نشانه‌هایی از وجود 8 هزار ابر سازه فرازمینی در کیهان کشف شد!

نشانه‌هایی از وجود 8 هزار ابر سازه فرازمینی در کیهان کشف شد!

ابر سازه فرازمینی موضوع تحقیق جدید دانشمندانی از سوئد و آلمان است که با بررسی داده‌های فضاپیمای گایا (Gaia) و تطابق اطلاعات با دانش قبلی محققان،‌ صحبت‌های جالبی در مورد سازه‌های موجودات فضایی در کیهان مطرح کرده‌اند.

ابر سازه فرازمینی مفهومی کلی در مورد موجودات فضایی بوده که به تجهیزات و ساختارهای ایجادشده توسط این جانداران در خارج از جو زمین مربوط می‌شود؛ این مفهوم علمی تخیلی اخیرا در تحقیقی از پژوهشگران اروپایی که به کمک اطلاعات مخابره شده از سوی کاوشگر گایا (Gaia) سازمان فضایی اروپا (ESA) تهیه شده، مورد مطالعه قرار گرفته است. در بررسی نتایج عجیب این تحقیق با ما همراه باشید.

شواهد وجود ابر سازه فرازمینی در کیهان

در ابتدا باید با موضوعی به نام کره دایسون (Dyson sphere) آشنا شویم؛ در دهه‌های پیش دانشمندی به همین نام با ارائه نظریه‌هایی در مورد تمدن‌های فضایی فرضی و تکنیک این موجودات برای بهره‌برداری از منابع ستاره‌ها به منظور تامین انرژی خود، مفهوم کره دایسون را مطرح کرد.

بر اساس تعریف ارائه‌شده چنین تمدن‌هایی برای ادامه حیات باید در اطراف ستاره نزدیک خود یک کره دایسون را ایجاد کنند تا با جذب انرژی ساطع‌شده از ستاره، منابع لازم برای سرپا نگه داشتن تمدن را تامین کند.

در همین رابطه، دانشمندانی از دانشگاه‌های سوئد و آلمان با بررسی داده‌های فضاپیمای معرفی‌شده اعلام کرده‌اند که شواهدی از وجود کره‌های دایسون را در کیهان پیدا کرده‌اند و تخمین زده می‌شود که حداقل 8 هزار مورد از این کره‌ها و ابر سازه فرازمینی مربوط به آن‌ها در فضای اطراف سیاره ما وجود داشته باشد.

نشانه‌هایی از وجود 8 هزار ابر سازه فرازمینی در کیهان کشف شد!

یکی از جالب‌توجه‌ترین کاندیدهای معرفی‌شده از طرف دانشمندان این تحقیق ستاره‌ای به نام “TYC 6111-1162-1” است که احتمال وجود ابر سازه فرازمینی و یک کره دایسون کامل در اطراف آن از سایر ستاره‌های رصد شده بیشتر است.

مدتی پیش فضاپیمای گایا آژانس ESA اطلاعات لازم برای تهیه کامل‌ترین نقشه کهکشان راه شیری را تهیه کرده بود که در میان این داده‌ها شواهد مورد نظر دانشمندان اروپایی برای مطرح کردن ادعای وجود ابر سازه‌ های فرازمینی هم وجود داشت. گفته شده که بررسی‌های بیشتر در مورد ستاره TYC 6111-1162-1 و سایر اجرام آسمانی مشابه اطلاعات دقیق‌تری را در این رابطه در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

در گذشته هم چنین شواهدی در مورد کره‌های دایسون کشف شده بود، اما تمامی این پژوهش‌ها به دلیل پیدا نشدن مدارک محکم‌تری از وجود سازه‌ها متوقف شدند.

نشانه‌هایی از وجود 8 هزار ابر سازه فرازمینی در کیهان کشف شد!

البته باید توجه داشته باشیم که چنین کره‌ای لزوما نباید شبیه به یک پوسته کاملا گرد باشد و برخی متخصصان اعلام کرده‌اند که یک تمدن فرضی می‌تواند با قرار دادن تجهیزاتی مجزا در اطراف ستاره مورد نظرش انرژی مورد نیاز خود را تامین کند؛ به این ترتیب می‌توان گفت که شواهد لازم برای تایید وجود یک ابر سازه موجودات فضایی در کیهان طیف گسترده‌تری را شامل می‌شود و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک با جمع‌آوری اطلاعات بیشتری از طریق فضاپیمای گایا و یا تجهیزات مشابه، ابهامات این موضوع برطرف شوند.

جالب است بدانیم که ساکنین زمین هم به دنبال راهکارهایی برای ساخت یک کره دایسون در اطراف خورشید هستند و گفته شده که در پنج سال آینده اولین اقدام‌ها برای ارسال پنل‌های خورشیدی به نزدیکی ستاره منظومه ما انجام خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سلام به همه دوستان…. دوست عزیز من احمد جان دلبندم یه مقدار واقع گرا باش اینقدر روی تعصب نظر نده اخبار علمی حتی اگر در حد فرضیه هم که باشند مطلع شدن از آنها حق افراد علاقه مند است و کلی تحقیق کردن تا به این نتیجه رسیدن حالا شاید هم اشتباه باشد آخه پسر جان ناسا اطلاعاتی در زمینه ی همین فرا زمینی ها داره که به علت قدرت طلبی در اختیار عموم نمی گذارذ و فقط می خوان که در انحصار خودشون باشه بعد یه جوان های ساده و متعصب که چشم هاشون را تعصب و شعار های الکی بسته همچن نظراتی میگذارند البته خوب سنت به این که در مورد این چیزها فکر کنی نمیرسه حالا اشکال نداره بزرگ میشی شاید متوجه بشی در ضمن پسر خوب جن یه موجود متافیزیکیه مثل شیطان یا روح حتما میخواهی بگی اینها هم وجود نداره و فقط افراد در شرایط خاص قادر به دیدنش هستن اما فرازمینی ها موجود فیزیکی هستن مثل انسان اما به دلیل مخفی کاری های ناسا و بقیه سازمانهای هوا و فضایی جهان و البته مخفی کاری های خودشون من وشما قادر به دیدنشون نیستیم

  2. سلام
    اینا میگن پیدا کردن
    چرا مثل مابقی اجرام یا چیزهایی که پیدا میشه هیچ چیز در موردش نذاشتن
    فقد یک عکس کروی مشکی…
    اینا میگن 8 هزار عدد
    شوخی نیست
    بدون هیچ مدرک دیداری یا قابل لمسی
    بعدش نیاز به انرژی به این شکل خیلی مسخرس
    اگه پیشرفت به این درجه برسه نیاز به این شکل از انرژی میشه بچه بازی دوران احد دریانوس
    که همه تو خیالاشون داشتن ایندرو میدن
    این سطح از علم این مدل گرفتن انرژی نیاز نداره
    موفق باشید

  3. چرنده بجز جن و انسان چیز دیگه ای وجود نداره

  4. واقعا منم خسته نباشید میگم بهتون

  5. حالا چرا اینقدر امار دقیقه؟؟

  6. ووو چه خبر شگفت انگیزی ممنون که اخبار هوافضا رو بدون سانسور در سایت برای آگاه سازی و روشن کردن افکار عمومی راجب این موضوعات منتشر میکنید.