاپ

مدت زمان این چالش کم است. توصیه ما به شما آغاز یک چالش 30 روزه است، زیرا هم طولانی نیست و هم می‌توانید در کنار آن به سایر امور روزمره خود نیز برسید. اما چه چیزهایی در طول این چالش انجام خواهید داد؟

اگر شما ساختار منظم را دوست دارید، CreativeLive از یک چالش 30 روزه Bootcamp برخوردار است. Udemy نیز چندین دوره رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد و در صورت دلخواه می‌توانید از دوره‌های هزینه‌بر آن نیز تنها با پرداخت چند دلار استفاده کنید.

اگر می‌خواهید منابع رایگان زیادی در دست داشته باشید نیز Photoshop Essentials یک سایت عالی برای آموزش‌های طبقه بندی شده‌ی فتوشاپ همراه با ویدیو و فایل‌های PDF است. سایت Envato Tutsplus دارای یک بخش جذاب به نام Learning Guides است که می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. و اگر از استفاده از یوتیوب علاقه‌مند هستید نیز کانال یوتیوبی Photoshop Training Channel گزینه‌ی ایده آلی خواهد بود.

برای یادگیری فتوشاپ هیچ کمبودی در دنیای مجازی حس نمی‌شود.

و در انتها لازم به ذکر است که شرتکات‌های کیبورد در فتوشاپ نیز یکی دیگر از ملزوماتی است که شما باید آن‌ها را بیاموزید. راه‌های زیادی برای آموزش این شرتکات‌ها وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. در هر صورت هدف نهایی حفظ کردن شرتکات‌ها و استفاده از آن‌ها برای تسریع در انجام کارهای شماست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتین 👍👍

  2. It was pretty much useful for me and thanks