اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

اختراعات گمشده نیکولا تسلا لیستی شامل ایده‌های انقلابی این دانشمند برجسته و تکرار نشدنی عصر ماست که در صورت رسیده به بهره‌برداری گسترده، هرکدام از موارد آن وضعیت جهان را به شکل کلی و بنیادی تغییر می‌دادند.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا (Nikola Tesla) فهرستی شامل 5 اختراع عجیب و شگفت‌انگیز این دانشمند فقید است که هرکدام جنجال‌های مخصوص خود را دارند. تسلا که به عنوان یکی از برجسته‌ترین نوابغ تاریخ شناخته می‌شود تا به امروز با ایده‌هایش بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را تغییر داده است، اما اینطور که به نظر می‌رسد، در صورت محیا بودن شرایط این دانشمند بزرگ توانایی ایجاد دگرگونی‌های عظیم‌تری را هم داشته است.

به طور کلی هر ایده انقلابی که باعث تغییر دادن وضعیت زندگی افراد جوامع شود، موجب نارضایتی اشخاص سودجویی خواهد شد که از روش‌های پیشین زندگی مردم کسب درآمد می‌کنند؛ مثلا استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر کسب درآمد ثروتمندان از صنعت سوخت‌های فسیلی را به خطر می‌اندازد.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

در این مورد به خصوص هم تسلا اختراعات انقلابی را در طول حیاتش به نام خود ثبت کرده بود که هرکدام پتانسیل تغییر وضع جوامع و کوتاه کردن دست افراد سودجو و ثروتمندان دنیا از برخی منابع را داشتند؛ با این تفاسیر در ادامه به بررسی چند اختراع گمشده نیکولا تسلا خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

5 مورد از اختراعات گمشده نیکولا تسلا

1. اشعه مرگ

نیکولا تسلا در دهه 30 میلادی ادعا کرد که پرتو مرگباری به نام تلفورس (Teleforce)‌ ساخته است که امکان شلیک مقدار زیادی انرژی را به سمت یک هدف مشخص دارد؛ این دانشمند اعلام کرد که سلاح مورد نظر می‌تواند برای از بین بردن هواپیماهای دشمن و تجهیزات مشابه دیگر استفاده شود، اما از آنجایی که این وسیله باعث برتری کامل یکی از طرف‌های درگیر بر دیگری می‌شد، تسلا از تحقیقات بیشتر در مورد تلفورس و ساخت تجهیزات مخرب بر اساس تکنولوژی این سلاح جلوگیری کرد.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

گفته شده که اشعه مرگبار و خطرناک سلاح تلفورس بیش از 300 کیلومتر برد داشته است؛ تسلا در این رابطه گفته بود که در زمان مطرح شدن ایده تلفورس افرادی برای سرقت اطلاعات موجود در این مورد به منزل او رفته بودند، اما این افراد امکان دستیابی به دانش سلاح اشعه مرگ را نداشتند.

2. نوسانگر تسلا

مورد بعدی لیست اختراعات گمشده نیکولا تسلا کمی عجیب‌تر به نظر می‌رسد؛ در سال 1898 این دانشمند نابغه گفته بود که نوعی نوسان‌ساز کوچک را ساخته است که با متصل شدن به قسمتی از دفتر کارش می‌تواند کل ساختمان را تکان دهد و به گونه‌ای زلزله ایجاد کند!

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

پس از اینکه تسلا متوجه آثار فاجعه‌بار گسترش استفاده از این وسیله شد، با یک چکش نوسانگر را از بین برد و از کارمندانش خواست تا در این رابطه صحبتی نکنند؛ البته برخی نظریه‌پردازان گفته‌اند که دستگاه عجیب تسلا در پروژه‌هایی مانند هارپ مورد استفاده قرار گرفته است.

3. الکتریسیته مجانی

با حمایت سرمایه‌گذاری به نام جی پی مورگان (J.P. Morgan)، تسلا در بین سال‌های 1901 تا 1902 سازه‌ای بزرگ به نام برج واردنکلیف (Wardenclyffe Tower) را در نیویورک آمریکا ساخت. مورگان در ابتدا تصور می‌کرد که هدف از ساخت این برج ایجاد ارتباط بدون سیم بین مناطق مختلف دنیا بود، اما تسلا ایده بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند و هدف این مهندس خلاق مجانی کردن الکتریسیته بود.

