آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

بررسی خودرو کراس اوور لوکسژن U5 ؛ اولین خودرو تایوانی بازار ایران

در آستانه‌ی ورود خودرو لوکسژن U5 به بازار خودرو ایران، ما سوار بر آن به خیابان های تهران رفتیم تا آن را از نزدیک بررسی کنیم. در ادامه می‌توانید با هر آنچه که باید از خودرو کراس اوور تایوانی لوکسژن یو 2 انتظار داشته باشید، آشنا شوید.

کشور تایوان همواره یکی از پیشروترین کشورهای جهان در زمینه فناوری های مدرن بوده است و به پشتوانه همین قضیه، آن‌ها در صنعت خودروسازی نیز گام‌هایی را برداشته‌اند و با تولید چند محصول مختلف که از امکانات و فناوری‌های خوبی نیز برخوردارند، آن‌ها را تولید و روانه‌ی برخی از بازارهای بین‌المللی از جمله چین کرده‌اند.

لوکسژن یکی از خودروساهای فعال در تایوان است و همانطور که از نامش پیداست، آن‌ها اتومبیل هایی با تلفیقی از لوکس گرایی و امکانات هوشمندانه را روانه‌ی بازار این کشور می‌کنند. سال گذشته بود که شرکت آرمان موتور کویر به عنوان یکی از شرکای شرکت لوکسژن، مجوز قانونی نمایندگی رسمی محصولات این خودروساز تایوانی در کشورمان را دریافت کرد. این شرکت از سه خودروی لوکسژن به نام‌های لوکسژن U6، لوکسژن S3 و لوکسژن U5 پرده برداری کرده است و خودش را مهیای عرضه‌ی آن‌ها به بازار کشورمان می‌کند.

عصر ایران این فرصت را پیدا کرده است تا نگاه نزدیکی به خودرو لوکسژن U5 انداخته و گزارشی که در زیر می‌خوانید حاصل گشت و گذار با این خودرو در خیابان‌های تهران است. لازم به ذکر است که لقب خودرو کراس اوور لوکسژن U2 «جسور هوشمند» است و تا چندی دیگر به صورت رسمی فروش آن در ایران آغاز خواهد شد.

طراحی و ظاهر

لوکسژن از زبان طراحی منحصر به خود برای ساخت محصولاتش بهره می‌برد. طراحی کراس اوور U5 نیز به همین شکل انجام گرفته است. یک جلو پنجره بزرک و مشبک با رنگ مشکی که شیارهای آن با قطعات کروم تزئین شده است را در جلو می‌بینید که لوگوی لوکسژن نیز در وسط آن قرار دارد.

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

طراحی جوان پسند لوکسژن U5

وقتی به پشت خودرو می‌نگریم نیز سپر دو تکه‌ی مشکی و آبی به سبک سپر جلو به چشم می‌خورد. چراغ‌هایی شبیه به بومرنگ توسط یک طرح فیبر کربنی به یکدیگر اتصال داده شده‌اند و عبارت “LUXGEN” درست در وسط قسمت پشتی خودرو به چشم می‌خورد. سقف این کراس اوور تایوانی نیز با طراحی دو رنگی که دارد باعث شده تا خودرو نمای اسپوت‌تر و جوان پسندی به خود بگیرد.

کابین

با ورود به داخل کابین خودرو، نخستین چیزی که چشم ما را به خودش می‌گیرد یک مانیتور بزرگ است که به شکل افقی درست در وسط داشبورد خودرو جای گرفته است. این نمایشگر 12 اینچی از نرم افزار شرکت تایوانی HTC استفاده می‌کند و بخش ویژه‌ای از آپشن‌های خودرو را در خود جای داده است. شما برای تنظیم سیستم تهویه، نمایش باد لاستیک‌ها و نمایش تصاویر دوربین‌های بیرونی خودرو از این نمایشگر استفاده خواهید کرد. این سیستم به بلوتوث و وای فای نیز مجهز شده است. لوکسژن U5 نخستین خودروی بازار ایران خواهد بود که سیستم مالتی مدیای آن از اتصال وای فای برخوردار است.

