مایکروسافت سرفیس پرو

مایکروسافت به دنبال عرضه تبلت های ارزان قیمت سرفیس است

بنا به یک گزارش، مایکروسافت به دنبال عرضه تبلت های ارزان قیمت سرفیس است. حتی گفته می‌شود این شرکت لوازم جانبی ارزان‌تری نظیر کیبورد تایپ کاور و موس مخصوص این تبلت ها را نیز طراحی خواهد کرد.

مایکروسافت همراه تبلت های ویندوزی سرفیس خود به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد، اما از آنجایی که آن‌ها هیچ تبلت مقرون به صرفه‌ای عرضه نمی‌کنند و تمام محصولات سرفیس گران قیمت است، شاید هر کسی نتواند یکی از این تبلت ها را خریداری کند. اما اگر یک گزارش تازه منتشر شده واقعیت داشته باشد، این وضعیت می‌تواند در آینده تغییر کند. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد برای رقابت با آیپدهای ارزان اپل، تبلت های ارزان قیمت سرفیس خود را روانه‌ی بازار کند.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که مایکروسافت به دنبال توسعه تبلت های جدید خانواده سرفیس خود است که از نظر قیمتی می‌توان آن‌ها را با آیپدهای ارزان قیمت اپل مقایسه کرد. البته آن‌ها نسخه‌ی ارزان‌تر و کوچکتر تبلت های سرفیس پرو نیستند و به طور کلی با محصولات متفاوتی روبرو خواهیم شد.

جزئیات تبلت های ارزان قیمت سرفیس

گفته می‌شود مایکروسافت از ابتدا شروع به طراحی این تبلت های ارزان قیمت سرفیس کرده است که همگی از نمایشگرهای در حدود 10 اینچ با گوشه‌هایی گرد برخوردارند تا تمایزی بین آن‌ها و تبلت های مستطیلی شکل سری سرفیس پرو برقرار شود. این مدل‌های جدید حالا 20 درصد سبک‌تر از سرفیس پرو بوده و دارای یک درگاه USB‌ نوع C برای شارژ هستند. در راس بخش نرم افزاری آن‌ها ویندوز 10 پرو بوده و با قیمت 400 دلار به فروش خواهند رسید.

این تبلت‌ها همراه با پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک اینتل و گزینه‌ی اتصال LTE‌ به فروش خواهند رسید. نگهدارنده‌ی پشتی همچنان بر روی آن‌ها حفظ خواهد شد، اما قلم و کیبورد را باید جداگانه خریداری کرده و استفاده کنید. خبر خوب این که مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه های ارزان قیمت‌تر موس، قلم و کیبورد تایپ کاور برای این خانواده جدید است تا بتواند در زمینه‌ی لوازم جانبی نیز یک گام مثبت رو به جلو بردارد.

با تمام این تفاسیر مشخص نیست چه زمانی شاهد عرضه تبلت های ارزان قیمت سرفیس مایکروسافت در بازار خواهیم بود.