ایده اصلی این مورد از اختراعات گمشده نیکولا تسلا به استفاده از زمین به عنوان یک رسانا مربوط می‌شد و گفته شده که برج واردنکلیف قرار بوده که بخشی از پروژه‌های جابه جایی پیام و تامین برق از طریق رسانایی در پوسته زمین باشد.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

تصویری از برج واردنکلیف

البته همانطور که انتظار می‌رود، جدا از جنبه‌های واقع‌گرایانه قضیه مجانی کردن الکتریسیته جلوی کسب درآمد افراد بیشماری را در سراسر جهان می‌گیرد و ادعا شده که اگر ایده تسلا عملی می‌شد، ساکنان زمین می‌توانستند با فرو کردن میله‌ای در زمین از برق مجانی استفاده کنند و وضعیت تامین انرژی سیاره به صورت کلی دگرگون می‌شده است.

با این تفاسیر نظریه‌پردازان ادعا کرده‌اند که ثروتمندان حوزه صنعت انرژی از پیشرفت این پروژه جلوگیری کردند و جی پی مورگان هم پس از مدتی تامین سرمایه لازم برای ایده را متوقف کرد؛ تسلا در سال 1906 پروژه برق مجانی را به کلی رها کرد.

4. بشقاب پرنده

در سال 1911 نیکولا تسلا در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک هرالد (New York Herald) گفت که مشغول ساخت دستگاهی با توانایی مقابله با نیروی جاذبه زمین است؛ تسلا گفته بود که این وسیله بدون نیاز به بال و یا تکنولوژی‌های مورد استفاده در وسایل پرنده آن دوران، می‌تواند برای مدت زیادی در آسمان پایدار باشد و از جریان‌های مختلف هوایی و مشکلاتی که برای هواپیماها وجود دارد، در امان بماند.

همچنین، امکان حرکت با سرعت زیاد و در جهت‌های مختلف، بدون نیاز به پیشرانه وسایل پرنده آن زمان هم از دیگر ویژگی‌های این مورد از اختراعات گمشده نیکولا تسلا بود.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

گفته شده که انرژی این وسیله از طریق سیستم الکتریسیته مجانی تسلا تامین می‌شده، اما از آنجایی که ایده چنین دستگاه ضد جاذبه‌ای در مراحل ابتدایی توسعه صنعت هوانوردی ارائه شده بود و در آن زمان استفاده از سوخت‌های فسیلی برای راه‌اندازی وسایل نقلیه مرسوم بود، مورد چهارم از لیست اختراعات گمشده نیکولا تسلا هم سرنوشتی مشابه ایده برق مجانی داشتن.

5. کشتی‌های هوایی پیشرفته

تسلا زمانی ایده کشتی‌های هوایی الکتریکی که می‌توانستند در ارتفاع 13 کیلومتری زمین پرواز کنند و انرژی آن‌ها از الکتریسیته موجود در محیط تامین می‌شود را مطرح کرده بود؛ گفته شده که در صورت عملی شدن، این وسایل پرنده نیازی به سوخت‌گیری و تامین انرژی از طریق منابع تجدید ناپذیر نداشتند و مسافران آن‌ها می‌توانستند در طول 3 ساعت مسافت بین لندن تا نیویورک را طی کنند.

از طرف دیگر صحبت‌هایی هم در مورد استفاده از کشتی‌های هوایی بدون سرنشین که بین نقاط از پیش تعیین شده جابه‌جا می‌شوند، مطرح شده بود.

اختراعات گمشده نیکولا تسلا که می‌توانستند دنیا را تغییر دهند!

از زمان مرگ تسلا تاکنون بحث به سرقت رفتن ایده‌ها و نوشته‌های این دانشمند توسط اف بی آی آمریکا داغ بوده و بسیاری گفته‌اند که این سازمان پس از درگذشت تسلا برای مدتی طولانی دانش به جا مانده از این نابغه را در اختیار خود داشته است.

شایعه‌ها در این رابطه اخیرا به واسطه قانون آزادی جریان اطلاعات ایالات متحده تایید شده‌اند و از طرف دیگر، می‌بینیم که در عصر حاضر پهپادهای نظامی توان حمل موشک‌های مختلف را دارند و امکان مسافرت افراد بین نقاط مختلف جهان، در زمانی بسیار کوتاه فراهم شده است.

بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که اختراعات نیکولا تسلا از زمان او جلوتر بودند و احتمال اینکه در آینده نبوغی تا این حد شگفت‌انگیز مجددا در خدمت بشریت قرار بگیرد آنقدرها هم زیاد نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

45 دیدگاه

  1. فاطمه جوانمردمهدی آبادی

    خیلی خوبه ود من چیزی درمورد نیکولا تلسا نمیدونستم

  2. من یه دستگاه ساختم که آدمو به آینده میبره ولی ترسیدم کارهای نادرست با اون انجام بدن بعد با بنزین آتیشش زدم

  3. من چیزای دیگه ای هم شنیده ام. یکی میگفت یکی از یافته های تسلا این بوده که اگر به یک جسم به اندازه کافی نیروی مثبت بدی خودشو توی یه جای دیگه دنیا کپی میکنه!! یه جورایی انگار برمیگرده به مکانیک کوانتوم!! اگر این کار ممکن باشه حتی میشه سفر توی زمان رو ممکن کرد! به نظر من هرکسی میتونه یه تسلا واسه خودش باشه فقط باید کِرمِ خلاقیت و متفاوت فکر کردن رو توی وجودش پرورش بده.

  4. تسلا بزرگترین مخترع نابغه زمان خود بود. این دانشمند صربستانی الاصل ساکن آمریکا ، اختراعات و دستاوردهای بیشماری در زمینه برق به جهانیان عرضه کرد اما متاسفانه به علت مشغولیت شدید فکری و مطالعاتی خود ، در ارائه رسمی آنها به جهان اقدامی شایسته یا بموقه انجام نمیداد(او آنقدر سرگرم مطالعه و تخقیقات خود بود که تا پایان عمر مجرد ماند) مثلا اختراع رادیواز کارهای مسلم تسلا است اما مارکونی با مشابه سازی نمونه تسلا آنرا به نام خود ثبت کرد از طرفی تسلا پس از قرارداد همکاری با ادیسون در کارگاه اومشغول کار شد و بسیاری از اختراعاتی که به ادیسون نسبت میدهند محصول پژوهشهای شبانه روزی تسلا بوده است (از جمله گرامافون یا ضبط صوت) حال آنکه ادیسون یک مرد تاجر مسلک بود به گونه ایکه سرانجام در پرداخت سهم مالی به تسلا ، خست ورزید وآن دانشمند پرکار مجبور به جدایی از ادیسون شد. تولید جریان متناوب ، ساخت موتور الکتریکی ، ترانسفورماتور، تولید اشعه ایکس و تهیه اولین عکس ازاستخوان بدن انسان ، ارتباط بیسیم از مهمترین اختراعات این نابغه خلوت گزین است.
    تسلا از طریق اختراعات خود به ثروتی قابل توجه رسید اما همه آنرا صرف تاسیس آزمایشگاههای تحقیقاتی کرد و با کمال تاسف سالهای پیری را در فقروسختی زیاد درهتلی می گذراند که در همان جا چشم از جهان فرو بست .
    روحش شاد و راهش عبرت آموز باد

  5. سلام میخواستم در مورد چند چیز توضیح بدم
    1/ادیسون برق را اختراع نکرد بلکه لامپ توسط ایشون اختراع شد
    2/این جریان برق رایگان نه به این صورت بود که روی زمین برق باشه و مارو هم برق بگیرا یا مثلا طراحیش طوری باشه کا مارو نگیره بلکه میخواسته برق رو به صورت WIFIبه دستگاه ها انتقال بده وهیچ وقت تمام نشه و اگر در ان زمان موبایل بود دیگر لازم به شارزر نبود وچون برق تمامی نداشت و به صورت نامحدود بود هیچ هزینه ای در مورد برق برای ما وجود نداشت ولی به خاطر وجود چند نفر سود جو که دخلشون با پول برق پر میشد و الان هم از امثال اون ها در کشورمون وجود داره تسلا نمیتونست این طرحشو ایجاد کنه
    3/ و این دستگاه نوسان گر به این شکل کار میکرد که امواج لرزه ای داخل زمین را به خود جذب میکرد و به همین دلیل یه نوع زلزله مصنوعی ایجاد میکرد.
    باتشکر برای اینکه خوندید.

  6. یه زمانی به تلویزیون میگفتن دجال چون نمیتونستن ماهیتش رو درک کنن اونایی ک میگن الکیه هم همینه قضیشون

  7. همیشه و همیشه در طول تاریخ از علم به عنوان ابزار در سیاست استفاده میشده.سیاست.سیاست.طمع یه عده انسان خود خواه که به هیچ چیز به جز قدرت اهمیت نمیدن.هیچ وقت هیچ کس به دانشمندا اونطور که باید اهمیت ندادن..برای پیشرفت علم برای اینکه دنیای خوبی بسازیم!حیف و صد حیف.به امید روزی که هیچ استعدادی تلف نشه و از علم برای اهداف سود جویانه استفاده نشه!هر چند باورش سخته….

