5 راه مراقبت از خود

5 راه مراقبت از خود اگر همیشه تحت فشار و استرس هستید

برایان تریسی 5 راه مراقبت از خود را برای افرادی توصیه می‌کند که همواره در یک زندگی تحت فشار و پر استرس قرار دارند. با این 5 راه، شما می‌توانید زندگی آرام و موفقی برای خود بسازید.

ما در یک دنیای سریع زندگی می‌کنیم و گاهی موفقیت در مواقعی که تحت فشار هستید، نیازمند آن است که خیلی سریع بتوانید خودتان را با محیط وفق دهید. متاسفانه قرار گرفتن در این وضعیت سرشار از فعالیت‌ها اغلب منجر به نادیده گرفتن نیازهای ساده‌ی شما می‌شود. بیایید در این مقاله نگاهی به راه‌هایی برای مراقبت از خود بی‌اندازیم که اگر می‌خواهید همیشه در سلامت کامل به سر ببرید و انسان موفقی باشید باید به آن‌ها توجه کنید.

اگر شما هم به خاطر مشغله‌ی زیادی که دارید، نسبت به نیازهای اولیه خود بی‌توجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما این راه‌های مراقبت از خود که توسط برایان تریسی مشخص شده است را در پیش بگیرید.

5 راه مراقبت از خود از زبان برایان تریسی


1 – رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

5 راه مراقبت از خود

اول از همه، غذاهای سالم میل کنید. یک واقعیت تلخ این است که غذاهای سهل و آسان یا همان فست فودها، از سلامتی کمتری برخوردارند. اغلب مردم هم در راستای تلاش برای صرفه جویی در وقت، به سمت فست فودها گرایش پیدا می‌کنند.

با این حال، یکی از مهم‌ترین موارد مراقبت از خود تغذیه‌ی شما است. حداقل یک بار در روز به خود برای تهیه یک وعده غذایی سالم زمان بدهید یا با رفتن به یک رستوران، گزینه‌های سالم‌تر را انتخاب کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب و میل کردن تنقلات سالم در طول روز مانند میوه‌ها، ماست، سبزیجات و غلات کامل از واجبات یک رژیم غذایی خوب است. خورد مواد طبیعی غنی از ویتامین‌ها، فیبرها و چربی‌های سالم می‌تواند سلامت ذهن و جسم شما را تضمین کند.

پس خوردن یک وعده غذایی سالم زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. علاوه بر این حتی مزیت‌های فراوانی برای سلامت و جسم شما به همراه دارد.

2 – خواب کافی داشته باشید

5 راه مراقبت از خود

دومین راه مراقبت از خود داشتن خواب کافی است. برای افرادی که مشغله‌ی زیادی دارند، استراحت شبانه کافی اغلب یکی از دغدغه‌هایی است که دستیابی به آن سخت می‌شود.

واقعیت این است که بدون خواب کافی، نه تنها کار سختی برای مراقبت از خودتان دارید، بلکه کارایی شما نیز کمتر می‌شود و بیشتر وقت شما بدون سودمند بودن سپری می‌شود. توصیه می‌شود هر کس در طول شب 7 الی 8 ساعت خواب داشته باشد. با رفتن به خواب در یک زمان معین از شب، ذهن شما یک برنامه معین برای خواب را دریافت می‌کند و ساعت داخلی بدن شما آرام خواهد شد تا انرژی بیشتری در صبح داشته باشید. گوش دادن به بدنتان، اجازه راه اندازی مجدد آن را می‌دهد.

اگر تعهد به استراحت را بپذیرید، مطمئن خواهید شد که این چند ساعت خواب طولانی، در دراز مدت ارزشمند خواهد بود. شما حالا آماده هستید تا تمامی وظایفتان را به طور موثر و کارآمد انجام دهید.

