کیت واقعیت افزوده جدید اپل

کیت واقعیت افزوده جدید اپل 2.0 با قابلیت‌های تازه معرفی شد

کیت واقعیت افزوده جدید اپل 2.0 (ARKit 2.0) در مراسم WWDC 2018 معرفی شد. اپل ARKit 2.0 از جهات مختلفی توسعه و گسترش داده شده و قابلیت‌های جدید زیادی به آن افزوده‌ شده است.

امشب اپل در خلال مراسم WWDC 2018 خود از نسل جدید کیت واقعیت افزوده‌اش پرده برداشت. اینک با استفاده از این کیت می‌توان به بازی‌های واقعیت افزوده چند نفره پرداخت و اجسام مجازی دیگری را در دنیای واقعی جای داد. در ARKit 2.0 دنبال کردن چهره افراد، تشخیص اشیای 3 بعدی و رندرینگ واقعی‌تر روبرو هستیم و اپل گام‌های بزرگی در تکنولوژی واقعیت افزوده برداشته است. کیت واقعیت افزوده جدید اپل با فایل سیستم‌های جدیدی عرضه خواهد شد.

حالت بازی‌های چند نفره بدین صورت است که دو یا چند آی دیوایس به یک دیگر متصل شده و به صورت زنده بازی یا آنچه کاربران درحال تماشای آن روی نمایشگرشان هستند به اشتراک گذاشته می‌شود. پیش‌تر نیز رویترز از به کارگیری نسل جدید واقعیت افزوده در iOS 12 خبر داده و بیان کرده بود حالت چند نفره به منظور جلوگیری از هک شدن و لو رفتن اطلاعات، مشمول هیچ‌گونه پشتیبان‌گیری یا به اشتراک‌گذاری ابری نخواهد شد و اطلاعات، تنها میان دیوایس‌ها رد و بدل خواهند شد. این مود جدید را می‌توان پیش‌نمایشی برای هدست واقعیت افزوده اپل دانست که در سال 2020 عرضه خواهد شد.

روی سن مراسم امشب، ساختار لگو مانندی روی میز قرار گرفته بود و مدیر اجرایی کمپانی لگو با استفاده از آیپد خود کاراکترهای مجازی را وارد صفحه کرد و با همکارش به اجرای بازی لگو پرداخت. البته این بازی لزوما احتیاج به یک ساختار فیزیکی نخواهد داشت و می‌توان تنها با استفاده از یک سطح صاف، آن را اجرا کرد. به نظر می‌رسد اپل بازی پیچیده و جذابی را برای طرفداران لگو طراحی کرده و این موضوع خبر خوشی برای هواداران این بازی و کاربران iOS 12 خواهد بود.

کیت واقعیت افزوده جدید اپل

اپل در کنار همکاری با لگو، با کمپانی پیکسار (Pixar) دست به ایجاد فرمت جدیدی از واقعیت افزوده تحت عنوان USDZ زده است. این فرمت جدید فاقد هیچ‌گونه فشردگی و فایل‌های رمزگذاری شده است و می‌تواند در اکوسیستم اپل (سافاری، اپلیکیشن ایمیل و ..) به راحتی جابه‌جا و منتقل شود. همچنین کوپرتینویی‌ها اعلام کردند از USDZ به خوبی در Creative Cloud پشتیبانی خواهد شد.

بدین ترتیب اگر در هر برنامه آیکنی را مشاهده کنید که بیان‌گر وجود دیتاهای قابل مشاهده توسط تکنولوژی واقعیت افزوده باشد، شما می‌توانید آن را بچرخانید، زوم کنید و جزییات آن را به صورت واقعی ببینید.

اپل به این دو همکاری قناعت نکرده و خود برنامه جدیدی به نام Measure را طراحی و تولید کرده است. این برنامه که به کمک کیت واقعیت افزوده جدید اپل کار می‌کند می‌تواند ابعاد اجسام مختلف اطراف کاربر را اندازه بگیرد. برای کار با آن کافی است روی نقطه ابتدا و انتهای آن جسم روی نمایشگر گوشی لمس کنید و سپس بلافاصله ابعاد روی نمایشگر ظاهر خواهند شد.