پیام رسان سروش

عضویت ناخواسته کاربران در پیام رسان سروش حقیقت دارد؟

در روزهای اخیر، ادعای برخی کاربران در مورد عضویت ناخواسته در پیام رسان سروش جنجال زیادی به پا کرده است. در این مطلب قصد داریم ماجرای عضویت کاربران در سروش و واکنش مدیران این پیام رسان را بررسی کنیم.

پس از فیلتر شدن تلگرام، حاشیه‌های زیادی در مورد مهاجرت کاربران به پیام رسان های داخلی به وجود آمد. پیام رسان سروش به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پیام رسان منتخب داخلی شناخته می‌شود که تبلیغات زیادی از آن را به خصوص در صدا و سیما مشاهده کرده و شنیده‌ایم، اما حرف و حدیث‌ها و جنجال‌های زیادی پیرامون سروش، به خصوص در مورد مسائل امنیتی آن وجود داشت و حالا یک مورد عجیب دیگر در مورد این پیام رسان بومی مطرح شده است.

در حالی که تنها راه ایجاد حساب کاربری در تمامی پیام رسان های داخلی و خارجی، وارد کردن شماره و کد فعال‌سازی است، اکنون برخی از کاربران ادعا می‌کنند بدون این که روحشان هم خبر داشته باشد در پیام رسان سروش صاحب پروفایل شده‌اند. مدتی پیش مسئولان این پیام رسان داخلی از وزارت ارتباطات و نهادهای ذی‌ربط درخواست عجیبی داشتند. در برخی رسانه‌ها منتشر شد که مدیر پیام رسان سروش خطاب به دولت گفته به ما 10 میلیون کاربر بدهید، اما پس از آن، سیدصالحی، مدیر سروش این اظهارنظر را خنده‌دار خواند و آن را تکذیب و اصلاح کرد. حالا قصد داریم ماجرای عضویت ناخواسته کاربران در پیام رسان سروش و واکنش مدیران این پیام رسان را بررسی کنیم.

آماری از تعداد کاربران پیام رسان های داخلی

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در مورد تعداد کاربران پیام رسان های داخلی پس از فیلتر شدن تلگرام در ایران اظهار کرد که تاکنون حدود 22 میلیون بار پیام رسان های داخلی نصب شده‌اند که از این تعداد 8.5 میلیون کاربر فعال هستند و میزان پست‌های ارسالی در کانال‌های تلگرامی نیز پس از فیلترینگ 40 درصد کاهش داشته است. عباس آسوشه، معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز گفته بود در مدت کوتاهی که پیام رسان های داخلی شروع به فعالیت کرده‌اند، حرکت بسیار خوبی داشتند و در این بازه زمانی حدود 25 میلیون کاربر در این پیام رسان‌ها ثبت نام کرده‌اند و بیش از 9 میلیون و 200 هزار کاربر فعال هستند.

این آمار و ارقام نیز واکنش‌های متعددی را در پی داشته و برخی کارشناسان معتقدند اگرچه پس از فیلترینگ تلگرام، افت شدید اولیه‌ای در استفاده از این پیام رسان روسی رخ داده، اما به مرور زمان و با یاد گرفتن شیوه‌های مختلف عبور از فیلترینگ، این افت اولیه جبران شده است. به هر حال این آمار با شبهاتی همراه شده و برخی بر این باورند که این اعداد مطرح شده تنها کسانی هستند که این پیام رسان‌ها را نصب کرده‌اند و کاربر فعال محسوب نمی‌شوند.

موضوع تعداد کاربران پیام رسان های داخلی از جمله پیام رسان سروش حالا داغ‌تر از همیشه شده است، چرا که به تازگی برخی کاربران ادعا می‌کنند در حالی که هیچ اقدامی برای دانلود و نصب پیام رسان سروش انجام نداده‌اند، اما در این اپلیکیشن دارای حساب کاربری شده‌اند و حتی فعال هم هستند! این کاربران می‌گویند خودشان پیام رسان سروش را نصب نکرده‌اند، اما به واسطه دوستانشان متوجه شده‌اند که حسابی به نام و با شماره‌ی آن‌ها و حتی با تصویرشان در این پیام رسان ایجاد شده است.

پیام رسان سروش

واکنش مدیر پیام رسان سروش به ادعای برخی کاربران

سید میثم سید صالحی، مدیر پیام رسان ایرانی سروش در واکنش به ادعاهای مطرح شده در مورد غیر واقعی بودن برخی اکانت‌های ایجاد شده در این اپلیکیشن گفت تمامی کاربران سروش واقعی هستند و امکان ایجاد اکانت بدون اطلاع صاحب شماره به هیچ عنوان وجود ندارد. وی افزود:

تنها روش فعال‌سازی اکانت در سروش، اعلام شماره همراه و ورود کد فعال‌سازی است. کاربران سروش پس از وارد کردن شماره همراه خود در پیام رسان از طریق پیامک کد فعال‌سازی خود را دریافت می‌کنند و صرفا با وارد کردن کد دریافتی می‌توانند از امکانات اپلیکیشن استفاده کنند.

سیدصالحی تاکید کرد که اگر فردی مدعی است اکانتی با شماره شخصی خود و بدون اطلاع قبلی در سروش دارد، می‌تواند از طریق پشتیبانی سروش با ایمیل support@sapp.ir موضوع را پیگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

23 دیدگاه

  1. ن اخه مشکل اینه ی سری اون بچه راهنمایی های بیکار ک باباشون پول تو جیبیشونو نداده ی سایت پیدا کردن دیدن هرچی نظره تایید میشه میخان ببینن میتونن این وسط شاخ بشن ی سری چرت و پرت میگن بهشون توجه نکنید گم میشن میرن

  2. این جونور مریضه و از این که منفی هاش بیشتر بشه احساس ارامش میکنه اصلا کلا پیام های اینو نادیده بگیرد نه تایید کنید نه منفی بدید تا عذاب بکشه

  3. تا کی میخواین نظری که توهین توش هست رو تایید کنید؟
    وقتی شما این نظر رو تایید می کنید که کسی توش به یک نفر و یا گروهی فحش داده نشون میدین که شما با ین حرف مشکل ندارید.
    آقای معین کریمی، آقای معصوم پور، آقای قاسم و الباقی نویسندگان؛ آزادی بیان ابراز نظر درباره خود گویندس نه شنوده. من حق دارم درباره خودم نظر بدم و اسمش رو بزارم آزادی بیان اما حق ندارم درباره فرد دیگر نظر بدم یا توهین کنم.

  4. دوست من میگف واسه اولیم بار نصب کردم دبدم از قبل اوننچا بودم

  5. تا کی میخان مردمو فریب بدن؟؟؟

  6. ما هیچ وقت به حرف اینا اعتماد نداریم

  7. ملت این ظلما بهتون برنخورده؟ بیدار نمیشین؟ دیگه چجوری به شما ظلم کنن؟

  8. معلومه ما عضوتون میکنیم
    شما رو باید بزور ادم کرد

  9. یاد اون کاربره که اسمش سعیده افتادم که اومده بود چندتا اکانت برا خودش ساخته بود. با اونا میومد حرف های خودش رو میزد ، با اکانت اصلیش جواب میداد “خوبه باز چندتا عاقل بینتون پیدا شد”