طراحی گلکسی اس 10

طراحی گلکسی اس 10 ، بهترین فرصت برای تغییر چهره گوشی های سامسونگ

طراحی گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) به عنوان دهمین پرچمدار سری Galaxy S می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای تغییر در شکل و ظاهر گوشی های سامسونگ باشد. آیا اتفاقات شگفت انگیزی در کارگاه‌های طراحی سامسونگ در حال رخ دادن است؟

طراحی گلکسی اس 10 یکی از جنجالی‌ترین مباحثی است که در مورد پرچمدار سال 2019 سامسونگ شنیده می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ می‌خواهد این گوشی را به مناسبت دهمین سالگرد عرضه گوشی های سری Galaxy S به شکل ویژه‌ای طراحی کند. اما این محصول چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند فصل تازه‌ای از طراحی را در گوشی های هوشمند به وجود آورد؟

طراحی گوشی های پرچمدار، طی سالیان اخیر تقریبا یکسان باقی مانده است. دیوایس‌های بالارده تمام شرکت‌ها احساس یکسانی از جنس فلز و شیشه با کمی تفاوت جزئی در بخش‌هیی نظیر دکمه‌ها، دوربین‌ها و درگاه‌ها را ارائه می‌کنند. طراحی گوشی های هوشمند طی یک دهه گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرده است، اما آنگونه که باعث شگفتی ما شود نبوده است.

مشتریان حالا باید 1000 دلار برای خرید یک دیوایس پرچمدار پرداخت کنند، در حالی که شاید تفاوت چندانی را نتوانند بین گوشی قدیمی و جدید خود احساس کنند. این یکی از دلایلی است که باعث شد تا گلکسی اس 9 فروش کمتری از اس 8 را تجربه کند. گرچه سامسونگ همراه با طراحی گلکسی اس 10 فرصت بزرگی دارد تا بتواند بار دیگر، تغییر بزرگ و جدی در طراحی گوشی های هوشمند ایجاد کند.

طراحی گلکسی اس 10

این محصول، دهمین مدل گوشی های سری Galaxy S سامسونگ خواهد بود و قابل درک است که سامسونگ بخواهد همراه آن دهمین سال عرضه این محصولات در بازار را نیز جشن بگیرد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که این دقیقا همان چیزی است که سامسونگ قصد انجامش را دارد. به طور مثال، غول کره‌ای سرانجام از فناوری سنسور اثر انگشت اولتراسونیک درون نمایشگر در این محصل استفاده خواهد کرد.

امروزه دیوایس‌های زیادی در بازار وجود دارند که نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بیشتری از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با 83.6 و 84.2 درصد را ارائه می‌کنند. هرچند سازندگان چینی معمولا به کپی برداری می‌پردازند، اما واقعیت امر این است که سامسونگ دیگر تنها نیست. برخی از سازندگان موفق شده‌اند نسبت ابعاد بیشتری از سامسونگ را به دست آورند، این چیزی است که سازندگان اندرویدی به طور گسترده‌ای در حال توسعه‌اش هستند. البته سامسونگ قصد ندارد به سبک آیفون ایکس اپل به این مقوله دست پیدا کند و هیچ نشانه‌ای از این که گلکسی اس 10 نیز از یک نمایشگر ناچ استایل برخوردار خواهد بود نیز دیده نمی‌شود.

این یک مشکل جدی است که تمامی پرچمداران اندرویدی توسط یک قسمت بریده شده‌ی بالایی صفحه خود، تقریبا شبیه یکدیگر هستند. واقعیت این است که چنین چیزی نمی‌تواند برای بازار ایده آل باشد و بسیاری از مردم مسلما ناچار به قبول کردن آن هستند. اینجاست که سامسونگ می‌تواند حضور پیدا کرده و صنعت موبایل را به سمت مسیر تازه‌ای هدایت کند.

با نگاهی نزدیک به دو کهکشانی سری S8 و S9 سامسونگ شما درمیابید که حاشیه‌های زیادی به لطف نمایشگر منحنی Infinity با دو لبه خمیده کناری در اطراف نمایشگر این گوشی وجود ندارد. به نظر ما، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سامسونگ برای باز کردن فصل جدیدی از طراحی گوشی های هوشمند انجام خواهد داد، می‌تواند کاهش حداکثری حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر باشد که به منحنی‌های دو طرف آن متصل می‌شوند. این باعث می‌شود تا طراحی گلکسی اس 10 چشمگیرتر شده و در حالی که حاشیه‌های لازم موجود است، نسبت ابعاد  100 دصدی را به ارمغان بیاورد.

