لنوو آیفون 6 اپل را کپی کرد !

هنگامی که بحث کپی برداری از محصولات اپل به گوش می‌رسد، اغلب اوقات یاد شرکت‌های چینی کوچک و گاه بزرگی می افتیم که دست به کپی برداری از محصولات این شرکت می‌زنند. اما این بار لنوو، چهارمین تولید کننده اسمارت فون دنیا، دست به تولید یک اسمارت فون به نام Sisley زده که به واقع خود آیفون 6 است!

دیروز تصاویری از این اسمارت فون منتشر شد و امروز خبر رسیده که این اسمارت فون دو هفته پیش از TENNA نهاد صدور مجوز لوازم ارتباط از راه دور چین مجوز دریافت کرده است. اخذ مجوز از این نهاد معمولا به معنای فروش زودهنگام این محصول در چین خواهد بود.

بر اساس اطلاعات درز کرده از TENNA این اسمارت فون دارای شاسی فلزی، صفحه نمایشی 5 اینچی با رزولوشن 1280×720 پیکسل، پردازنده چهارهسته ای 1.2 گیگاهرتزی (احتمالا تولیدی مدیاتک)، یک گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش، دوربین عقب 13 مگاپیکسل، دوربین جلوی 8 مگاپیکسل و اندرروید کیت کت 4.4.4 می‌باشد.

اگرچه این اسمارت فون از لحاظ زبان طراحی با آیفون 6 اپل مشابهت بسیاری دارد، ولی طبیعی است که محصول جدید لنوو با چنین قطعاتی نمی‌تواند در قدرت عملکرد برای آیفون 6 یا هر کدام از پرچم‌داران اندرویدی “رقیب” محسوب شود.
جانی آیو سرپرست بخش طراحی اپل، چند روز پیش اقدام شرکت‌های کپی کار اپل را “دزدی و نشانه ای از تنبلی” عنوان کرده بود. این کپی کاری در حالی است که لنوو در چندین ماه گذشته با طراحی‌های زیبا و اختصاصی خود در رسانه‌ها یاد می‌شد.

آیا لنوو Sisley با قیمت پایین تر و “دوربین عقب تو رفته خود” می‌تواند به عنوان رقیبی برای آیفون 6 در چین محسوب شود؟

منابع : phonearena & gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اپل هرچی که بزنه در کل قابل ستایشه اینا هم از این طریق سره تعظیم فرود میارن :Overjoy:

  2. ظاهر اشکال نداره لامصب تو مشخصات سخت افزار هم کپی کرده