سیستم خودران اتومبیل های تسلا باز هم حادثه آفرید!

سیستم خودران اتومبیل های تسلا باز هم حادثه آفرید!

اخیرا خبر رسیده که سیستم خودران اتومبیل های تسلا باعث برخورد یکی از این وسیله‌های نقلیه الکتریکی با یک خودرو پلیس در آمریکا شده و از آنجایی که چنین تصادف‌هایی قبلا هم رخ داده‌اند، نگرانی‌ها در مورد تکنولوژی رانندگی خودکار افزایش یافته است.

سیستم خودران اتومبیل های تسلا یکی از جالب‌توجه‌ترین مشخصه‌های خودروهای الکتریکی این کمپانی معروف بوده که به نوبه خود در حال جابه‌جا کردن مرزهای تکنولوژی‌های مربوط به اتومبیل‌هاست؛ با این وجود چند وقتی است که بروز حادثه‌های مختلف مربوط به این حالت رانندگی خودکار که یک تصادف مرگبار هم در میان آن‌ها وجود دارد، نگرانی‌ها در مورد چنین فناوری را بیشتر کرده است.

در تازه‌ترین مورد از تصادف‌های مربوط به سیستم خودران اتومبیل های تسلا یکی از ماشین‌های این شرکت در ساحل لاگونا ایالت کالیفرنیا آمریکا با خودرو پلیسی که پارک شده بود تصادف کرد؛ البته نکته جالب اینجاست که اتومبیل‌سازی تسلا به نسبت سایر شرکت‌های فعال در این زمینه، در راستای همه‌گیر شدن اتومبیل‌های خودران تلاش چندان زیادی نمی‌کند، اما با این وجود به نظر می‌رسد که بیشترین موارد تصادف‌های ارتباط داده شده با تکنولوژی مورد نظر به محصولات این کمپانی مربوط می‌شوند.

بر اساس گزارش اولیه‌ای که از طرف پلیس منطقه لاگونا منتشر شده، خودرو سواری تسلا با اتومبیل پلیس بدون سرنشین برخورد کرده و راننده خودرو الکتریکی تنها دچار جراحات مختصری شده است. تصویری بالا و عکسی هم که در ادامه می‌بینیم مربوط به این حادثه هستند:

حالت خودران اتومبیل های تسلا باز هم حادثه آفرید!

سیستم خودران اتومبیل های تسلا امسال دو بار حادثه آفرید

البته از طرف کمپانی سازنده هنوز بیانیه رسمی در مورد این تصادف که دومین مورد مربوط به خودروهای این شرکت در سال جاری است، منتشر نشده، اما نکته اینجاست که تسلا همیشه برخلاف سایر شرکت‌های فعال در زمینه ساخت ماشین‌های خودران، اعلام کرده که نباید کاربران به صورت کامل کنترل رانندگی را به حالت خودکار بسپارند.

سیستم رانندگی خودکار تسلا همیشه به عنوان یک قابلیت برای راحت‌تر کردن تجربه رانندگی تبلیغ شده و این شرکت تاکید می‌کند که رانندگان در تمام اوقات، از جمله زمان فعال بودن حالت خودران، باید فرمان را در دست داشته باشند و نگاهشان را به جاده بدوزند؛ البته مشخص نیست که این هشدارها تا چه زمانی جلوی پیش آمدن مشکلات حقوقی و دادگاهی مربوط به تصادف‌ها را می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اینا کی بلدن ماشین بسازن

  2. این همه تصادف میشه خبر یپخش نمیشه این دوبار تا حالا تصادف کرده

  3. چقدر بدم زده بهشون