وان پلاس 6

به قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب وان پلاس 6 اطمینان نکنید!

وان پلاس 6 (OnePlus 6) به عنوان یکی از جدیدترین، زیباترین، بزرگترین و ارزان‌ترین پرچمداران کنونی بازار موبایل دارای توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب است، اما بهتر است به این قابلیت اطمینان نکنید. قابلیت مقاومت در برابر آب وان پلاس 6 به حدی نیست که بتوان آن را درون آب برد!

وان پلاس 6 از نظر طراحی دارای ویژگی‌های زیادی است که به عنوان مهمترین آن‌ها باید به داشتن طراحی بدون حاشیه و ناچ استایل، داشتن نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالا و خوش‌دست بودن با وجود داشتن نمایشگر 6.3 اینچی اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های ذکر شده درباره بدنه آن، مقاومت در برابر نفوذ آب وان پلاس 6 محسوب می‌شود که از قرار معلوم متاسفانه چندان قابل اطمینان نیست.

عدم پشتیبانی از IP68 در وان پلاس 6

وان پلاس همراه با رونمایی گوشی هوشمند جدید خود به ویژگی‌های آن از جمله مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کرد، اما نباید فراموش کرد همانند دیگر گوشی های این شرکت، در وان پلاس 6 نیز خبری از پشتیبانی از استانداردهای مقاومتی IP67 و IP68 نیست، مشکلی که همیشه در مقایسه محصولات این شرکت با دیگر پرچمداران اندرویدی خود را نشان می‌دهد.

مقاومت در برابر نفوذ آب وان پلاس 6 تنها حین پاشش آب و یا زمان استفاده از گوشی زیر باران است. این در حالی است که امروز بیشتر شرکت های گوشی‌ساز، پرچمداران و همچنین تعداد قابل توجهی از میان‌رده‌های خود را به یکی از دو استاندارد ذکر شده در بالا مجهز می‌کنند. اما گوشی های وان پلاس که همگی در دسته‌بندی پرچمداران قرار دارند، فاقد آن‌ها هستند. شاید یکی از دلایل ارزان قیمت بودن آن‌ها همین مورد باشد!

وان پلاس 6

با وجود تاکید شرکت به مقاومت گوشی در برابر نفوذ مایع حین پاشش‌های جزیی، بر اساس نتیجه کالبدشکافی این گوشی که به دست تیم iFixit صورت گرفته است، وان پلاس 6 بیش از آن چیزی که تصور می‌کردیم در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد. به عبارت دیگر مقاومت در برابر نفوذ آب وان پلاس 6 حتی سبب خواهد شد از سقوط در ظرفی پر از مایع اما با عمق کم، جان سالم به در ببرد.

به عنوان نمونه حین کالبدشکافی گوشی، مهندس‌های iFixit به یک واشر لاستیکی در اطراف درگاه سیم‌ کارت برخورد کردند که روشی مطمئن به منظور جلوگیری از وارد شدن قطرات آب و دیگر مایعات به درون گوشی است.

وان پلاس 6

همچنین در دل گوشی چندین مهر و موم سیلیکونی دیگر نیز مشاهده شده است که همگی برای افزایش ایمنی آن در نظر گرفته شده‌اند. به لطف آن‌ها وان پلاس 6، نه در اندازه گوشی های پشتیبانی‌کننده از استانداردهای IP67 و IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

وان پلاس 6

پس می‌توان با خیال راحت، حین بارانی بودن هوا این گوشی را از جیب بیرون آورد و از آن استفاده کرد و یا در لبه استخر قرار داد. اما عدم پشتیبانی از استانداردهای مقاومتی IP67 یا IP68 سبب می‌شود نتوان آن را همراه خود به زیر آب برد. مقاومت در برابر نفوذ آب وان پلاس 6 در واقع تنها در زمان پاشش آب بوده و حین فرو رفتن در آب قادر به جلوگیری از نفوذ مایع به درون دستگاه نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اینجوری سر مسلمونا رو کلاه میذارن

  2. خخخ اینم از وان پلاس البته بازم از ایفون سر تره

  3. به هیچ کدوم از گوشی های چینی نباید اعتماد کرد میان بیشترین امکانات نسبت به گوشی های دیگه ارایه میدن اونم ارزون ترین که فقط جلب توجه کنن به نظرم این اصلا خوب نیست برندهای سام ال جی سونی گوگل پیکسل خیلی معتبر تر از برند چین هستن واقعا توی هیچ چیزی ذات نداره