  8. انقدر انسان جاه طلبه که حد نداره من حیوان و حیات وحش و خیلی دوست دارم چون توش بویی از خیانت و….نمیاد ادمهایی همیچون نیکولاس تسلا که میتونستند زمین رو به جایی خیلی بهتر از الان برای ادامه حیات تبدیل کنند اخر در تاریخ ۷ ژانویه ۱۹۴۳ در فقر و گمنامی دیده از جهان فروبست و امثالی مثل کیم کار داشیان برای ……بزرگشون دلار دلار پول میگیرن کسی که تمام سرمایه خخودشو داد تا علم بدست بیاره تا روز به روز به قدرت علم بیشتر پی ببره اخر از فقر میمیره و من هرچه میگزره از انسان بیشتر متنفر میشم چرا که دیگه فرقی با حیوان نداره حقیقت تلخه من از همه معذرت می خوام

  9. در مورد نابغه بودن نیکلای این رو باید بگم که ایشون تنها و اولین کسی بود که تونست از وجود ماهواره شوالیه تاریکی رو که منشاء فرا زمینی داره با خبر بشه .و تونست اون رو رهگیری کنه و این اکتشاف به نام ایشون ثبت شده .
    در موزد ماهواره شوالیه تاریکی باید بگم این ماهواره حدودا 13000 هزار سال هست که در مدار زمین هست که متعلق به مرمانی از سیاره کوانتینا هست که هم اکنون در منطقه 51 در حال رفت امد به زمین و سیاره خودشان هستند .
    به گفته بوید بوش من دانشمند فقید ناسا که اسناد محرمانه ای رو قبل از مرگ خود در یک ویدو نیم ساعتی به اعلان عمومی در اورد .
    در این باره توضیح کامل و جامع داد

  10. بادرود
    یکی ازاختراعات بزرگ وعجیبه تسلاکه میتونست دنیارودگرگون کنه ومدارک ومستنداتش پس ازمرگش ازاتاقش درهتل محل زندگیش توسط اف بی آی ربوده شد،سیستمی بودکه میتونست بیابانهاروتبدیل به مناطق سرسبزومراتع وجنگل بکنه یعنی میشدبااین سیستم بیابان زدایی کرد،امابازهم متاسفانه به دلیل وجودانسانهای جاه طلب ومنفعت طلب این پروژه هم به نتیجه نرسید.
    درموردپروژه ی اشعه ی مرگ تااونجاکه بنده مطالعه کردم تسلاطرحشومتوقف نکردبلکه دراوایل شروع جنگ جهانی دوم وبه دلیل بحرانی بودن اوضاع اولویت روبه بمب اتم اینشتن دادن چون آماده ی استفاده بودوبودجه ی وزارت دفاع هم به این پروژه اختصاص پیداکردودرنتیجه پروژه ی اشعه ی مرگ تسلابه نتیجه نرسیدکه البته جدیدن اسراییل وآمریکاچنین سلاحی روساختن وروی یک ناوجنگی مستقرش کردن که قادره باپرتوهاواشعه ی لیزرهواپیماهاوکشتیهای جنگی ودیگرادوات نظامی رو موردهدف قراربده وسرنگون کنه،اگه اشتباه نکنم ارسطوهم سلاحی شبیه به همین سلاح طراحی کرده بودکه ظاهرن بااستفاده ازیک آینه یاذره بین خیلی بزرگ قادربوداشعه ی خورشیدرو روی کشتیها متمرکزکنه واونهاروبه آتش بکشه.البته دقیقن مطمعن نیستم ارسطوبوده یاخیر.
    تسلادرذهنش رویای پدیدآوردن شهرومکانی به مانندقاره ی آتلانتیس رو میپروروند که دراون تمام سیستمهاوخودروهاوتجهیزات به کمک انرژیهای تجدیدپذیری که ازنوعی سنگهای کهربایی تامین میشدن وبصورت تابش وبیسیم کارمیکردن.
    جالبه وقتی که بسیاری ازاین اختراعات وتحقیقات دانشمندان ومخترعان گوناگون روکنارهم میزاریم دقیقن مثل قطعات یک پازل میمونن که نشون میدن چنین تکنولوژیهایی دورازدسترس نیستن وقابل استفاده وبهره برداری هستن وتنهابایدتجهیزاتشون ساخته بشه ،دقیقن مثل پروازمیمونه که درقرون گذشته هیچ انسانی باورش نمیشدکه روزی انسانهاقادربه پروازباشن وچنین افکاری رومسخره میکردن امابااختراع ابزارموردنیازپریدن انسان هم تونست این آرزوی دیرینه اشوبه واقعیت تبدیل کنه ومن باوردارم که انسان درراه جاودانه شدن وبی مرگی قدم گذاشته وبه زودی به این مهم دست پیدامیکنه.
    باسپاس ازمطالبتون

