گوشی شیائومی می 8

کوالکام پشتیبانی گوشی شیائومی می 8 از فناوری شارژ سریع +4 را تایید کرد

گوشی شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) در هفته‌های اخیر سرخط بسیاری از اخبار حوزه موبایل را به خود اختصاص داده؛ حالا از سوی یک منبع رسمی، پشتیبانی این پرچمدار از تکنولوژی شارژ سریع +4 (+Quick Charge 4.0) نیز به تایید رسیده است.

کمتر از یک هفته با موعد رونمایی از گوشی شیائومی می 8 فاصله داریم و با وجود اینکه کمپانی چینی در بروز اطلاعات از این پرچمدار تازه‌ی خود بسیار خویشتن‌دار نشان داده اما اسناد و تصاویر انتشار یافته توسط سایر منابع، ویژگی‌های کلیدی آن را فاش ساخته‌اند.

پیش‌تر در گزارش‌های مختلف به وجود امکانات و آپشن‌هایی چون سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، پنل پشتی نیمه شفاف و فیس آنلاک در این پرچمدار پرداخته شده بود. به تازگی کمپانی کوالکام (Qualcomm) نیز که ردپایی از تکنولوژی آن در بسیاری از گوشی های موبایل به چشم می‌خورد، پشتیبانی گوشی شیائومی می 8 از آخرین استاندارد شارژ سریع باتری یعنی +QC 4.0 را مورد تایید قرار داده است.

گوشی شیائومی می 8

این موضوع را نباید غافلگیرکننده دانست چرا که اخیرا در اسناد انتشار یافته از سوی FCC (رگولاتوری ایالات متحده) به پشتیبانی این گوشی از پروتکل‌های شارژ سریع 5V/3A ، 9V/2A و 12V/1.5A با حداکثر توان خروجی 18 وات نیز اشاره شده بود.

تکنولوژی جدید کوالکام سرعت شارژ باتری را تا 15 درصد نسبت به استانداردهای فعلی شارژ سریع افزایش و حرارت ایجاد شده را تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داد؛ البته امید می‌رود که Mi 8 به همراه یک شارژر سازگار با +Quick Charge 4.0 عرضه شود چرا که در غیر این صورت کاربران نمی‌توانند از مزایای این تکنولوژی بهره ببرند.

صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 19 به 9، تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم به همراه 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت پایه حدودا 450 دلاری از دیگر مشخصات احتمالی شیائومی می 8 محسوب می‌شوند. این گوشی که یکی از جذاب‌ترین پرچمداران سال جاری میلادی به شمار می‌رود به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس کمپانی شیائومی در تاریخ دهم خرداد ماه در شهر شنژن چین رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بی صبرانه منتطر معرفیش هستم.

  2. شارژر سریع فقط شارزر سامسونگ بقیه سوسول بازیه