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

این خودرو به یک دوربین 360 درجه ای مجهز است تا بتوانید به تمامی نقاط اتومبیل خود دسترسی داشته باشید و توسط مانیتور بزرگ 12 اینچی آن‌ها را مشاهده کنید. علاوه بر این، سیستم مالتی مدیای لوکسژن U5 را می‌توانید در سه سرعت 30، 40 و 50 کیلومتر بر ساعت ننظیم کنید تا به صورت خودکار نمایی از دوربین عقب را به نمایش بگذارد و دید مناسبی از پشت خودروی خود در هنگام رانندگی به دست آورید. به طور کلی شش دوربین جانبی در زیر لوگو لوکسژن سپر جلو، بر روی درب صندوق عقب و دو دوربین روی هر آینه چپ و راست می‌توانند تمامی اتفاقات پیرامون خودرو را به راننده منعکس کنند. این در حالیست که چنین قابلیتی را نمی‌توان در خودروهای رنج قیمت لوکسژن U5 مشاهده کرد.

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

اما این تنها قابلیت کراس اوور لوکسژن نیست، این خودرو از دیگر امکاناتی همچون پارک خودکار هوشمند، سیستم ورود بدون سوئیچ هوشمند، کروز کنترل، فرمان الکتریکی BD، سانروف، دی لایت، بال عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و روف رک نیز بهره می‌برد. همچنین فضای داخل کابین، بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که با دیدن بیرون خودرو متصور می‌شوید. سرنشینان خودرو به لطف صندلی‌های باکیفیت و با ارگونومی خوبی که در داخل کابین قرار دارد، در مسافت‌های طولانی نیز احساس راحتی‌شان را حفظ خواهند کرد.

مشخصات فنی

یک پیشرانه 1556 سی سی 4 سیلندر در زیر کاپوت این خودروی زیبای تایوانی جای خوش کرده است که قادر به تولید 120 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 150 نیوتن‌متر در 4200 دور در دقیقه است. نیروی تولید شده، توسط یک گیربکس 7 سرعت CVT ژاپنی ساخت شرکت JATCO به چرخ‌های خودرو انتقال پیدا می‌کند.

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

با توجه به استفاده از یک گیربکس نوع CVT در سیستم انتقال خودرو این خودرو، نباید انتظار شتابگیری اولیه خیلی سریعی از آن داشته باشید که با طراحی اسپورت و جوان پسند آن تناقض دارد. با این حال شتابگیری ثانویه مناسب است، عملکرد خودرو در هنگام حرکت خوب بوده و ضعف فنی دیده نمی‌شود. ارتباط برقرار کردن بین گیربکس و پدال گاز نیز متناسب است و راضی کننده به نظر می‌رسد. با عبور از پیچ و خم‌های تند، خودرو عملکرد خوبی را از خود جای گذاشت و احساس امنیت کامل را به شما القا می‌کند.

فهرست مشخصات فنی لوکسژن U5

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

به لطف تکنولوژی سیستم کمکی ترمز (BAS) و دیسک‌های باکیفیت، شاهد عملکرد خوب سیستم ترمز این خودرو هستیم. از امکانات ایمنی لوکسژن یو 5 نیز می‌توان به 6 کیسه هوای جلویی و جانبی، سیستم پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، تکنولوژی متوقف کننده یا لغو هوشمند پدال‌های گاز و ترمز، کمربندهای ایمنی 3 نقطه‌ای در ردیف عقب، کمربندهای پیش کشنده در ردیف جلو و همچنین سیستم ضد هرزگردی چرخ‌ها اشاره کرد.

سخن پایانی

تولیدات ساخت شرکت تایوان همواره از کیفیت بالایی برخوردارند و همین شرایط را می‌توانیم در مبحث خودرو نیز از آن‌ها انتظار داشته باشیم. این کیفیت خوب را با سوار شدن بر خودرو شاسی بلند جمع و جور لوکسژن U5 نیز می‌توانید حس کنید، اما با توجه به حضور یک گیربکس CVT در سیستم انتقال قدرت خودرو، اگر به دنبال شتاب اولیه‌ی بالا هستید، این خودرو نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. البته نباید فراموش کنید که گیربکس به کار رفته در لوکسژن یو 5 از فناوری‌های شرکت نیسان که می‌توان آن‌ها را در نیسان جوک یافت، برخوردار است.

آزمایش خودرو لوکسژن U5 در خیابان های تهران

در حال حاضر آرمان موتور کویر قیمت قطعی خودرو لوکسژن U5 را اعلام نکرده است، اما می‌توان انتظار قیمتی در حدود 130 الی 140 میلیون تومان را از آن داشت تا رقبایی همچون رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی، پژو 2008 و یا حتی سیتروئن C3 را برای آن متصور شویم.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. علاوه بر مانیتور کلا یجور نتراشیده و ناهنجاره

  2. ولی چقدر خوشگلهه

  3. از تایوان ما موندیم؟؟؟
    اون از اچ تی سی اینم از ماشینشون