پرده آهنین

پرده آهنین خودروهای نظامی آمریکا را در مقابل موشک‌های ضد تانک مقاوم خواهد کرد

ارتش آمریکا در حال طراحی سامانه‌ای برای محافظت از خودروهای نظامی کوچک‌تر از تانک است. این سامانه که پرده آهنین نام دارد از مجموعه‌ای از حسگرها و پرتابه‌هایی که به طرف پایین شلیک می‌شوند استفاده می‌کند تا موشک‌ها و راکت‌های ضد زره را با فعال کردن چاشنی انفجاریشان پیش از برخورد به خودروها متوقف کند.

تعداد زیاد سلاح‌های ضد تانک از نوع خرج شکل دار (خرج گود)، میادین نبرد امروزی را برای هر خودرو نظامی که از آن عبور کند به مکانی بسیار مرگبار تبدیل کرده است. تقریبا همه سلاح‌ها، از آر پی جی‌های شانه پرتاب در اختیار گروه‌های تروریستی مانند طالبان گرفته تا موشک‌های ضد تانک کورنت ساخت روسیه، همگی دارای کلاهک‌های ضد تانک شدیدا انفجاری هستند. مقابله با این سلاح‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی ارتش آمریکا است. به همین جهت این کشور یک تیپ از تانک‌های آبرامز خود را که در آینده به اروپا خواهد فرستاد، به سامانه محافظتی فعال تروفی (ساخت کمپانی رافائل) مجهز خواهد کرد.

پرده آهنین

سامانه تروفی بر روی تانک آبرامز

اما این سامانه برای نصب بر روی برخی از خودروهای نظامی کوچک‌تر، خصوصا هاموی، بیش از اندازه بزرگ است. بنابراین ارتش آمریکا سامانه پرده آهنین را در نظر گرفته که توسط یک کمپانی پیمانکار دفاعی آمریکایی به نام آرتیس توسعه یافته است. پرده آهنین از چندین قطعه پرده مانند تشکیل شده که در 4 طرف یک خودرو نظامی متصل می‌شوند. این سامانه را می‌توان بر روی خودروی زرهی ضد مین M-ATV، هاموی و استرایکر نصب کرد. به گفته کمپانی سازنده، پرده آهنین را می‌توان حتی برای محافظت از ساختمان‌ها و بالگردها هم به کار برد.
علاوه بر قطعات پرده مانند، حسگرهای راداری و اپتیکال هم دور تا دور خودرو نصب می‌شوند. رادارها موشک ضد زره را بلافاصله پس از شلیک شدن و در مسیر رسیدن به خودرو ردگیری می‌کنند و سنسورهای اپتیکال در بازه زمانی چند میلی ثانیه پیش از برخورد، آن را شناسایی و فرمان شلیک پرتابه‌های سامانه را صادر می‌کنند. این سامانه می‌تواند راکت و موشک‌های شلیک شده را ردگیری کرده و برای اعمال بیشترین تاثیر به ضعیف‌ترین نقطه آن‌ها حمله کند.

http-s://www.aparat.com/v/eZgRQ

اما چرا پرتابه‌ها به سمت پایین شلیک می‌شوند؟ زیرا یک مشکل سامانه‌های حفاظت فعال دیگر این است که بدون در نظر گرفتن امکان حضور نیروهای خودی و یا حتی غیر نظامیان در اطراف خودرو نظامی یا تانک، پرتابه‌ها را به سمت بیرون شلیک می‌کنند. با استفاده از این روش در عین حفاظت از خودرو یا تانک، ریسک ایجاد تلفات ناخواسته به حداقل می‌رسد.

پرده آهنین
ارتش آمریکا این سامانه را در سال 2013 بر روی هاموی آزمایش کرده است و به ادعای کمپانی سازنده، پرده آهنین کاملا موفق عمل کرده است. آمریکا در حال حاضر در حال آزمایش این سامانه بر روی خودرو استرایکر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

24 دیدگاه

  1. هم اونایی که از اونور افتادن احمق اند، هم این بدختایی که شدن کاسه لیس آمریکا و بقیشون چه شرقی چه غربی، آخه بدبخت ها شما چی کار دارید آمریکا چی ساخته، اگه توانایشو دارید برید خودتون نمونه یا بهترشو بسازین، واقعا چقدر آدم می تونه بدبخت باشه، تو نظرات یکی نوشته صد سال به پاشون نمی رسیم، بله درسته تا احمق ها و بی خاصیت هایی مثل امثال شما تو این مملکت وجود داره صد سال که هیچی هزار سال دیگه به کشورهای جهان اول نخواهیم رسید، ملتی پیشرفت می کنه که مردم مدام کارهای ارزشمند هم دیگر و کوچیک و هم دیگرو تحقیر نمی کن و کلام آخر اینکه شما که یه عده فوق لیسانسی و دکترایی بی خاصیت و وبال جامعه و موجب مصرف بیش از حد اکسیژن و منابع این سرزمین هستید، بی خود می کنید درمورد تلاش کسانی که با تلاش خستگی ناپدیز افرادی مثل شما ابله ها رو دنبال خودشون می کشن و موجبات پیشرفت جامعه رو فراهم می کنن حرف می زنید. یه عده بی کار، حراف، احمق،کوته نظر

    • همیشه یه عده پیدا میشن که خوششون میاد کاسه لیس آمریکاباشن و به کشور خودشون خیانت کنند, اول از همه این افراد باید یه آمار از مادرشون بگیرند ببینند جایی خطایی مرتکب نشده که بچه ناخلفشون اینجوری از آب دراومده!

  2. عشق است آمریکا درود به رئیس جمهور دونالد ترامپ!!!

    • مثلاً که چی؟ میخوای بگی عاشق سینه‌چاک ترامپ خُله‌ای؟
      کاش ازین عشق یه طرفه‌ت خبر داشت، یا لاأقل می‌تونستی توو سایت امریکایی پیام فدات‌شم واسش بزاری!
      دلم بحالت می‌سوزه، خیلی بدبختی، از اینجا رونده، از اونجا مونده!
      ولی بدون اون هم مالی نیس، سگ زرد برار شغاله
      حیفِ این انرژی نیس که بجای پیشرفت علمی/فنّی صَرفِ مسائل پوچ و گذرا شه؟

  3. امریکا داره برای جنگ اماده میشه

  4. ببین این امریکای عوضی چی به سر جونای ما اورده که همه از دین خارحج شدن

  5. اینا همش تضعیف روحیه س

  6. احسنت و درود بر آمریکا

  7. سیستم دفاعی به این میگن

  8. هرکه چنین ادعائی بکند احمقِ کلّه‌شقی بیش نیست
    ولی کِرم از درون، درخت را میخورد
    مثلاً 11سپتامبر حادثه‌ای امنیتی/حیثیتی برای امریکا بود که بخاطر روابط مالی، ماست‌مالی شد
    البته صلاح مملکتِ خویش خسروان دانند
    ولی هنوز هم امریکا در تشخیص منافع/انتخاب شرکا، مشکل دارد
    گرچه بود/نبود امریکا برایم یکسان‌ست، ولی احساست را درک میکنم
    چون هنوز نفهمیده ایدئولوژی امثال داعش، نابودگرست نه چارتا مُفت‌لنگی که از گوشه‌کنار جذب کرده

  9. باز الان یه عده میان میگن با پوتین هایمان در کاخ سفید رژه خواهیم رفت .. آنجا را فتح خواهیم کرد و آمریکا را به تسخیر خودمان در می آوریم 😂😂😂😂