گلکسی اس 9

افزایش رقم فروش گوشی های هوشمند در سال 2018؛ پیشتازی سامسونگ ادامه دارد

پس از شیب نزولی و 6.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2017، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2018 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.3 درصد رشد یافت. بیشترین افزایش سهم از این خوان پر نعمت نیز عاید هواوی و شیائومی شد.

بر اساس آمار جدید موسسه‌ی گارتنر، رقم فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال جاری میلادی در سطح جهان به 383.5 میلیون واحد رسید. مطابق معمول سلطه‌ی سامسونگ در این بازار با فروش 78.56 میلیون دستگاه همچنان ادامه یافت؛ هر چند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته اُفت 0.21 درصدی فروش را تجربه کرد که این به قیمت کاهش 0.3 درصدی سهم بازار کمپانی کره‌ای تمام شد.

تحلیلگران کاهش سهم سامسونگ را به تشدید رقابت بین کمپانی‌های تولید کننده در بازار گوشی های میان‌رده نسبت می‌دهند. از طرفی همانند گذشته، کاهش تقاضا برای خرید پرچمداران نیز همچنان ادامه یافت که این موضوع را می‌توان با گزارش‌های منتشر شده در مورد فروش کمتر از حد انتظار گلکسی اس 9 مرتبط دانست.

در سوی دیگر اپل موفق به افزایش حدودا 2 میلیونی عرضه‌ی گوشی های آیفون در این بازه زمانی و رساندن رقم فروش خود به بیش از 54 میلیون دستگاه شد. اما بهترین بازگشت را دو کمپانی چینی شیائومی و هواوی داشتند که سهم خود در بازار گوشی های هوشمند را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب 4 و 1.5 درصد افزایش دادند.

هواوی مزد حضور فعالانه‌تر در بازار جهانی را با فروش بیش از 40.4 میلیون واحد گوشی هوشمند گرفت که این رقم حدود 6 میلیون بیش از آمار سال گذشته است. شیائومی نیز با سیاست خاص خود در قیمت‌گذاری محصولات، بازار گوشی های ارزان قیمت را قبضه کرد و با افزایش بیش از دوبرابری رقم فروش گوشی های هوشمند نسبت سه ماهه اول سال 2017، آمار خود در سال جدید را به 28.4 میلیون دستگاه رساند.

پیش‌بینی می‌شود افزایش تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند همچنان با شیبی ملایم ادامه داشته باشد؛ اما با توجه به حضور نه چندان قدرتمندانه‌ی سامسونگ در بازار چین و استراتژی تهاجمی کمپانی‌هایی نظیر هواوی و شیائومی، به نظر می‌رسد غول کره‌ای تاج و تخت خود را بیش از هر زمان دیگری در خطر ببیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. به زودی سامسونگ ورشکسته میشه

  2. خب معلومه مردم سمت جنس بهتر میرن

  3. واقعا یکی از بهترین برند ها ست