تراشه اسنپدراگون XR1

کوالکام تراشه اسنپدراگون XR1 را برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کرد

تراشه اسنپدراگون XR1 به عنوان اولین پلتفرم اختصاصی کوالکام برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، رسما معرفی شد. این تراشه با ادغام با کنترلرها و عینک‌های مختلف می‌تواند تجربه‌ای منفعل‌تر از AR و VR را بری کاربران رقم زند.

تراشه اسنپدراگون XR1 کوالکام با امکان به‌کارگیری در گجت های پوشیدنی مختلف، می‌تواند تجربه بسیار خوبی از فناوری AR و VR را به ارمغان آورد. سازندگان می‌گویند این چیپست با مصرف برق پایین، توانایی بسیار بالایی در پردازش اطلاعات دارد.

اگرچه Snapdragon XR1 با وجود تراشه‌های سری اسنپدراگون 800، بهترین چیپست کوالکام در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیست، ولی سازندگان به توانایی آن در پردازش ویدیوهای 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه در عین مصرف برق پایین اشاره می‌کنند. این موضوع در رابطه با بازده حرارتی تراشه نیز صدق می‌کند. پلتفرم جدید کوالکام از رابط‌های برنامه‌نویسی بصری کلیدی همچون ولکان، OpenGL و OpenCL پشتیبانی کرده و دنیایی جدید از فرصت‌های بکر را پیش روی توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

در رابطه با سیستم صوتی، خوشبختانه تراشه اسنپدراگون XR1 شما را ناامید نخواهد کرد. علاوه بر صدای دوطرفه، XR1 از فناوری های مختلف کوالکام همچون aptX Audio برای تجربه صدای های فای، دستیار صوتی “always-on, always-listening”، پخش بلوتوث، 3D Audio Suite و Aqstic Audio Technologies استفاده می‌کند. به این موارد باید پشتیبانی از سه درجه و شش درجه آزادی و همین‌طور ورودی کنترل‌کننده برای تجربه‌های واقعیت افزوده را هم اضافه کرد.

تراشه اسنپدراگون XR1 دستورات مرتبط با AI را هم پردازش می‌کند

هوش مصنوعی یکی دیگر از زمینه‌هایی است که کوالکام با تراشه اسنپدراگون ایکس آر 1 روی آن تمرکز دارد. این تراشه علاوه بر پردازش دستورات مرتبط با هوش مصنوعی روی دستگاه‌های مختلف، «الگوریتم‌های بصری کامپیوتری مبتنی بر یادگیری ماشینی با عملکرد بالا و مصرف بهینه را که می‌توانند به استفاده‌های کلیدی از زمینه‌های واقعیت افزوده مثل پیش‌بینی حالت و طبقه‌بندی آبجکت‌ها کمک کنند،» پردازش می‌کند. چنین چیزی برای هدست های واقعیت مجازی آینده که XR1 را به کار خواهند گرفت، فوق‌العاده کاربردی خواهد بود.

یکی از مدیران ارشد کوالکام، Alex Katouzian، در مورد این چیپست پیش رو چنین می‌گوید:

با تکامل تکنولوژی و رشد تقاضای مصرف‌کنندگان، ما پیش‌بینی می‌کنیم دستگاه‌های XR نقشی گسترده‌تر در زندگی روزمره کارگرها و مصرف‌کنندگان ایفا خواهند کرد. با ادغام تجربه تعاملی غنی با صدای های فای و سیستم بصری قدرتمند، XR1 به ایجاد عصری جدید از دستگاه‌های باکیفیت XR برای مصرف‌کنندگان کمک می‌کند.

با تراشه اسنپدراگون XR1 ، کوالکام یک بار دیگر پیشرو بودن خود در تجربه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را اثبات کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*