نسخه اقتصادی لنوو زد 5

تصاویر نسخه اقتصادی لنوو زد 5 در دنیای واقعی منتشر شد

بنچمارک و عکس‌های نسخه اقتصادی لنوو زد 5 (Lenovo Z5) منتشر شد. گوشی جدید لنوو علاوه بر نمایشگر ناچ، با دوربین دوگانه پشتی عرضه می‌شود. به علاوه، حالا ما با برخی از ویژگی‌های فنی این موبایل نیز آشنا هستیم.

بر خلاف تیزرهای متعدد، تصاویر جدید نسخه اقتصادی لنوو زد 5 دستگاهی با نمایشگر ناچ را نشان می‌دهند. این در حالی‌ست که معاون لنوو با اشاره به نسبت 95 درصدی صفحه به بدنه، به عرضه یکی از اولین گوشی ها با نمایشگری واقعا بدون حاشیه اشاره کرده بود.

نسخه اقتصادی لنوو زد 5

با توجه به تصاویر منتشر شده، لنوو Z5 نه‌تنها به نمایشگری با بریدگی بالای صفحه مجهز شده است، بلکه بخش پایینی آن نیز حاشیه بسیار زیادی دارد؛ چیزی که کاملا با ادعای اخیر سازندگان در تضاد است.

نسخه اقتصادی لنوو زد 5 به اسکنر اثر انگشت پشتی مجهز می‌شود

در رابطه با بخش پشتی، سازندگان از سیستم دوربین دوگانه معمولی با یک فلاش LED در گوشه سمت چپ استفاده کرده‌اند و همانند بسیاری از محصولات امروزی، اسکنر اثر انگشت را هم می‌توان در این قسمت پیدا کرد. هرچند، هنوز مشخص نیست که این تصاویر واقعا به لنوو Z5 مربوط باشند چرا که رندرهایی که پیش‌تر از طریق منابع مختلف لو رفته بود، فاقد ناچ بودند و تنها حاشیه موجود به بخش پایینی مربوط می‌شد. با توجه به این موضوع، ممکن است دستگاهی که پیش روی ماست در واقع نسخه ارزان‌تر لنوو زد 5 باشد؛ در این صورت، سازندگان باید از سخت افزاری میان‌رده‌تر برای آن استفاده کنند. اگرچه ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم، ولی یکی از تصاویر از به‌کارگیری اسنپدراگون 636 و 4 گیگابایت رم در کنار اندروید 8.1 اوریو خبر می‌دهد

در همین حال، دستگاهی با شماره مدل Lenovo L78011 نیز در وب‌سایت بنچمارک‌گیری “GeekBench” رویت شده است که وجود 4 گیگابایت رم و اندروید 8.1 اوریو را تایید می‌کند. هرچند، در این تست بر خلاف اسنپدراگون 636، از اسنپدراگون 660 استفاده شده است که به مراتب قدرت پردازشی بالاتری دارد.

نسخه اقتصادی لنوو زد 5

گوشی جدید لنوو Z5 فردا طی مراسمی رسمی در پکن رونمایی خواهد شد. در ادامه رندرهایی که پیش‌تر منتشر شده بودند را می‌توانید تماشا کنید: