دوربین شیائومی می 8

دوربین شیائومی می 8 امتیازی بسیار بالا از DxOMark دریافت کرد

DxOMark نتایج بررسی دوربین شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8) را منتشر کرد. پرچمدار شیائومی علاوه بر دریافت امتیازی بالا از این مرجع معتبر، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ را در ثبت تصاویر مغلوب خود کرده است!

دوربین شیائومی می 8 موفق به کسب امتیاز بسیار بالای 99 از DxOMark شد. این امتیاز، گوشی جدید شیائومی را در کنار گلکسی +S9 در یک رتبه قرار می‌دهد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به توانایی‌های دوربین این گوشی خواهیم داشت.

شیائومی می 8 با امتیاز فوق‌العاده 105 در دسته‌بندی تصاویر و امتیاز بسیار خوب 88 در فیلم‌برداری، مجموعا امتیاز 99 را از DxOMark دریافت کرده است تا این موبایل پرچمدار با گلکسی اس 9 پلاس (با امتیازهای 104 و 91) در یک رتبه قرار گیرند.

دوربین شیائومی می 8

در مجموع، متخصصان این وب‌سایت معتبر به هیچ مورد بدی در رابطه با دوربین Mi 8 اشاره نکردند. در حقیقت، با توجه به امتیاز کسب‌شده، شیائومی می 8 یکی از ارزشمندترین تلفن های هوشمند بازار در زمینه ثبت تصاویر است.

سیستم دوربین دوگانه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با لنز f/1.8، پیکسل‌های 1.4 میکرومتری، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز با فناوری دوال پیکسل و همین‌طور یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/2.4، پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و زوم دو مرحله‌ای اپتیکال تشکیل شده است. به گفته “DxOMark”، بزرگ‌نمایی دوبرابری این گوشی بسیار خوب است، ولی عملکرد آن همانند دیگر پرچمداران مجهز به لنزهای تله فوتو نیست.

به هر صورت، دوربین شیائومی می 8 ضمن ارائه هم‌زمان اکسپوژر دقیق و بالانس رنگ سفید، می‌تواند تصاویر را زنده و با دامنه دینامیکی خوب در سناریوهای مختلف (از جمله محیط‌های کم‌نور) ثبت کند. فوکوس خودکار سرعت بالایی دارد، ولی برخی مواقع شاهد تاخیرهای تصادفی هستیم. همچنین نویز پایین به جز محیط‌های بسیار تاریک، تقریبا در تمام موقعیت‌های پرنور مشاهده می‌شود.

دوربین شیائومی می 8

اصلی‌ترین ضعف دوربین این گوشی هنگام ثبت تصاویر ثابت را می‌توان از دست رفتن جزئیات در روشنایی و وجود ناهماهنگی جزئی در فوکوس خودکار، تعادل رنگ سفید و تشخیص عمق در حالت بوکه عنوان کرد. برجسته‌ترین مورد نیز ایجاد حاشیه‌های رنگ‌ها است.

در رابطه با فیلم‌برداری، دوربین این تلفن هوشمند بار دیگر شما را با سرعت فوق‌العاده بالای فوکوس خودکار، ردیابی فوکوس مناسب، دامنه دینامیکی گسترده، نوز پایین و رنگ‌های بسیار خوب (البته نه به اندازه رقبا) تحت تاثیر قرار خواهد داد. اشتباهاتی در اکسپوژر و تعادل رنگ سفید، از دست رفتن جزئیات و وضوح نامتناقض لبه‌ها، از ایرادات اصلی آن محسوب می‌شوند.

امتیازهای دوربین شیائومی می 8

دوربین شیائومی می 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. درسته از s9plus دوربینش بهتره ولیp20proبا امتیاز 109بهترین دوربینو داره

  2. اون عکسی که من دیدم از برج انداخته بودن باهاش
    خیلی عالیه