3 – تسکین دهنده‌ی استرس خود را پیدا کنید

5 راه مراقبت از خود

یادگیری نحوه‌ی مقابله با استرس در یک راه سالم می‌تواند به طور معجزه آسایی استرس را از زندگی شلوغ شما دور کند. استرس و فشار زیاد در اغلب موارد مکمل یکدیگر هستند.

این امر برای هرکسی که زندگی سریعی دارد مهم است که چگونه با استرس خود به نحوه‌ای که موثر و سالم باشد مقابله کند. اما در نهایت، تصمیم شما برای مقابله با استرس یک تصمیم شخصی است. برخی روش‌ها ممکن است در اشخاص مختلف، پاسخ متفاوتی دهند.

یک روش عالی رهایی از استرس که مورد علاقه من هم هست، مدیتیشن است. مدیتیشن به شما امکان می‌دهد ذهن خود را پاک کرده و آرام کنید و به نوعی با تنظیم مجدد آن، هرگونه استرس را پاک کنید.

ممکن است برای شما روش کاهش استرس دیگری بهتر باشد، مهم این است که شما با یک منبع سالم از استرس خود در زندگی رهایی یابید.

4 – صرف وقت با خانواده و دوستان

5 راه مراقبت از خود

چهارمین گام در مراقبت از خود ، صرف کردن وقت با افرادی است که برای شما مهم هستند. یک موضوع مشترک برای کسانی که در یک وضعیت آشفته قرار دارند، این است که بسیاری از چیزهای مهم را به خاطر زمان فدا می‌کنند.

متاسفانه یکی از این موارد که جزو مهم‌ترین آن‌ها نیز هست، وقت صرف کردن با خانواده و دوستان است. با این حال به خاطر خود و افرادی که دوستشان دارید، ضروری است که مدتی از زمان خود را در طول هفته با آن‌ها سپری کنید. شاید آن یک صبحانه یا شام خانوادگی باشد یا شاید بیرون رفتن و گردش در آخر هفته همراه دوستانتان باشد.

مطمئن باشید هر چه به این موارد توجه کنید، شما راهی را پیدا خواهید کرد تا بتوانید صرف وقت با دوستان و خانواده را در برنامه هفتگی خود بگنجانید. هیچ چیزی مهم‌تر از مراقبت از خود و توجه به دیگران نیست.

5 – کمی به خود استراحت دهید

5 راه مراقبت از خود

اطمینان حاصل کنید که زمان را برای خودتان برنامه ریزی کرده‌اید. همانطور که صرف وقت با خانواده و دوستان مهم است، صرف زمان برای خودتان به تنهایی نیز مهم است. این  شامل کار کردن به تنهایی نمی‌شود، بلکه باید کمی ریلکس کرده یا از انجام یک فعالیت با خودتان لذت ببرید.

شما ممکن است بخواهید این تایم را با خواندن مجله، نوشتن در دفترچه شخصی خود، یک حمام گرم یا هر چیز دیگری سپری کنید. مهم این است که هر کسی نیازمند کمی زمان برای تنهایی با خود است تا بتواند سلامت روح خود را حفظ کند. هر کس دیگری که در زندگی ما هست نیز به این زمان نیازمند است.

همانند هر چهار مورد فوق‌، صرف زمان به تنهایی نیز به معنای این نیست که ساعت‌ها در طول روز را به تنهایی بگذرانید. این زمان حتی فقط 20 الی 30 دقیقه قبل خواب یا در صبح زود نیز می‌تواند باشد. معیشت در یک زندگی متعادل برای موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی شما ضروری است. حال چه آن کاری و چه شخصی باشد.

با یک ذهن سالم، شما قادر خواهید بود تا به شکوفایی برسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خب دلیل استرس ما نرسیدن به همین چیزاس

  2. دقیقا هیچ کدوم از اینارو وقت نمیکنیم

  3. من گاهی اوقات به خودم میگم ای کاش تو قطب شمال به دنیا آمده بودم نه اینجا

  4. با این همه استرسی که برای ما جوونا تو جامعه درست کردن رسیدن به سن 40 سالگی هم برامون یه آرزوه