یوتیوب

مصر یوتیوب را به مدت یک ماه فیلتر کرد

دستور فیلترینگ موقت یوتیوب توسط بالاترین دادگاه کشور مصر صادر شد. به نظر می‌رسد این تصمیم به خاطر عدم جلوگیری از پخش فیلم ضد اسلامی “Innocence of Muslims” در سال 2012 گرفته شده است.

دولت مصر دستور فیلترینگ موقت یوتیوب را صادر کرد. تمامی سازمان‌ها موظف هستند این شبکه اجتماعی و تمام لینک‌هایی مرتبط با آن را مسدود کنند. یک فیلم کوتاه و ضد اسلامی که نسبت به حضرت محمد توهین آمیز است، سبب اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

فیلم کوتاه “Innocence of Muslims” که سال 2012 ساخته و نمایش داده شد، خشم بسیاری از مردم در دنیای اسلام را برانگیخت؛ به گونه‌ای که پرونده‌ای در سال 2013 خواستار ممنوعیت این سرویس ویدیویی شد. هرچند، طی این پنج سال به این درخواست ترتیب اثر داده نشده است.

یوتیوب هنوز در مورد این دستور واکنش نشان نداده است

وب‌سایت انگجت، نظر YouTube را در مورد این حکم جویا شده و می‌گوید هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده است. بر خلاف سال 2013، این حکم نهایی بوده و قابل بازگشت نیست.

در رابطه با این تصمیم باید گفت که ممنوع کردن یوتیوب، تاثیر خود را از دست داده و به وضوح می‌توان گفت طی این شش سال، خشم مردم از بین برده است. خود YouTube نیز از سال 2012 تا به امروز تغییرات زیادی داشته و تمایل بسیار بیشتری برای حذف ویدیوهای نفرت انگیز دارد. این دستور را بیش از دعوت از مدیران برای تغییر رویه، می‌توان یک مجازات نمادین تلقی کرد و متاسفانه میلیون‌ها نفر تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چه عقب مونده هایی مثل ایرانه تقریباً البته بازم بهتره

  2. میشه یه نقد کامل درمورد این فیلم بذارید تا امثال بنده که اهل فکرت هستن بیشتر بااین موضوع آشنا بشن؟
    ممنون از گجت نیوز

  3. باز خوبه اینا یه ماهه فیلتر میکنن
    ینی ما از مصرم عقب افتاده تریم

  4. این یوتیوب مردم مسلمانو از دینشون خارج میکنه مرگ برشون

  5. ایول دمش گرم باید همیشه فیلترش کنه

  6. دمشون گرم . اینترنت غربی باید فیلتر بشه . گوشی ها باید رصد بشه همه مخالف های دین باید سلاخی بشن تا عربت بشه برای مردم