تبلت های سری اکسپریا زد 5 سونی

توسعه تبلت های سری اکسپریا زد 5 سونی متوقف شد

منابع مختلف از لغو پروژه ساخت تبلت های سری اکسپریا زد 5 سونی (Sony Xperia Z5) خبر دادند. به نظر می‌رسد فروش پایین پرچمداران جدید سونی، علت چنین تصمیمی است.

تبلت های سری اکسپریا زد 5 سونی که قرار بود امسال با نام‌های اکسپریا Z5 و اکسپریا Z5C عرضه شوند، به خاطر فروش پایین گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت لغو شدند. اما آیا این موضوع به معنی عدم تبلت جدید توسط سونی است؟

مطابق با گزارش “Android Marvel”، اکسپریا Z5 قرار بود با صفحه نمایشی 10 اینچی و اکسپریا Z5C به عنوان نسخه کوچکتر با صفحه نمایش 8 اینچی به دست کاربران برسند. مدرکی که ثابت می‌کرد این محصولات وجود دارند نیز چند ماه پیش در کالبدشکافی اپلیکیشن دوربین سونی کشف شده بود. آخرین تبلت سونی، سال 2015 و با نام Xperia Z4 روانه بازار شده است.

موضوع مهم دیگر، عدم تعهد گوگل به این بخش از دنیای اندروید است. چند روز پیش، بخش مربوط به تبلت ها از روی وب‌سایت رسمی اندروید حذف و باعث شد شایعات مربوط به کنار گذاشتن تبلت ها با سرعت بیشتری منتشر شود. هرچند، معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم گوگل یعنی “Hiroshi Lockheimer” ضمن ابراز تاسف بابت سردرگم شدن کاربران، این اتفاق را یک باگ در پروسه به‌روزرسانی سایت اعلام کرد. با این حال، به نظر نمی‌رسد گوگل برنامه‌ای برای تبلت های اندرویدی داشته باشد. این شرکت همچنین بعد از عرضه پیکسل C در سال 2015، هیچ تبلت جدیدی را معرفی نکرده است. تمرکز اصلی شرکت نیز روی سیستم عامل کروم که حالا از اپلیکیشن ها در پلی استور پشتیبانی می‌کند، بوده است.

از طرفی، خود شرکت سونی هم وضعیت چندان مطلوبی نداشته و گزارش‌های قبلی از احتمال توقف تولید برخی محصولات سری Xperia خبر داده‌اند. با توجه به شرایط بازار، آیا تبلت های سونی، در صورت عرضه، شانسی برای موفقیت داشتند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فک میکنم یکی از بهترین تبلت ها باشه

  2. هیچی تب اس نمیشه

  3. آخه سونی رو چه به تبلیت