کارگاه های سیار

تجهیز نیروهای ویژه آمریکا به کارگاه های سیار برای ساخت تجهیزات در میدان نبرد

نیروهای ویژه آمریکایی کارگاه های سیار که به سرعت قابل استقرار هستند را در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از آن تجهیزات خود را در میدان نبرد تعمیر یا تولید کنند.


نیرو‌های ویژه آمریکا به کارگاه های سیار مجهز شده‌اند که انرژی مورد نیاز آن توسط منابع تجدید پذیر تامین می‌شود و تجهیزاتی مثل ماشین تراشکاری، ماشین جوشکاری و پرینتر سه بعدی را در خود جای داده است. این کارگا‌ه‌ها “مجموعه تعمیر تکنولوژی سیار” نام دارند و در سوریه و در جنگ بر علیه داعش به کار گرفته شده‌اند. نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه با استفاده از این کارگاه‌ها و از مواد در دسترس تاسیسات پزشکی ساخته‌اند.

فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا، 13 عدد از این کارگاه های سیار را در اختیار دارد. این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که قابل حمل باشد و برای پشتیبانی از نیروهای ویژه، به سرعت به مناطق جنگی فرستاده شود. این کارگاه‌های سیار ماژولار بوده و هر ماژول آن بر روی یک محفظه باربری دو و نیم متری قرار دارد که مانند چادر باز می‌شود و طول آن را به 7.5 متر می‌رساند. هر کدام از این ماژول‌ها را می‌توان با استفاده از کامیون و یا یک بالگرد CH-47 شینوک حمل کرد.

کارگاه های سیار

هر کارگاه دارای 4 ماژول متفاوت است.اولین آن‌ها ماژول مرکز فرماندهی است که به تجهیزات ارتباطی (مانند ویدئو کنفرانس)، الکترونیکی و کامپیوتر‌های CAD (کامپیوترهایی برای طراحی ابزار) مجهز است. ماژول “اتاق کار” ماشین تراشکاری، ماشین جوشکاری، ابزار برش و دیگر ابزارهای تخصصی را در خود جای داده است. در ماژول تعمیر خودرو تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر خودروها و سلاح‌هایی که بر روی آن‌ها نصب می‌شود قرار دارد و چهارمین ماژول نیز با استفاده از ژنراتورهای گازی، انرژی خورشیدی، باد و باطری، نیروی الکتریسیته مورد نیاز سایر ماژول‌ها را تامین می‌کند.

در یک فایل پی دی اف منتشر شده توسط فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا در سال 2010، به دو مورد استفاده از این مجموعه اشاره شده است. در یک مورد نیروهای ویژه با استفاده از این کارگاه های سیار ، یک سلاح سنگین اضافه را برای افزودن قدرت آتش بر روی یک خودرو هاموی نصب کردند. در مورد دیگر این نیروها یک قطعه تامین قدرت را برای مسلسل گتلینگ (که با الکتریسیته کار می‌کند) را ساختند و قطعه خراب تعویض کردند. و البته در آخرین مورد نیروهای آمریکایی در سوریه با متصل کردن دو اتاقک قابل حمل، یک اتاق اورژانس در خط مقدم ساختند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا فکر نظامی دارن

  2. اینجوری میخان عوضی ها وارد سوریه بشن بعد به ما ضربه بزنن