لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 2018

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 2018 با طراحی جدید معرفی شد

نسل جدید لپ تاپ های گیمینگ Razer، ریزر بلید 2018 (Razer Blade 2018) با ظاهری متفاوت، نمایشگر کم حاشیه، سخت افزار به روز شده مجهز به پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل Core i7 و قیمتی بالاتر معرفی شد.

سرانجام ریزر بلید 2018 معرفی شد. ریزر ظاهر این لپ تاپ گیمینگ را از سال 2013 تا به حال دست نزده بود که حالا دچار تغییرات اساسی شده و سخت افزار بروزی را نیز دریافت کرده است.

نخستین تغییر در طراحی از سال 2013

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 2018

ریزر بلید سال‌ها بود که تمرکز اصلی کمپانی ریزر در زمینه‌ی تولید لپ تاپ ها را به خود اختصاص داده بود. اما از وقتی این کمپانی از لپ تاپ جمع و جور ریزر بلید استیلث و مدل بالارده ریزر بلید پرو پرده برداری کرده است، مدل میان رده‌ی بلید از دید این شرکت خارج شده است. چهره‌ی این لپ تاپ از سال 2013 به بعد تغییری پیدا نکرد؛ گرچه ریزر سخت افزار داخلی آن را به مرور زمان تغییر داده است.

اما امروز همراه مدل جدید ریزر بلید 2018 ، این لپ تاپ نیز تغییراتی را دریافت کرده است که به طور کامل آن را متفاوت از گذشته کرده است. همراه با ظاهری جدید، یک نمایشگر بزرگ‌تر 15.6 اینچی، پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7 و کارت گرافیک دارای معماری Max-Q انویدیا، ریزر بلید 2018 حالا می‌تواند به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار تبدیل شود.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 2018

بزرگ‌ترین تغییری که می‌توان در ریزر بلید 2018 یافت، طراحی جدید آن است. ریزر به جای یک پنل 14 اینچی که در مدل‌های اولیه بلید قرار داشت حالا از یک نمایشگر 15.6 اینچی استفاده کرده است (این دقیقا کمک می‌کند تا بلید میان رده نسبت به بلید استیلث که سال گذشته نمایشگر آن از 12 اینچ به 13.3 اینچ تغییر پیدا کرد، تغییر پیدا کند). افزایش اندازه نمایشگر به معنای آن نیست که سایز کلی دیوایس نیز بزرگ‌تر شده است. به جای آن ریزر حاشیه‌های بزرگ کناری نمایشگر را حذف کرده است تا این لپ تاپ بزرگ‌تر تنها 0.4 اینچ عریض‌تر از مدل سال قبل باشد.

این کمپانی ادعا می‌کند که بلید جدید کوچکترین لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی بازار است و خود ما نیز با نگاهی به تصاویر منتشر شده از آن می‌توانیم به سادگی پی به این قضیه ببریم. ریزر همچنین طراحی بصری لپ تاپ ریزر بلید 2018 را با یک بدنه‌ی آلومینیومی مشکی همراه ساخته است و با توجه به حذف لوگوی برند خود، لبه‌های گردی را به ارمغان آورده است.

معرفی ویدیویی

اما در زیر قاب نیز تغییرات بزرگی وجود دارد. ریزر در حال حاضر سه گزینه‌ی نمایشگر شامل فول اچ دی 60 هرتزی با پیکربندی ارزان، یک نسخه فول اچ دی 144 هرتزی که برای بهترین تجربه گیمینگ مناسب است و یک مدل 4K با قابلیت پشتیبانی از لمس که همراه پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگ Adobe RGB‌ است را ارائه کرده است. متاسفانه در اینجا خبری از پشتیبانی تکنولوژی G-Sync انویدیا نیست که ریزر برای تمرکز بر بهره‌وری قدرت قید آن را زده است. علاوه بر این، تاچ بد دو دکمه نیز حالا جای خودش را به یک نسخه جدیدتر و بزرگ‌تر داده است که ویژگی‌های یکپارچه دکمه‌ها و پشتیبانی از درایورهای Windows Precision Touchpad را ارائه می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات مثبت ریزر بلید 2018 بخش‌های قابل ارتقا توسط کاربر است. بلید به صورت پیشفرض از یک رم 16 گیگابایتی برخوردار است و حافظه داخلی بین 256 یا 512 گیگابایتی از نوع M.2 SSD را ارائه می‌کند. اما کاربران می‌توانند رم را تا 32 گیگابایت و حافظه داخلی را تا 2 ترابایت ارتقا ببخشند. تمامی مدل‌های بلید جدید از پردازنده‌ی یکسان شش هسته‌ای Core i7-8750H‌ با فرکانس پایه پایه 2.2 گیگاهرتز و حالت توربو بوست 4.1 گیگاهرتز برخوردارند. در بخش گرافیکی قضیه، شما می‌توانید بین دو کارت گرافیک GTX 1060 یا GTX 1070‌ یکی را برگزینید که هر دو دارای بهینه‌سازی‌های طراحی معماری Max-Q شرکت انویدیا هستند.

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 2018

در بخش درگاه‌های ارتباطی، ریزر بلید 2018 ارائه کننده یک درگاه تادربولت 3، یک درگاه Mini DisplayPort و HDMI است. به لطف این درگاه‌ها بلید جدید می‌تواند به صورت همزمان 3 نمایشگر دیگر را به جز نمایشگر داخلی خود روشن کند.  در اینجا 3 درگاه USB 3.1 نوع A و یک درگاه برای شارژ نیز قرار دارد. برای ارائه یک عمر باتری خوب نیز ریزر از یک باتری 80 وات ساعتی استفاده کرده است. این باتری علیرغم یک نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده 6 هسته‌ای، همچنان با هر بار شارژ عملکرد خوبی را ارائه می‌کند.

قیمت ریزر بلید 2018

بلید جدید از همین امروز با قیمت پایه 1899 دلار برای مدل مجهز به نمایشگر 60 هرتزی، کارت گرافیک GTX 1060 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی SSD به فروش می‌رسد. مدل 144 هرتزی آن نیز همراه با کارت گرافیک یکسان، اما حافظه 512 گیگابایتی 2199 دلار قیمت دارد که با کمی هزینه‌ی کمتر می‌توانید یک کارت گرافیک GTX 1070 را برای آن انتخاب کنید. گران‌ترین مدل این لپ تاپ نیز همراه با نمایشگر 4K، کارت گرافیک GTX 1070 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD با قیمت 2899 دلار به فروش خواهد رسید.

تمامی این موارد از نسخه جدید ریزر بلید لپ تاپی جذاب، جدید و بسیار مناسب برای کسانی ساخته است که به دنبال خرید یک لپ تاپ گیمینگ قابل حمل هستند تا علاوه بر ارائه امکانات گیمینگ بالارده، لپ تاپشان از نظر ظاهری نیز زیبا باشد.