اسکرین پد ایسوس

اسکرین پد ایسوس ، تاچ بار اپل را به تاچ پد لپ تاپ های ویندوزی می‌آورد

اسکرین پد ایسوس (ScreenPad) نام یک پروژه جذاب است که شامل یک نمایشگر برای کنترل لمسی المان‌های مختلف لپ تاپ ها می‌شود. عملکرد این نمایشگر لمسی، چیزی فراتر از تاچ بار مک بوک های اپل است.

ایسوس گاهی اوقات طراحی‌های نوآورانه‌ای انجام می‌دهد که به طور مثال می‌توان به تبلت های 2 در 1 این شرکت یا متاسفانه گوشی تبلت PadFone شکست خورده‌ی این شرکت اشاره کرد. گاهی اوقات نیز به نظر آن‌ها می‌خواهند به دنبال پاسخی برای لپ تاپ های منعطف سری یوگا شرکت لنوو بگردند. حال به نظر می‌رسد کمپانی لنوو به دنبال ایده‌ای است که می‌تواند جذاب باشد. اسکرین پد ایسوس یک قابلیت اسرارآمیزی است که طراحی شده تا کنترل‌های مختلفی که در تاچ بار مک بوک اپل وجود دارد را به لپ تاپ های ویندوزی بیاورد.

با این وجود، هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در مورد اسکرین پد ایسوس مانده است که وبلاگ ایتالیایی Windows Blocg نتوانسته به آن‌ها برسد. هنوز مشخص نیست که آیا این اسکرین پد به لپ تاپ های موجود در بازار نیز متصل می‌شود، یا به طور کامل آن را در یک لپ تاپ جدید همراه با صفحه لمسی خواهیم دید که جایگزین صفحه کلید شده است.

عملکرد اسکرین پد ایسوس

الزامات اسکرین پد ایسوس دقیقا چیزی را روشن نکرده است. این پروژه نیازمند یک نوت بوک ایسوس با یک صفحه لمسی دقیق، کارت گرافیک Nvidia GTX 970 و تراشه‌های توشیبا است. این بدان معناست که احتمالا اسکرین پد یک قطعه افزودنی خواهد بود؛‌ گرچه درها برای تغییراتی گسترده‌تر باز هستند. در هر صورت اسکرین پد ایسوس می‌تواند یک نمایشگر ثانویه را برای کامپیوترهای ویندوز 10 به وجود آورد.

اسکرین پد ایسوس

برخلاف تاچ بار اپل، به نظر می‌رسد این ایده از یک نمایشگر عملی‌تر Full HD برخوردار است که می‌تواند میزبان کامل‌تری برای محتوای کنترلی باشد. به طور مثال این صفحه دارای کنترل‌های پخش، اسپاتیفای، اجرا کننده‌های برنامه و ماشین حساب که مورد علاقه همه است باشد.

سوال بزرگ بعدی زمان ملاقات ما با ScreenPad کمپانی ایسوس است،‌ اگر واقعا چنین پروژه‌ای در دستور کار قرار داشته باشد. نمایشگاه کامپیوتکس در همین حوالی است، بنابراین احتمال ملاقات با آن در این رویداد جهانی نیز بالا است. اگر این چنین باشد، ایسوس می‌تواند در حال برنامه ریزی مشابه برای ریزر فون و پروژه لیندا نیز باشد.