گلکسی S9

کیفیت صدای فوق‌العاده گلکسی S9 با بلندگوهای استریو

گوشی های پرچمدار گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ با بلندگوهای استریو، در بخش کیفیت صدای گوشی های هوشمند تحول ایجاد کردند. در ادامه با چگونگی به دست آمدن کیفیت صدای چشمگیر سامسونگ گلکسی اس 9 آشنا می‌شوید.

برداشت عمومی این است که گوشی های هوشمند کیفیت صدای بالایی ندارند، اما ورود گوشی‌های گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و اس 9 پلاس سامسونگ با بلندگوهای استریو همه چیز را تغییر داد.

بلندگوهای این پرچمداران جدید سامسونگ توسط متخصصان شرکت AKG تنظیم شده است. وقتی موسیقی موردعلاقه‌تان را یک بار در این بلندگوها گوش ‌کنید صداهایی را می شنوید که شاید تاکنون به گوش‌تان نخورده باشد. این کیفیت وقتی با صدای فراگیر Dolby Atmos ترکیب می‌شود، تماشای فیلم در گوشی را به تجربه‌ای خاص‌تر از همیشه تبدیل می‌کند که شما را در فضایی شخصی و نزدیک به اتفاقات فیلم قرار می‌دهد.

گلکسی S9

متخصصان شرکت سامسونگ برای رسیدن به این کیفیت صدای چشم‌گیر راه درازی را رفتند. از تعریف مسئله تا امتحان روش‌های مختلف و یافتن راه‌حل تا اعمال آن به زیباترین روش ممکن.

کیفیت صدای گلکسی S9 چگونه به دست آمد؟

1. تعریف مسئله

گوشی های تلفن همراه به احتمال بسیار زیاد تنها یک بلندگو در قسمت پایینی خود دارند. این یعنی امواج صدا تنها در یک جهت حرکت کرده و تجربه شنوایی شما را به صورت کلی محدود می‌کنند. از سوی دیگر به خاطر آن که این گوشی‌ها برای راحتی ما باید کوچک ساخته شوند، بلندگوهایشان هم کوچک است در نتیجه امکان ایجاد صداهای باس بسیار محدود می‌شود.

گلکسی S9

2. هدف

بر اساس همین مشکل تصمیم گرفتیم گوشی هوشمندی با چند بلندگوی دینامیکی بسازیم که به راحتی در دست کاربر نیز جا بگیرد. ما معتقدیم وقتی صدا از چند جهت و از قسمت‌های مختلف گوشی پخش شود، تماشای فیلم روی گوشی به اندازه تماشای آن در سینما لذت‌بخش می‌شود.

3. ایده

ما برای این که بتوانیم یک تجربه صوتی سه بعدی را در گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ ایجاد کنیم، تصمیم گرفتیم یک بلندگوی دینامیکی دیگر را هم داخل گوشی جا بدهیم. بالای گوشی بهترین جا بود چرا که امکان پخش صدای استریو را فراهم می‌کرد، اما معنی این کار آن بود که باید اجزای داخلی گوشی مانند دوربین جلو و اسکنر عنبیه چشم را جابجا می‌کردیم تا جا برای بلندگو باز شود. مهم‌تر این که باید بلندگویی طراحی کنیم که در عین قدرتمند بودن به اندازه کافی باریک باشد تا مزاحم نمایشگر بدون مرز (Infinity Display) گوشی نشود.

گلکسی S9

4. راه حل

مهندسان بخش‌های مختلف سامسونگ برای جاگذاری اجزای داخلی گوشی و البته بزرگتر کردن بلندگوی موجود گوشی تا 1.5 برابر با هم همکاری کردند. تغییر ساختار سینتیک بلندگو برای ایجاد فضای کافی هم حدود یک سال وقت بخش طراحی سامسونگ را به خود اختصاص داد. البته به دلیل شکل خاص گلکسی S9 و S9+، اندازه این دو بلندگو تفاوت‌های جزیی با هم داشتند. به همین دلیل بود که مجبور شدیم برای ایجاد توازن در شدت صدای خروجی، بلندگوها را تنظیم کنیم. در آخر کار هم تداخل امواجی قطعات دیگر را کاهش دادیم که در آنها هم از مغناطیس استفاده شده بود تا چنین تداخلی منجر به نویز یا اختلال استاتیک در بلندگوها نشود.

گلکسی S9

5. نتیجه

بعد از اعمال این تغییرات توانستیم سیستم صوتی گلکسی S9 و S9+ را به گونه ای ایجاد کنیم که صدایی تا 1.4 برابر بیشتر از گلکسی S8 (3 تا 4 دسی‌بل) تولید می‌کند. اضافه کردن افکت Virtual Surround هم یکی دیگر از نتایج همکاری سامسونگ با Dolby Atmos بود که توانایی‌ بلندگوهای استریو را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در این حالت Dolby Atmos به جای ترکیب کردن کانال‌های مختلف، صدا را در یک محیط صوتی سه بعدی قرار می‌دهد که در نتیجه شنونده احساس می‌کند صدا از جهت‌های مختلف می‌آید. متخصصان صدا در AKG با تنظیم دقیق بلندگوهای این گوشی توانستند بازه باس را افزایش داده و صداهای بسیار بلند را هم بدون هیچ‌گونه اختلالی پوشش دهند. این نوآوری‌ها در کار هم به گلکسی S9 و S9+ امکان می‌دهد تا تجربه صوتی منحصربه‌فردی را خلق کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سامسونگ توی همه چی از هشون سر تره

  2. براووووو سامسونگ …. به کاسه کوزه هواوى – شیائومى – اپل – نوکیا – اچ تى سى….!!!
    😀

  3. اس 9 رفته روی یه قابلیت هایی کار کرده که اصلن بدردر بخور نیست

  4. کیفیتن صدا بشه چی ؟؟