مشکلات و معضلات طراحی گلکسی اس 10

با این حال، اتخاذ این طراحی سامسونگ را با مشکلاتی مواجه می‌کند که باید به مقابله با آن‌ها بپردازند. به طور مثال، غول کره‌ای باید جای جدیدی برای دوربین جلو، اسکنر عنبیه چشم و دیگر قطعات قابل استفاده در قاب جلویی پیدا کند. تکنولوژی هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیست که سامسونگ بتواند این قطعات را در زیر نمایشگر قرار دهد، بنابراین ممکن است که یک جا بر روی بدنه را برای آن‌ها در نظر بگیرد. شاید بتوان از مکانیسم کشویی نظیر گوشی فهومی دوجی میکس 4 استفاده کرد یا یک ماژول موتوری را بر ریو گوشی قرار داد تا در صورت نیاز به بالای قاب متصل شود. بی‌تردید سامسونگ قادر به انجام تمامی این موارد خواهد بود.

طراحی گلکسی اس 10

بسیاری از طرفداران بر این باور نیستند که طراحی گلکسی اس 10 کمی ضخیم‌تر از نسل‌های پیشین خود باشد تا سامسونگ بتواند درگاه‌های مورد نیاز و جک 3.5 میلی‌متری را بر روی گوشی جدید خود قرار دهد. ضمن آن که فضای داخلی بیشتر، شرایط را برای استفاده از یک باتری بزرگ‌تر نیز فراهم می‌کند.

بنابراین اگر سامسونگ این راه را در پیش بگیرد، Galaxy S10 می‌تواند یک پرچمدار با آخرین سخت افزار داخلی، بالاترین نسبت ابعاد صفحه نمایش به بده، یک باتری بزرگ‌تر و دوربین شگفت انگیز را روانه‌ی بازار کند. همچنین سامسونگ احتمالا تغییرات بنیادی را در این گوشی به وجود خواهد آورد تا بتواند مشتریان صاحب گوشی های خانواده گلکسی اس 8 و اس 9 را به سمت خرید این محصول ترغیب کند.

بی‌تردید طراحی گلکسی اس 10 می‌تواند طراحی یک دهه گذشته را تغییر داده و عصر جدیدی را برای پرچمداران به ارمغان بیاورد. این یک تغییر مورد نیاز برای بازار موبایل است که می‌تواند به آرامی پیش برده شده و مشتریان را بار دیگر هیجان زده کند. سال 2019 سال خوبی برای سامسونگ تصور می‌شود و ما می‌توانیم در انتظار یک گوشی هوشمند جدید باشیم که فصل تازه‌ای را نیز برای خود کمپانی سامسونگ رقم خواهد زد. شما در مورد این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ با طراحی گلکسی اس 10 همه را شگفت زده خواهد کرد و بالاترین نسبت ابعاد صفحه به بدنه را ارائه می‌کند؟ آیا مورد دیگری هست که بتوانیم انتظار حضورش در گل سرسبد سال آینده‌ی سامسونگ را داشته باشیم؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. براووووو سامسونگ جوووووووونم!!!
    🙂

  2. ایجونم به این میگن گوشی

  3. به نظر منم همه یه شکل هستن با امکانات اندکی بیشتر ولی چون سری s سام به 10 میرسه یا 10 ساله میشه سری s به نظر منم طراحی نسبت بدنه به ال سی دی رم cpu اثر انگشت داخل صحفه تراکم پیکسل بیشتر به نسل قبل و به نظر من هم s10 پلاس سام 3دوربینه میشه و s10 سام 2 دوربین و گوشی های اندروید سام مثل بقیه برند ها مثل اوپو ویوو هواوی شیامی نوکیا ال جی بریدگی بالای صفحه رو نداره و به نظر منم این کارو انجام نمیده و قظعا هم توی سری s10 و s10 پلاس به نظر من واقعا به نسل قبل خیلی فرق میکنه و من خودم خریدار سری s10 و s10 پلاس هستم و واقعا اساسی نسبت به قبل فرق داره البته همی گوشی های بازار واقعا عالی هستن ولی تنها شرکتی که بریدگی بالارو نداره سام هست همه این کارو کردن اولین شرکت اسنشیال فون بود بعد اپل بعد بقیه ولی s10 و s10 پلاس باید شاهد یک طراحی جدید امکانات جدید تر شاهد باشیم و دوربین جدید تر با امکانات فیلم بردای بیشتر

  4. کلا از سامسونگ خوشم نمیاد
    چون گوشیاش شبیه به همه

    S7 اگه حاشیه نداشت شبیه S8 میشد
    S9که شبیه S8

    اما اینم بگم سامسونگ گوشیاش شیک و قشنگ و امکاناتشم عالیه
    اما اما امکانات نسل جدید با نسل قدیمیش خیلی فرق نمیگذاره
    که مشاتاق باشی نسل جدیدشو بگیری
    بعدشم سامسونگ پول برندشو میگیره

    اما اگ تو اس10 تحول جدیدی ایجاد کنه
    مثل همین چیزایی تو این مقاله بود

    من مشتاقانهS10میگیرم

    کیه که نخواد گوشیش هم شیک باشه
    هم امکاناتش عالی باشه
    هم متفاوت باشه