    • راستش درست می گی من خودم نزدیک چهار پنج ساله روی اشعه مرگ کار می کنم، در دنیا فقط معدود کسایی هستن که علم رو به همه‌چیز ترجیح می‌دهن، مثل همین تسلا که از نابغه ترین انسان های دوران بوده،من از وی و از انیشتین و نیوتون و سایر دانشمندان بزرگ به عنوان معلم و استاد یاد می کنم، امید وارم یک روز بتونم جاپام رو فراتر از جاپای آنها بگذارم، برای شادی روح گرامی همه آنها صلوات.

  11. اون ی نابغه ب تمام بود….واقعا هیچ نابغه ای و مخترعی ب پای این نیس..این چیزایی ک ساخته اونم تو اون زمان واقعا حیرت انگیزه..!!!! ولی حیف ک ازش قدردانی واز کاراش استقبال نکردند!!

  12. اون ی نابغه ب تمام بود….واقعا هیچ نابغه ای و مخترعی ب پای این نیس..این چیزایی ک ساخته اونم تو اون زمان واقعا حیرت انگیزه..!!!! ولی حیف ک ازش قدردانی واز کاراش استقبال نکردند!!

  13. بازیه اردر ۱۸۸۶ گرافیکش واقعیه این شخصم به عنوان مخترع هست که سلاحای برقیه قشنگی میسازه

  14. من خودم تخصصم برقه،واقعا بالاتراز یه نابغه اونم صدوبیست ساله پیش طرح لیزر،ک امروز ارتس امریکا داره رو داده،یا برق رسانیه زمینی،درضمن دستگاه لرزه گرشم غیرواقعی نیست،زمین به یه سری فرکانس هاواکنش نشون میده،مثلا شکستن سنگهاباامواج،همینطور دستگاه ضدگرانش.
    البته بشخصه مطمئنم ایالات متحده همه ی این دستگاهاروساخته.
    یه مهندس ایرانی سیستم آبسوزماشینوطراحی کرده،که اتومبیل باآب کارمیکنه.جالبه این تکنولوژیو،امریکا۶۰سال قبل روی جیب های جنگیش پیاده کرده.پس ممکنه وچیزه عجیبی نیست اصلا.

    • متاسفانه ماشین آب سوز دکتر زرگانی مورد استقبال مسئولین قرار نگرفت و حتی تهدیدش کردند

      • داداش تا منفعت و مصلحت عده ای تو سر کیسه کردنه خب تهدید میکنند نه استقبال دست به دلم نزن یکی را میشناسم با ترکیب دو موتور سیکلیت پرواز کرد
        بردنش یکماهی بازجویی مخش شستشو دادند و الان تا سر کوچه بیاد گم میشه هر کس میگه دروغ میگم بیاد نشونش بدم
        تف به ذات مافیای ثروت

  15. دانشمند بزرگی بود ماشین زمان ساخته بود. دیگه مثه این که وجود نداره

  16. سلام مطالب خیلی خوبی بود ممنون از گجت

  17. قبل از این توی قران همش اومده بوده

  18. واقعا دمش گرم من تاحالا راجب خیلی دانشمندا تحقیق کردم
    والا اینجور کسی رو واسه اولین باره دارم میبینم خیلی کنجکاو
    شدم لطفا بیشتر راجبش پست بزارید

  19. لطفاً اگه میشه بیشتر درباره این دانشمند فوق العاده پست بذارید

  20. روحش شاد و یادش گرامى!

  21. چتاش دیگه خیلی فضایی بود دسگاه به اون کوچکی چ جوری میخواد زلزله درست کنه

  22. آدم باور نمیکنه، من که عقلم قد نمیده حداقل چند موردش منطقی به نظر نمیاد، شبیه عالم رویاست

  23. سلام
    حیف همیچین انسانهایی که تو زمان درستی بدنیا نیامدن
    وگرن بشر خیلی جلوتر از الانش بود

  24. پس چرا تا حالا اسمی ازش نبوده