شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

قاب پشتی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن واقعا شفاف نیست!

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن نسخه مخصوص پرچمدار شیائومی است که با اسکنر اثر انگشت روی صفحه و فناوری تشخیص چهره سه‌بعدی به دست کاربران می‌رسد. همچنین قاب پشتی شفاف، اجزای داخلی Xiaomi Mi 8 Explorer Edition را نشان می‌دهد. هرچند اینجا یک مشکل وجود دارد: چیزی که می‌بینید واقعی نیست!

یکی از ویژگی‌های جذاب شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن ، قاب پشتی شفاف آن است که همانند پرچمدار HTC، اجزای داخلی گوشی را می‌توان مشاهده کرد. اما “Chengming Alpert” با ارائه چندین دلیل مختلف می‌گوید چنین چیزی واقعی نیست.

استفاده سازندگان از برچسب برای قاب پشتی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

این کاربر توییتر مدعی شده «[تراشه] اسنپدراگون 845 نمی‌تواند در آن موقعیت باشد؛ تمام اجزا فاصله بسیار زیادی از یکدیگر دارند و خبری از گرافیت یا لوله/سیم/کابل برای سیستم حرارتی نیست.» او برای تمام افرادی که تصور می‌کنند شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن قاب پشتی «شفاف» دارد، آرزوی موفقیت کرده و می‌گوید حقیقت، استفاده سازندگان از یک برچسب است!

او یکی دیگر از دلایل خود را بر مبنای توضیحات شیائومی برای این تلفن هوشمند بیان می‌کند. ترجمه توضیحات شیائومی به این موضوع اشاره می‌کند که اجزای مشخص در نسخه شفاف این تلفن هوشمند با اجزای اصلی و چیزی که زیر قاب وجود دارد، کاملا یکسان نیست. هرچند، شیائومی در بیانه‌ای رسمی بر چیزی که پیش‌تر اعلام شده، پافشاری کرده و می‌گوید «قاب پشتی شفاف می 8 اکسپلورر ادیشن تماما از شیشه شفاف بوده و برچسبی با یک عکس روی آن وجود ندارد. به عنوان مثال، اجزایی که شما در نیمه بالایی می‌بینید، بخشی از مادربورد گوشی هستند.»

به هر صورت، در پرچمدار شیائومی قطعا دلایلی وجود دارد که ما را مشکوک کند. پیش‌تر نیز ما شاهد معرفی و عرضه موبایل هایی با قاب پشتی شفاف بودیم، ولی هیچ‌کدام از آنها به اندازه‌ای که شیائومی مدعی می‌شود، اجزا را تا این اندازه دقیق نشان نمی‌دهد. برای نمونه کافی‌ست Mi 8 Explorer Edition را در کنار +HTC U12 مقایسه کنید. اگرچه بخش پشتی پرچمدار اچ تی سی به اندازه گوشی جدید شیائومی جذاب نیست، اما در چیزی که می‌بینیم صداقت حفظ شده و بخش‌های مختلف همانند Mi 8، کاملا در یک جهت با یکدیگر قرار نگرفته‌اند.

اچ تی سی یو 12 پلاس

شاید شیائومی در مورد قاب پشتی پرچمدار خود دروغ نگوید چرا که این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای داشته و سازندگان ادعا می‌کنند از هیچ ترفندی استفاده نکرده‌اند. ولی ممکن است «بخش داخلی» یک برچسب زرق و برق دار یا پوشش پلاستیکی سه‌بعدی باشد تا به جای آنکه مستقیما اجزای داخلی دستگاه در معرض دید قرار گیرند، چیزی مشابه آنها پیش روی کاربران باشد.

این تئوری می‌تواند واقعی باشد؛ با نگاه به اجزای داخل موبایل های قبلی این شرکت همچون شیائومی Mi 5 می‌توان کاور پلاستیکی صاف‌تری را پیدا کرد که در واقع مادربورد و دیگر اجزای دستگاه را می‌پوشانند.

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

شیائومی می 5

شاید روزی تلفن هوشمندی داشته باشیم که سازندگان از نشانه‌های طراحی ساعت‌های لوکس و کامپیوترهای گیمینگ رده بالا به گونه‌ای استفاده کنند که کاربران علاوه بر چهره زیبای گوشی، بتوانند تمام اجزای داخلی آن را مشاهده کنند. ولی متاسفانه، آن گوشی، نسخه اکسپلورر شیائومی می 8 نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اون از وان پلاس و اینم از شیائومی!!!
    اما واقعا فقط هواوی خوب خودشو تو برندهای چینی ثابت کرده

  2. از پشت چه زشته

  3. خدا کنه اینجور نباشه