واردات گوشی های موبایل

واردات گوشی های موبایل 163 درصد افزایش پیدا کرد

واردات گوشی های موبایل بیش از 160 درصد افزایش پیدا کرده است. اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه باعث شده میزان واردات رسمی موبایل در سال 1397 رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته باشد.

یکی از ثمره‌های اجرای طرح رجیستری، افزایش واردات رسمی تلفن همراه و حذف قاچاق در این حوزه بود. در دو ماه ابتدایی سال 1397، میزان واردات گوشی های موبایل در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 163 درصد افزایش داشته است.

گمرک ایران آماری را از تجارت خارجی ایران و میزان واردات گوشی های موبایل طی دو ماه نخست امسال منتشر کرد که نشان می‌دهد 1.61 درصد از ارزش کل واردات به کشور به حوزه تلفن همراه اختصاص دارد. ارزش واردات تلفن همراه در این بازه زمانی، 109 میلیون و 250 هزار و 146 دلار بوده است.

طبق آمار منتشر شده توسط گمرک، ارزش دلاری واردات تلفن همراه در مدت مشابه سال 1396 معادل 41 میلیون و 505 هزار و 731 دلار بود و این حوزه 0.61 درصد از ارزش کل واردات به ایران را شامل می‌شد. به این ترتیب، میزان واردات گوشی های تلفن همراه به کشور طی دو ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 163.22 درصد افزایش پیدا کرده است.

تاثیر طرح رجیستری بر واردات گوشی های موبایل

این افزایش چشم‌گیر واردات رسمی موبایل بر اثر اجرای طرح رجیستری رخ داده است. با اجرای طرح رجیستری، گوشی های موبایل که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند، دیگر در شبکه تلفن همراه ایران قابل فعال‌سازی و استفاده نخواهند بود و به این ترتیب مشتریان باید گوشی های موبایلی را خریداری کنند که فقط به صورت رسمی وارد کشور شده و همراه با گارانتی به فروش می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به سلامتی
    قشنگ معلومه داریم به کجا میریم

  2. اینجوری میدونن که وضعیت دلار کم شدنی نیست